آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

علت گرد و خاک در جاروبرقی

گرد و غبار در جاروبرقی یکی از رایج ترین مشکلاتی که امکان دارد در هر زمان برای مصرف کننده رخ دهد. علت گرد و غبار در جاروبرقی توسط افرادی که مهارت کافی در مورد تعمیر این دستگاه ندارند، کار دشوار محسوب می شود. از این رو تصمیم داریم به صورت تخصصی دلیل گرد و خاک ناشی از جاروبرقی را در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم. با هوم خانه همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد گرد و خاک در جاروبرقی دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

چه عواملی باعث ایجاد گرد و خاک در جاروبرقی می شوند؟

جاروبرقی یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی برقی به شمار می آید که امکان دارد به دلیل عدم آشنایی با نحوه نگهداری از جاروبرقی، مشکلات مختلفی برای آن رخ دهد. هم چنین باید به عنوان یک کاربر با اصول جارو کشیدن با جاروبرقی به صورت تخصصی آشنا باشید. به طور کلی عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند منجر به گرد و خاک در جاروبرقی شوند. بهتر است در زمان مناسب برای شست و شو جاروبرقی خود اقدام کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود. در ادامه به بررسی 7 دلیل ایجاد گرد و خاک از جاروبرقی می پردازیم.

معرفی 7 دلیل برای گرد و غبار در جاروبرقی

خاک دادن موتور جاروبرقی، از مشکلاتی که می تواند هر زمان گریبان گیر دستگاه شما شود. بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا در صورت مشاهده، اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه به معرفی 7 دلیل برای گرد و غبار در جاروبرقی می پردازیم:

  1. تمیز کردن هر گونه کثیفی با جاروبرقی
  2. جمع کردن زباله های بزرگ با جاروبرقی
  3. عدم تعویض پاکت جاروبرقی در زمان مناسب
  4. ایراد و خرابی در تسمه جاروبرقی
  5. انسداد لوله خرطومی
  6. تنظیم نبودن دهنک جاروبرقی با سطح مورد نظر
  7. کثیفی بیش از اندازه فیلتر جاروبرقی

چرا جمع کردن زباله های بزرگ باعث ایجاد دود و خاک در جاروبرقی می شود؟

از دلایل خاک دادن جاروبرقی، تمیز نمودن هر گونه کثیفی و زباله می باشد. حتی اگر بهترین جاروبرقی دنیا را داشته باشید، این امکان وجود دارد که به دلیل عدم استفاده صحیح از جاروبرقی، دستگاه با آسیب مواجه شود. توجه داشته باشید که نباید هر کثیفی را با جاروبرقی تمیز کرد. به طور مثال در زمان جارو زدن، اگر با تکه های شیشه و یا تکه های اسباب بازی مواجه شدید، نباید این موارد را با جاروبرقی تمیز کنید. چرا که منجر به آسیب رساندن به کیسه جاروبرقی و در نهایت موتور دستگاه می شود.

جمع آوری سایر زباله های بزرگ با جاروبرقی می توانید از دیگر دلایل خاک دادن موتور جاروبرقی باشد. همان طور که می دانید اجزای مختلف جاروبرقی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار می باشند. از این رو آسیب رسیدن به هر کدام می تواند منجر به پرداخت هزینه های بیش تر برای عیب یابی و تعمیر جاروبرقی شود. هر زمان که زباله های بزرگ در ساختار جاروبرقی گیر کنند، منجر به کاهش مکش جاروبرقی شده و شما باید از راهکار های تقویت مکش جاروبرقی استفاده نمایید.

برای جلوگیری از ایجاد گرد و غبار از جاروبرقی، کیسه را به موقع تعویض کنید

تخلیه پاکت جاروبرقی، باید به صورت دوره ای و پیش از پر شدن آن انجام شود. در غیر این صورت تجمع خاک و زباله ها، باعث خاک پس دادن جاروبرقی خواهند شد. بهتر است پیش از هر بار استفاده از دستگاه، عدم پر بودن کیسه را بررسی کنید. به شما توصیه می کنیم که زمان مناسب برای تخلیه پاکت دستگاه، هنگامی است که دو سوم حجم کیسه پر شده باشد.

خراب شدن فیلتر چه ربطی به گرد و خاک ناشی از جاروبرقی دارد؟

فیلتر وظیفه دارد تا مانع از ورود گرد و خاک ناشی از کیسه به داخل موتور جاروبرقی شود. هنگامی که عمر فیتر تمام شود و یا در زمان مناسب تعویض نشود، می تواند دلیل گرد و خاک ناشی از جاروبرقی باشد. توجه داشته باشید که آسیب دیدن و خرابی هر یک از قطعات، می توانند دلیل خاک پس دادن جاروبرقی باشند.

تنظیم نبودن دهنک جاروبرقی باعث ایجاد گرد و خاک می شود

هر دستگاه جاروبرقی از تنظیماتی برخوردار می باشد که بر اساس آن می توان ساختار دهنک دستگاه را بر اساس سطحی که جارو میزنید، انتخاب کنید. بهتر است از برس ها و سری های مخصوص به هر سطح که بر روی دستگاه تعبیه شده اند استفاده کنید تا از خاک دادن جاروبرقی جلوگیری شود.

خرابی تسمه را جدی بگیرید

از دیگر بخش ها و اجزای جاروبرقی که می تواند علت گرد و غبار در جاروبرقی باشد، خرابی تسمه می باشد. تسمه بخشی از جاروبرقی می باشد که امکان دارد به دلیل اصطکاک، شکستگی و یا ترک برداشتن، از عملکرد مطلوب خود خارج شده و دلیل گرد و خاک ناشی از جاروبرقی باشد. از این رو بهتر است برای عیب یابی تسمه اقدام کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

راهکار هایی برای رفع مشکل گرد و خاک تولید شده از جاروبرقی

در این بخش از مطلب، راهکار هایی برای رفع مشکل گرد و غبار در جاروبرقی ارائه کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید این مورد را برطرف کنید:

تعمیر تسمه جاروبرقی

همان طور که پیش تر اشاره کردیمف خرابی تسمه می تواند دلیل خاک دادن جاروبرقی باشد. بهتر است عیب یابی این بخش از اجزای جاروبرقی را به صورت تخصصی انجام دهید. بهتر است در صورت مشاهده خرابی تسمه برای تعویض آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که تعویض تسمه یک امر کاملا تخصصی است که اگر در آن مهارت نداشته باشید، موتور جاروبرقی آسیب می بیند.

تنظیم جاروبرقی بر اساس سطحی که جارو می زنید

جاروبرقی وسیله ای است که برای زدودن گرد و خاک از سطوح مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو بهتر است بر اساس نوع سطحی که آن را جارو می زنید، تنظیمات دهنک را به درستی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که منظور از تنظیمات دهنک، انتخاب برس و سری مناسب با سطوح مختلف می باشد. انتخاب برس مناسب مانع از گرد و غبار در جاروبرقی می شود.

تمیز نمودن لوله خرطومی

تجمع زباله ها در لوله خرطومی، می تواند علت گرد و غبار در جاروبرقی باشد. به همین خاطر بهتر است با کمک یک میله که نوک تیز نیست، برای تمیز نمودن لوله خرطومی جاروبرقی خود اقدام کنید. در این صورت جریان هوا در لوله ها به درستی جریان پیدا می کند.

خاک دادن موتور جاروبرقی می تواند چه مشکلاتی را به وجود بیاورد؟

همان طور که می دانید، خاک پس دادن جاروبرقی، از رایج ترین مشکلات به شمار می آید. اما لازم است بدانید که علت گرد و غبار در جاروبرقی، در صورتی که در زمان مناسب برطرف نشود، می تواند به سلامت دستگاه آسیب های جدی وارد کند. در ادامه مشکلات ناشی از مشکل خاک پس دادن جاروبرقی را شرح خواهیم داد:

سوختن موتور جاروبرقی

در صورتی که خاک دادن جاروبرقی را مشاهده کردید، اگر در زمان مناسب رفع نشود، می تواند منجر به آسیب به موتور و در نهایت منجر به سوختن موتور دستگاه شود. بررسی علائم سوختگی موتور جاروبرقی امری تخصصی می باشد که باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید. همین طور اگر موتور جاروبرقی سوخته باشد شما مجبور به تعمیر و تعویض موتور خواهید شد.

کاهش مکش جاروبرقی

از دیگر مشکلات رایج در زمان خاک پس دادن جاروبرقی، کم شدن مکش دستگاه می باشد. همین طور کیفیت و کارایی جاروبرقی پایین خواهد آمد. بهتر است از تجمع گرد و غبار در لوله ها جلوگیری کنید و به صورت دوره ای برای تمیز کردن اجزای جاروبرقی خود اقدام کنید.

برای جلوگیری از مشکل گرد و خاک جاروبرقی چه کاری انجام دهیم؟

در این مطلب سعی نمودیم تمامی دلایل گرد و غبار در جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهیم و به صورت تخصصی برای هر کدام راهکاری را ارائه دهیم. لازم است بدانید که یکی دلایل کم شدن مکش جاروبرقی که در نهایت منجر به سوختن موتور دستگاه می شود، خاک دادن جاروبرقی می باشد. به همین خاطر بهتر است در صورت مشاهده برای عیب یابی و تعمیر آن اقدام کنید.

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه، یکی از مراکزی است که به صورت تخصصی می تواند با اعزام تعمیرکار جاروبرقی به منزل شما، بهترین خدمات تعمیرات جاروبرقی را ارائه دهد. در صورت نیاز می توانید با این مرکز تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست