آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی

آشنایی با نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی، می تواند به شما در نگهداری از جاروبرقی کمک کند. در این مطلب هوم خانه به صورت تخصصی در مورد نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی برای شما صحبت خواهد کرد. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی دارید، می توانید در انتهای این مطلب با تکنسین های هوم خانه درمیان بگذارید.

 

آموزش نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی

آموزش نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی، یکی از آموزش های ضروری است و در دسته دانستنی های جاروبرقی قرار می گیرد. شما در ادامه به ویژگی های یک جاروبرقی خوب آشنا خواهید شد و به طور کامل شیوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی را آموزش خواهید دید.

ویژگی های یک جاروبرقی خوب

جاروبرقی مدل های مختلفی دارد. از شارژی گرفته تا سیلندر دار و هوشمند. لازم است مناسب ترین آن را در زمان خرید انتخاب کنید. برای این کار به شما توصیه می کنیم که الویت ها و کارایی که از دستگاه نیاز دارید را بررسی کنید. یکی از مواردی که باید در زمان خرید جاروبرقی به آن توجه کنید، قدرت مکش می باشد. هر چه قدرت مکش جاروبرقی بیش تر باشد، کیفیت مطلوب تری نیز دارد. همین طور هر چه سر و صدای جاروبرقی کم تر باشد، می تواند از آن استفاده راحت تری داشت.

شیوه صحیح کشیدن جاروبرقی

شاید در وهله اول فکر کنید که جارو کشیدن با جاروبرقی هیچ شیوه و روش خاصی ندارد. در صورتی که اگر با نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی آشنا شوید، متوجه خواهید شد که دارای نکاتی در رابطه با استفاده از جاروبرقی یادآور شده است که از شما یک کاربر حرفه ای می سازد.

پیش از این که جارو زدن با جاروبرقی را شروع کنید، بهتر است به فرش دقت کنید. هر گونه شیء و جسم را از روی آن بدارید. در صورتی که قطعاتی که برای جمع آوری با جاروبرقی مناسب نیستند وارد دستگاه شوند، باعث کم شدن مکش جاروبرقی خواهند شد.

حتما در زمان جارو کشیدن با جاروبرقی، دسته دستگاه را در جهت پرز های فرش حرکت دهید. این کار باید در تمامی قسمت های فرش تکرار شود. در غیر این صورت فرآید تمیز کردن و جارو زدن فرش با جاروبرقی، به درستی انجام نخواهد شد.

با اصول جاروبرقی کشیدن آشنا شوید

همان طور که پیش تر اشاره شد، عدم آشنایی با نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی، قطعا به سلامت فرش آسیب وارد می کند. همین طور باعث کم شدن عمر مفید جاروبرقی خواهد شد. در این بخش از مطلب به صورت کامل نکاتی را در مورد اصول جاروبرقی کشیدن برای شما شرح خواهیم داد:

  • نوع جارو برای هر فرش
  • جهت جارو کشیدن روی فرش
  • تعداد دفعات جارو کشیدن روی فرش

توجه داشته باشید که در زمان جارو کشیدن با جاروبرقی، تمامی موارد گفته شده را رعایت کنید. به طور مثال اگر فرشی در منزل دارید که میزان پرزدهی آن زیاد است، بهتر است به سراغ جاروبرقی های بروید که به برس مجهز شده اند و می توانند پرز های فرش را جمع آوری کنند.

نکته دیگر این که در روش صحیح جاروبرقی کشیدن، انتخای جهت مناسب برای جارو کشیدن می باشد. بهتر است تعداد دفعاتی که برای جاروبرقی کشیدن اقدام می کنید، در یک بازه زمانی مشخص باشد. به طور مثال هفته ای یک بار برای جارو کشیدن با جاروبرقی مناسب است.

تنظیم ارتفاع جاروبرقی

تجهیزات و لوازم جانبی جاروبرقی ها متنوع می باشد. شما می توانید در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید. به طور مثال برای نقاطی که چندان در دسترس نیستند، مثل راه پله ها، لبه دیوار ها، زیر کمد و.. می توانید از سری کوچک تر استفاده کنید. همین طور می توانید برای مبل ها و فرش های ابریشمی، سری مخصوص را بر روی لوله جاروبرقی نصب کنید. لازم است بدانید که ارتفاع لوله تلسکوپی باید بر اساس قد شما و دسترسی شما به سطوح مورد نظر تنظیم شود.

دفعات مناسب جاروبرقی کشیدن

از دیگر نکاتی که باید در زمان آشنایی با نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی بدانید، تعداد دفعات مناسب جاروبرقی کشیدن می باشد. این مسئله به موارد مختلفی از جمله میزان رفت و آمد و حضور حیوان خانگی و… بستگی دارد. از این رو این امکان وجود دارد که شما مجبور باشید هفته ای چند بار جاروبرقی بکشید. اما به شما توصیه می کنیم ه برای سلامت جاروبرقی و همین طور فرش، جارو زدن را به صورت هفتگی انجام داده و در سایر روز ها از جارو دستی استفاده کنید.

بهترین زمان برای جاروبرقی کشیدن چه وقت است؟

توجه داشته باشید که باید در زمان آموزش نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی، این را بدانید که جاروبرقی کشیدن به هر میزان هم که اصولی باشد، باید در بازه های زمانی طولانی و در دفعات کم انجام شود. به طور مثال هفته ای یک بار کافی است.

سوالات متداول در مورد جارو زدن فرش

در مطلب آموزش نحوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی، سوالات متداول مصرف کنندگان را شرح داده ایم تا هر گونه ابهامی برای شما رفع شود:

آیا جاروبرقی فرش را خراب می کند؟

اگر شیوه صحیح جارو کشیدن با جاروبرقی را رعایت نکنید، به شما توصیه می کنیم که به سراغ جاروبرقی های با کیفیت بروید تا به بافت فرش شما آسیبی وارد نشود

جهت جارو کشیدن باید به چه صورت باشد؟

جهت خواب پرز فرش را در نظر بگیرید. سپس به صورت عقب یا جلو و یا برعکس به جاروبرقی کشیدن بپردازید. از جاروبرقی کشیدن به صورت اریب به شدت خودداری کنید.

بهترین زمان برای جاروبرقی کشیدن چه زمانی است؟

با توجه به رفت و آمد شما در طول هفته، این بازه زمانی می تواند متغیر و برای هر خانه متفاوت باشد. اما به شما توصیه می کنیم که هفته ای یک بار برای جارو کشیدن با جاروبرقی اقدام نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست