آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت

چرخ گوشت به طور معمول برای چرخ کردن انواع گوشت استفاده می شود. همچنین این دستگاه در طولانی مدت دچار مشکلاتی نظیر پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت می شود که اگر سریعا مورد تعمیر و رفع عیب قرار نگیرد، ممکن است باعث از کار افتادگی کامل چرخ گوشت شود. در صورتی که شما نیز به دنبال یافتن پاسخ این پرسش که چرا گوشت به دور مارچیپ چرخ گوشت می پیچد هستید، در این مقاله از هوم خانه به دلایل بروز و نحوه رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

کاربران گرامی؛ چناچه پرسش یا نظر به خصوصی در مورد علل چرخیدن چرخ گوشت دور مارپیچ چرخ گوشت دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر یا پرسش خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا گوشت به دور تیغه چرخ گوشت می پیچد؟

چرخ گوشت مانند سایر لوازم برقی خانگی، برای افزایش کارکرد خود نیاز به نگهداری و مراقبت صحیح و منظم دارد. مشکل پیچیدن گوشت به دور تیغه چرخ گوشت یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در چرخ گوشت ایجاد می شود. در این صورت گوشت به طور کامل چرخ نشده و گوشت به دور مارپیچ دستگاه می پیچد. در برخی از مواقع رفع این مشکل نیاز به تعمیر دستگاه در نمایندگی های تعمیرات چرخ گوشت و در برخی موارد به راحتی در منزل قابل رفع می باشد. از جمله مهمترین دلایل بروز مشکل پیچیدن گوشت به دور مارپیچ چرخ گوشت می توان به این موارد اشاره نمود:

  • نصب اشتباه اجزای مختلف چرخ گوشت
  • کند بودن تیغه‌ و پنجره چرخ گوشت
  • مسدود بودن مسیر دستگاه
  • وجود چربی زیاد گوشت
  • وجود رگ و پوست در گوشت
  • خرابی واشرهای چرخ گوشت
  • فشار بیش از حد به چرخ گوشت

7 علت پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت

در ادامه 7 علت پیچیدن پوست دور مارپیچ چرخ گوشت را برای شما نام برده ایم تا در صورت بروز این مشکل بتوانید به راحتی اقدام به عیب یابی و رفع مشکل دستگاه خود نمایید. از این رو چنانچه شما نیز با این مشکل در دستگاه خود مواجه شده اید، مواردی که در ادامه توسط تعمیرکار متخصص هوم خانه آورده شده است را مورد بررسی قرار دهید:

  1. مونتاژ نادرست قطعات چرخ گوشت
  2. کند بودن تیغه و پنجره دستگاه
  3. وارد کردن فشار بیش اندازه
  4. گرفتگی مسیر چرخ گوشت
  5. وجود چربی زیاد در گوشت
  6. وجود رگ و پوست در گوشت
  7. خراب شدن واشر های چرخ گوشت

نصب اشتباه اجزای چرخ گوشت از علل پیچیدن گوشت به دور مارپیچ چرخ گوشت

اگر چرخ گوشت خود را به تازگی خریداری کرده اید و یا تاکنون از آن استفاده نکرده اید، ممکن است دلیل چرخیدن گوشت به دور تیغه چرخ گوشت شما، نصب اشتباه قطعات مختلف دستگاه باشد. در صورتی که هریک از اجزا و تیغه های چرخ گوشت به صورت برعکس و اشتباه قرار گرفته باشند، می توانند باعث درست چرخ نشدن گوشت و له شدن آن شوند. بهتر است دستگاه را باز کرده و قسمت های مختلف آن را بررسی کنید و از قرارگیری صحیح اجزا کنار یکدیگر اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که پس از مشاهده نصب اشتباه هریک از قطعات، قادر به درست کردن آن نبودید، باید از تکنسین متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

کند بودن تیغه‌ و پنجره علت پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت

یکی از عواملی که می تواند باعث چرخیدن گوشت دور مارپیچ چرخ گوشت شود، کند بودن مارپیچ و پنجره دستگاه می باشد‌. به طور کلی تیغه های چرخ گوشت باید به صورت سالیانه سرویس شده و در صورت نیاز تیز شوند. بهتر است این کار را به مراکز مجاز تعمیرات چرخ گوشت بسپارید تا تیغه ها به بهترین شکل ممکن تیز شوند. رعایت اصول نگهداری صحیح مانند شستشوی مناسب و نگهداری در مکانی خشک می تواند در تیز ماندن تیغه های چرخ گوشت موثر باشد.

مسدود بودن مسیر یکی از دلایل چرخیدن گوشت به دور تیغه چرخ گوشت

یکی از رایج ترین دلایل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت، مسدود بودن مسیر دستگاه است. دلایل مختلفی می تواند باعث ایجاد این مشکل شود از جمله:

  • وجود جسمی خارجی: اگر جسمی سخت و کوچک مانند استخوان در دستگاه گیر کند، روند کار چرخ گوشت با مشکل مواجه شده و در نتیجه گوشت به دور مارپیچ چرخ گوشت می پیچد. برای رفع این ایراد بهتر است دستگاه را خاموش کرده و اجزای مختلف آن را باز نمایید تا جسم مورد نظر را پیدا کرده و در نتیجه آن را خارج نمایید.
  • کثیف بودن اجزای چرخ گوشت: اگر پس از چرخ نمودن گوشت در چرخ گوشت، اجزا و قطعات مختلف آن تمیز نشود، باعث بسته شدن مسیر محفظه چرخ گوشت شده و در نتیجه گوشت به دور مارپیچ پیچیده و چرخ نمی شود. به همین دلیل باید پس از هر بار استفاده از دستگاه و چرخ کردن گوشت، تمامی تیغه ها و پنجره های آن را کاملا تمیز نمایید و منافذ را خالی کنید. اگر گوشت به طور کامل از منافذ چرخ گوشت خارج نشود، پس از مدتی بسیار سخت و خشک خواهد شد. همچنین می توانید این مشکل را با استفاده از مقداری روغن زیتون و آبلیمو نیز برطرف کنید.

چربی زیاد گوشت علت پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت

اگر میزان چربی گوشت مورد استفاده بیش از حد باشد، مارپیچ دستگاه کند شده و در نتیجه باعث چرخیدن گوشت به دور مارپیچ چرخ گوشت می شود. این مسئله باعث می شود تا دستگاه نتواند به درستی کار کند. دلیل ایجاد این مشکل این است که چربی زیاد گوشت، به طور کامل سطح تیغه ها را پوشانده و در نتیجه از میزان تیزی و برندگی آن ها کم می کند. این مشکل باعث می شود که نتوانید گوشت را به راحتی چرخ کنید و گوشت به سختی از دستگاه خارج می شود.

وجود رگ و پوست در گوشت دلیل چرخیدن گوشت به دور مارپیچ چرخ گوشت

یکی از علت های مهم چرخ نشدن صحیح گوشت و پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت، وجود رگ و پوست در گوشت می باشد. این قسمت ها دارای خاصیت کشسانی بالایی هستند و چرخ نمی شوند. به همین دلیل به دور اسکرول و تیغه دستگاه می پیچند و مانع از کارکرد صحیح دستگاه خواهند شد. توصیه می شود پس از چرخ کردن گوشت در دستگاه، تمامی قسمت های مربوط به رگ و پوست گوشت را به طور کامل از آن جدا کرده و سپس به چرخ کردن آن اقدام نمایید.

خرابی واشرها یکی از علت های پیچیدن گوشت به دور تیغه چرخ گوشت

یکی دیگر از دلایل پیچیدن گوشت به دور مارپیچ چرخ گوشت، وجود هرگونه خرابی یا آسیب در واشرهایی است که در پشت محور چرخ حلزونی دستگاه قرار دارند. در صورتی که این واشرها دچار فرسودگی و خرابی شوند، چرخ گوشت نمی تواند عملیات چرخ کردن گوشت را به درستی انجام دهد و در نتیجه گوشت به دور مارپیچ های آن می پیچد. برای تعمیر و یا تعویض این واشرها می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت کمک بگیرید.

فشار بیش از حد علت چرخیدن گوشت دور مارپیچ چرخ گوشت

فشار دادن بیش از اندازه به گوشتکوب دستگاه با هدف بالا رفتن سرعت دستگاه می تواند باعث پیچیدن گوشت به دور تیغه چرخ گوشت شود. این مسئله موجب می شود تا به موتور چرخ گوشت فشار زیادی وارد شده و عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شود. لذا بهتر است پیش از ریختن گوشت در محفظه دستگاه، ابتدا آن را به قطعات کوچک تر تقسیم کرده و سپس به صورت کم کم وارد چرخ گوشت نمایید. این کار باعث می شود تا دستگاه بتواند عملیات چرخ کردن گوشت را به صورت کامل و صحیح انجام دهد.

نتیجه گیری از علت چرخیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت

در این مقاله تمامی دلایل مشکل چرخیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت را برای شما بیان نمودیم تا در صورت وجود مشکل در هریک از این بخش ها، بتوانید خودتان اقدام به رفع عیب دستگاه نمایید. برطرف نمودن برخی از این مشکلات به دانش و تخصص خاصی نیاز ندارد و به راحتی می توانید به رفع عیب دستگاه بپردازید. در صورتی که با مطالعه موارد بالا نیز نتوانستید ایراد چرخ گوشت خود را برطرف کنید، می توانید با کارشناسان نمایندگی تعمیرات هوم خانه تماس بگیرید تا دستگاه شما در سریع ترین زمان ممکن تعمیر شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست