آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

علت چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت

اگر به دنبال دلیل خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت هستید، این مطلب را از دست ندهید. به طور کلی چرخ گوشت امروزه به یکی از پر استفاده ترین لوازم برقی خانگی تبدیل شده است که هوم خانه تصمیم دارد به صورت کامل علت چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت و علت له شدن گوشت در چرخ گوشت را برای شما شرح دهد. در صورتی که شما نیز با این پرسش مواجه شده ید که چرا چرخ گوشت خوب چرخ نمیکند برای رفع ایراد دستگاه خود و بررسی علت بروز این مشکل به مطالعه این مقاله بپردازید.

کاربران گرامی؛ در صورت داشتن نظر و یا تجربه ای به خصوص در مورد علت چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا چرخ گوشت گوشت را له می کند؟

علت این که چرخ گوشت گوشت را له می کند، مونتاژ اشتباه قطعات می باشد. البته این امکان وجود دارد که دلیل له شدن گوشت در چرخ گوشت کند بودن تیغه و پنجره باشد. در ادامه از عاومل مهمی که دلیل چرخ نکردن گوشت  محسوب می شوند را در ادامه نام می بریم:

  • نصل اشتباه اجزای چرخ گوشت
  • کند بودن تیغه و پنجره
  • گرفتگی مسیر چرخ گوشت
  • چربی زیاد گوشت
  • خرابی واشر ها
  • فشار وارد کردن بیش از اندازه

7 علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

7 دلیل برای علت چرخ نکردن چرخ گوشت وجود دارد که باید یک به یک آن ها به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرند تا مشکل چرخ گوشت برطرف شود. در ادامه این 7 دلیل را نام برده ایم:

  1. نصب و مونتاژ اشتباه چرخ گوشت
  2. کند بودن تیغه و یا از کار افتادگی قطعات
  3. مسدود بودن لوله چرخ گوشت
  4. چربی زیاد یا نرم بودن گوشت و یا مواد دیگر
  5. وجود موادی با خاصیت کشسانی بالا در چرخ گوشت
  6. خرابی واشرهای چرخ گوشت
  7. وارد کردن فشار بیش از حد به چرخ گوشت

نصب و مونتاژ اشتباه علت چرخ نکردن چرخ گوشت

هنگامی که خرید دستگاه چرخ گوشت را انجام می دهید، باید بخش های مختلف آن را سر هم نمایید و یا اصطلاحا مونتاژ کنید. در صورتی که در زمان مونتاژ برخی از قطعات را به صورت صحیح و درست به یکدیگر متصل نکنید، این امکان وجود دارد که یک علت چرخ نکردن چرخ گوشت باشد. همچنین عملکرد مطلوب و مناسب چرخ گوشت دچار اختلال می شود. شما می توانید مونتاژ بخش های مختلف چرخ گوشت را بر اساس دفترچه راهنمای فارسی آن انجام دهید.

کند بودن تیغه علت له شدن گوشت در چرخ گوشت

دیگر علت له شدن گوشت در چرخ گوشت، کند بودن تیغه می باشد. لازم به ذکر است که از کار افتادگی قطعات داخلی دستگاه می تواند از دیگر دلایل خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت به شمار آید. چرا که امکان دارد برخی از قطعات عمر مفید خود را سپری کرده و شما باید آن ها را با قطعات نو و سالم تعویض نمایید. لازم است بدانید که چرخ گوشت جزء لوازم خانگی برقی است که باید به صورت ماهیانه و یا سالیانه بر اساس دفعات استفاده، مورد سرویس کردن قرار بگیرد.

مسدود بودن لوله علت خوب چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت

این امکان وجود دارد که در زمان استفاده از چرخ گوشت، شیء سخت مانند استخوان و یا سنگ در داخل دستگاه وارد شده و یکی از دلایل چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت باشد. در صورتی که می خواهید این احتمال را بررسی کنید، حتما به صدای چرخ گوشت گوش دهید. چرا که در صورت به وجود آمدن این دلیل، صدای دستگاه تغییر می کند. این مسئله نیز باعث می شود تا به موتور چرخ گوشت فشار وارد شده و در نهایت منجر به سوختن موتور شود. شما باید برطرف نمودن این علت چرخ نکردن چرخ گوشت، با نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت تماس بگیرید.

وجود چربی زیاد در گوشت دلیل له شدن گوشت در چرخ گوشت

هنگامی که گوشت و یا باقی مواد را به داخل چرخ گوشت می ریزید، باید توجه داشته باشید که آنها به طور کامل ریز شده و اصلا نرم نباشند. چرا که وجود چربی زیاد در گوشت علت اینکه چرخ گوشت گوشت را له میکند توسط چرخ گوشت می باشد.

برخورداری مواد از کشسانی بالا علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت

در زمان استفاده از چرخ گوشت باید یه این نکته توجه داشته باشید که گوشت ها فاقد پوست، رگ و … باشند. چرا که وجود این موارد در گوشت باعث چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت می شوند. هم چنین اگر می خواهید سایر مواد غذایی را به وسیله چرخ گوشت چرخ کنید، حتما آن ها را به خوبی ریز کنید و از مواد غذایی خیلی نرم و یا کشسانی در جهت چرخ کردن با دستگاه چرخ گوشت خودداری کنید.

خرابی واشرها یکی دلیل چرخ نکردن چرخ گوشت

از دیگر عواملی که می توان برای علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت نام برد، خرابی در واشر های پشت قسمت حلزونی اسکرول می باشد. همین مسئله می تواند باعث کم کردن قدرت چرخش تیغه شده و مانع از خوب چرخ شدن گوشت شود. برای جلوگیری از خرابی این واشر باید به صورت مستمر دستگاه چرخ گوشت را سرویس نمایید. شما می توانید در این زمینه از تکنسین های هوم خانه کمک بگیرید.

وارد نمودن فشار زیاد علت چرخ نکردن چرخ گوشت

در زمان وارد کردن مواد غذایی و گوشت به چرخ گوشت، باید مواد قبلی به طور کامل از دستگاه خارج شوند. چرا که ورود گوشت و مواد غذایی به صورت پشت سر هم و فشار وارد کردن به آن ها به وسیله گوشت کوب دستگاه، یکی از دلایل چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت و علت له شدن گوشت در چرخ گوشت می باشد.

نتیجه گیری از علت اینکه چرخ گوشت گوشت را له میکند

در این مطلب علت چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت را برای شما بازگو کردیم. توجه داشته باشید که باید در زمان بررسی علت چرخ نکردن چرخ گوشت، حتما از یک تکنسین و یا تعمیرکار چرخ گوشت برای عیب یابی تخصصی دستگاه کمک بگیرید. اگر مهارت کافی برای تعمیر چرخ گوشت را ندارید، به شما توصیه می کنیم که با تعمیرکاران هوم خانه در تماس باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست