آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت صدای بلند چرخ گوشت

چرخ گوشت از صدای نسبتا بلندی در هنگام کار برخوردار است. در برخی مواقع این صدای بلند به صورت غیرطبیعی بوده و باعث ایجاد صدای بلند و ناهنجاری خواهد شد. در این مقاله از نمایندگی مرکزی هوم خانه به بیان علت صدای بلند چرخ گوشت خواهیم پرداخت. پس از مطالعه این مقاله قادر خواهید بود دلیل صدای زیاد چرخ گوشت خود را تشخیص داده و درصدد رفع آن برآیید.

کاربران گرامی چنانچه پرسش یا نظر به خصوصی در مورد صدای بلند چرخ گوشت دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا چرخ گوشت صدای بلندی دارد؟

چرخ گوشت یکی از لوازمی است که به دلیل استفاده و کاربرد زیادی که برای مصرف کنندگان دارد، هرگونه اختلال در آن می تواند روند کاری دستگاه را با مشکل مواجه نماید. به طور کلی دلایل مختلفی می تواند در ایجاد صدای بلند چرخ گوشت نقش داشته باشد. در این مقاله به بررسی برخی از این علل صدای زیاد چرخ گوشت می پردازیم:

  • آسیب فیزیکی در چرخ گوشت
  • گیر کردن جسم خارجی در چرخ گوشت
  • خرابی پروانه خنک کننده موتور
  • تغییر شکل در نحوه مونتاژ چرخ گوشت
  • ایراد در چرخ دنده ها
  • وجود مشکل در عایق موتور
  • خرابی یاتاقان موتور
  • اشکال در جعبه دنده چرخ گوشت
  • چرخ کردن گوشت استخوان دار
  • چرخ کردن حجم زیاد گوشت

10 علت صدای زیاد چرخ گوشت

اگر به دنبال علت صدای زیاد چرخ گوشت هستید، می توانید 10 مورد زیر را بررسی کنید:

  1. وارد شدن آسیب فیزیکی
  2. چرخ کردن حجم زیاد گوشت
  3. مونتاژ اشتباه چرخ گوشت
  4. گیر کردن هر گونه جسم خارجی
  5. خرابی پروانه خنک کننده موتور چرخ گوشت
  6. چرخ کردن گوشت استخوان دار
  7. خرابی در عایق موتور
  8. ایراد در جعبه دنده
  9. خرابی چرخ دنده ها
  10. وجود مشکل در یاتاقان موتور چرخ گوشت

آسیب به بدنه دستگاه می تواند موجب صدای بلند در چرخ گوشت شود

در بعضی موارد افتادن چرخ گوشت از یک ارتفاع و وارد شدن ضربه ای محکم به آن باعث جا به جایی قطعات اصلی دستگاه و همچنین تغییر در ظاهر فیزیکی دستگاه خواهد شد. این مسئله می تواند روند کارکرد دستگاه را با اختلال مواجه کند و موجب از بین رفتن عملکرد صحیح دستگاه شود و در نتیجه می تواند علت صدای بلند چرخ گوشت باشد. در این شرایط برای تعمیر چرخ گوشت خود بهتر است با نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت برند خود تماس گرفته و از تکنسین های متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

در این حالت ممکن است دستگاه تعمیر شده و یا قطعات آن تعویض شوند. توصیه می شود برای جلوگیری از بروز این مشکل، چرخ گوشت خود را در یک سطح صاف قرار دهید تا عملکرد آن با مشکلی مواجه نشود. همچنین سعی کنید از افتادن چرخ گوشت و یا هرگونه ضربه به آن خودداری کنید.

گیر کردن جسم خارجی یکی از علل به وجود آمدن صدای زیاد چرخ گوشت

یکی از دلایل صدای زیاد چرخ گوشت، وجود یک جسم سخت در داخل چرخ گوشت می باشد که در این صورت دستگاه نمی تواند آن را چرخ کند و در نتیجه صدای بلندی ایجاد می شود. این موضوع باعث می شود به موتور چرخ گوشت فشار زیادی وارد شود و برای دستگاه مشکل ساز خواهد شد. توصیه می شود در این حالت چرخ گوشت را سریعا خاموش نمایید و جسم مورد نظر را از داخل دستگاه خارج کنید؛ زیرا ممکن است موتور دستگاه در اثر فشار زیاد بسوزد.

خرابی پروانه خنک کننده چگونه باعث سر و صدای بلند چرخ گوشت می شود؟

پروانه های خنک کننده وظیفه تهویه هوا را در چرخ گوشت برعهده دارند تا از بالا رفتن بیش از اندازه دمای چرخ گوشت در هنگام کار جلوگیری شود. به طور کلی در اثر استفاده نامناسب از چرخ گوشت و با گذر زمان، مشکلات مختلفی از جمله ساییده شدن، هرز شدن، کج شدن و یا شکستن برای پروانه خنک کننده دستگاه به وجود می آید و می تواند علت صدای ناهنجار چرخ گوشت باشد. در نتیجه برای برطرف کردن این مشکل باید سریعا نسبت به تعمیر و یا تعویض پروانه موتور از طریق نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت اقدام نمایید.

تغییر شکل در نحوه مونتاژ علت ایجاد صدای ناهنجار چرخ گوشت

یکی از عوامل بسیار مهم به عنوان علت صدای بلند چرخ گوشت، تغییر شکل در نحوه مونتاژ دستگاه است که باید سریعا نسبت به اصلاح آن اقدام نمود. برای تعمیر چرخ گوشت در این حالت و اصلاح مونتاژ دستگاه، باید از ابتدا روند مونتاژ را چک کنید و در صورت رفع نشدن مشکل دستگاه، از تکنسین متخصص برای تعمیر چرخ گوشت کمک بگیرید.

وجود ایراد در چرخ دنده ها دلیلی برای ایجاد سر و صدای بلند چرخ گوشت

به طور کلی چرخ گوشت از چرخ دنده های مختلفی ساخته شده است که یکی از مهمترین آنها چرخ دنده گیربکس چرخ گوشت می باشد. اگر این چرخ دنده به هر دلیلی دچار مشکلاتی نظیر ساییدگی و شکستگی شود، صدای بلندی در دستگاه ایجاد خواهد شد. در این شرایط بهتر است بررسی و تعمیر دستگاه خود را به تعمیرکار متخصص بسپارید. تعمیرکار مجرب پس از بررسی علت صدای زیاد چرخ گوشت و کارشناسی دقیق چرخ دنده دستگاه، در صورت نیاز اقدام به تعویض چرخ دنده معیوب می نماید. بدین صورت دستگاه شما مانند روز اول به راحتی شروع به کار خواهد کرد.

عایق موتور چگونه موجب صدای زیاد در چرخ گوشت می شود؟

یکی از قطعاتی که وظیفه دارد تا سر و صدای بلند موتور چرخ گوشت را کاهش دهد، عایق موتور می باشد. با استفاده طولانی و بیش از حد از چرخ گوشت، عایق موجود بر روی موتور دستگاه از بین می رود. در صورتی که عایق از بین رفته و یا وجود نداشته باشد، بدون هیچ مانعی صدای واقعی چرخ گوشت به گوش شما خواهد رسید. در نتیجه اگر علت صدای زیاد چرخ گوشت شما نیز به دلیل از بین رفتن عایق موتور است، می توانید از طریق نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت برای تعویض عایق موتور چرخ گوشت خود اقدام کنید.

یاتاقان موتور یکی از دلایل ایجاد صدای ناهنجار چرخ گوشت

یکی دیگر از علل صدای بلند چرخ گوشت، خرابی و وجود مشکل در یاتاقان موتور دستگاه است. در صورتی که یاتاقان موتور چرخ گوشت دچار مشکل شود، پس از روشن نمودن دستگاه، صدای بلندی به گوشمی رسد. در این شرایط چرخ گوشت باید توسط یک فرد حرفه ای باز شده و سپس یاتاقان موتور آن تعویض شود.

وجود ایراد در جعبه دنده چطور باعث صدای بلند چرخ گوشت می شود؟

در برخی از مواقع علت صدای بلند چرخ گوشت می تواند به دلیل وجود ایراد در بخش جعبه دنده دستگاه باشد. در صورتی که مشکل دستگاه شما هیچ کدام از دلایل بالا نبود، می توانید جعبه دنده چرخ گوشت را باز کرده و به بررسی و پیدا کردن ایراد آن اقدام کنید. مشکل جعبه دنده چرخ گوشت می تواند مربوط به کاهش مقدار گریس دستگاه باشد. اگر میزان گریس موجود در جعبه دنده از حد استاندارد پایین تر باشد، باید به آن مقداری گریس نسوز اضافه نمایید.

همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در الباقی چرخ دنده های موجود در چرخ گوشت، صدای بسیار ناهنجاری در آن ایجاد می گردد. برای تعمیرات چرخ گوشت خود در صورت خرابی چرخ دنده، باید برای تعویض آن اقدام کنید.

آیا چرخ کردن گوشت استخوان دار باعث ایجاد صدای زیاد چرخ گوشت می شود؟

چرخ کردن گوشت های استخوان دار یکی از مهمترین عواملی است که می تواند علت صدای زیاد چرخ گوشت باشد. از آنجایی که چرخ گوشت های خانگی از قدرت کمتری برخوردار هستند، بهتر است با استفاده از آنها اقدام به خرد کردن گوشت های استخوان دار نکنید. این کار باعث می شود تا شبکیه، تیغه و چرخ دنده های دستگاه شکسته شوند. جهت پیشگیری از بروز این مشکل در چرخ گوشت، می توانید با استفاده صحیح آن، از خراب شدن چرخ گوشت جلوگیری کرده و عمر مفید آن را افزایش دهید.

چرخ کردن حجم زیاد گوشت دلیل ایجاد سر و صدای بلند چرخ گوشت

در بسیاری از موارد با استفاده طولانی مدت از چرخ گوشت و اضافه کردن تکه های بزرگ گوشت و مرغ به آن، دستگاه بیش از اندازه داغ شده و صدای بلند در چرخ گوشت ایجاد می شود. در این صورت این فشار زیاد می تواند منجر به آسیب دیدگی موتور دستگاه شده و عملکرد چرخ گوشت را با مشکلاتی مواجه کند.

بهتر است در زمان چرخ کردن گوشت آن را به تکه های کوچک تری تقسیم کرده و سپس آنها را به نوبت چرخ نمایید. این کار باعث می شود تا به دستگاه فرصت استراحت داده شده و در نتیجه خنک تر شود. همچنین توصیه می شود از چرخ کردن گوشت گرم نیز خودداری نمایید تا هم فشار کمتری به موتور چرخ گوشت وارد شده و هم گوشت به درستی چرخ شود.

نتیجه گیری از علت صدای بلند چرخ گوشت در هوم خانه

به طور کلی عوامل مختلفی می توانند باعث علت صدای بلند چرخ گوشت شما باشند. نمایندگی هوم خانه در این مقاله سعی نموده تا به مهمترین و عمده ترین دلایلی که می توانند صدای چرخ گوشت را در هنگام کار افزایش دهند، بپردازد. باید به این نکته توجه کنید که تعمیر و عیب یابی لوازم خانگی از جمله چرخ گوشت امری بسیار تخصصی است و افراد بدون دانش فنی نباید اقدام به باز کردن دستگاه و تعمیر آن نمایند. بهتر است در صورت مواجهه با هرگونه خرابی در چرخ گوشت خود،  آن را برای بررسی و تعمیر به نمایندگی مجاز تعمیرات بسپارید تا از بروز مشکلات بزرگتر در دستگاه جلوگیری شود. نمایندگی مرکزی هوم خانه تمام مراحل تعمیرات چرخ گوشت شما را توسط تکنسین های متخصص و ماهر و در منزل شما ارائه خواهد کرد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست