آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت روشن نشدن توستر چیست؟

علت روشن نشدن توستر چیست؟
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 10 دقیقه

توستر یکی از وسایل جدید خانگی است که چند سالیست استفاده از آن در میان خانواده‌های ایرانی هم رواج پیدا کرده است. به دلیل اینکه استفاده از این دستگاه هنوز عمومیت پیدا نکرده و خیلی از کاربران با روش استفاده از آن آشنایی ندارند، ممکن است بروز ایرادات در این دستگاه هنوز کمی مبهم باشد. از این رو در مقاله‌های آموزش تعمیرات توستر قصد داریم تا تمام ایرادات مربوط به این دستگاه را بررسی کرده و در صورت ممکن ترفندهای حل آنها را نیز ارائه نماییم. در این مقاله به علت روشن نشدن توستر پرداخته و همچنین مواردی را برای رفع مشکل با هم مرور خواهیم کرد.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات اسپرسوساز در تهران شرایطی برای صرفه‌جویی 75 درصدی هزینه‌ها برای کاربران فراهم نموده است

در ادامه با ما در هوم خانه همراه باشید.

عیب‌یابی روشن نشدن توستر

عیب‌یابی روشن نشدن توستر نشان می‌دهد که دلایل زیر می‌توانند مانعی برای روشن نشدن این دستگاه باشند که باید این عیوب برطرف گردند:

  • ایرادات برقی که می‌توانند مانع  روشن شدن توستر شوند، عبارتند از:
  1. قطع شدن برق منزل از دلایل روشن نشدن توستر
  2. خرابی پریز برق علت روشن نشدن توستر
  3. خرابی سیم دو شاخه برق دستگاه از موانع روشن شدن توستر
  • ایرادات فنی که می‌توانند مانع روشن شدن توستر شوند عبارتند از:
  1. خرابی درب دستگاه از دلایل روشن نشدن توستر
  2. خرابی المنت علت روشن نشدن توستر
  3. خرابی فن از دلایل روشن نشدن توستر
  4. خرابی اتصالات داخلی از موانع روشن شدن توستر

در ادامه به بررسی روش‌های تعمیر این ایرادات می‌پردازیم:

ایرادات برقی می‌توانند مانع از روشن شدن توستر باشند

ایرادات برقی می‌توانند مانع از روشن شدن توستر باشند. در بخش ایرادات برقی سه عامل زیر از دلایل روشن نشدن توستر هستند:

  • قطع شدن برق منزل از دلایل روشن نشدن توستر
  • خرابی پریز برق علت روشن نشدن توستر
  • خرابی سیم دو شاخه برق دستگاه از موانع روشن شدن توستر

قطع شدن برق منزل از دلایل روشن نشدن توستر

بررسی قطع شدن برق منزل از دلایل روشن نشدن توستر است. وسایل برقی مانند توستر برای کار کردن و روشن شدن نیاز به انرژی برق دارند. از این رو قبل از هر چیزی باید بررسی کنید که برق منزل شما قطع نشده باشد. همچنین ممکن است برق خانه وصل باشد؛ اما فیوز پریده باشد. این مورد را نیز باید چک کنید.

خرابی پریز برق علت روشن نشدن توستر

علاوه بر برق منظر عامل دیگری که مانع رسیدن برق به دستگاه شما می‌شود، خراب شدن پریز برقی است که از آن برای روشن کردن توستر استفاده می‌کنید. در صورتی که برق منزل و فیوز برق مشکلی نداشت بایستی نسبت به بررسی پریز برق نیز اقدام نمایید. برای این کار می‌توانید از یک دستگاه برقی دیگر استفاده کنید و آن را به پریز متصل کنید.

خرابی سیم دو شاخه برق دستگاه از موانع روشن شدن توستر

بررسی خرابی سیم دو شاخه برق دستگاه از دیگر موانع روشن شدن توستر است که در زیر به طور دقیق این موضوع را بررسی کرده‌ایم.

خرابی سیم دو شاخه برق دستگاه نیز عامل دیگری است که مانع رسیدن برق به قطعات داخلی این دستگاه شده و در نتیجه مانع از روشن شدن آن خواهد شد. از این رو باید سیم دوشاخه را نیز چک کنید. اگر دستگاه شما قدیمی است ممکن است سیم کیفیت خود را از دست داده باشد. به بررسی وضعیت ظاهری سیم دو شاخه بپردازید. در صورت مشاهده سوختگی و لهیدگی روی سیم این احتمال بیشتر خواهد شد که سیم دوشاخه دستگاه شما خراب شده است. برای رفع این عیب نیز بایستی نسبت به تعویض سیم دو شاخه اقدام کنید.

ایرادات فنی که می‌توانند مانع از روشن شدن توستر باشند

و اما ایرادات فنی که می‌توانند مانع از روشن شدن توستر باشند. در بخش ایرادات فنی 4 عامل زیر می‌توانند مانع از روشن شدن این دستگاه باشند:

  • خرابی درب دستگاه از دلایل روشن نشدن توستر
  • خرابی المنت علت روشن نشدن توستر
  • خرابی فن از دلایل روشن نشدن توستر
  • خرابی اتصالات داخلی از موانع روشن شدن توستر

خرابی درب دستگاه از دلایل روشن نشدن توستر

بررسی خرابی درب دستگاه از دلایل روشن نشدن توستر است که با چک کردن این مورد و رفع آن مشکل دستگاه توتستر برطرف می‌شود.

بسته نشدن درب دستگاه از جمله دلایلی است که مانند روشن شدن آن رخ می‌دهد. ایرادات مربوط به درب توستر ممکن است مکانیکی بوده و نیاز به تعمیر داشته باشد. بسته به مدل و برند دستگاهی که از آن استفاده می‌کنیم تعمیر درب آن نیز متفاوت است.

خرابی المنت علت روشن نشدن توستر

گاهی علت روشن نشدن توستر خرابی المنت است. المنت یکی از قطعات اصلی در توستر شما است که از آن برای گرم کردن دستگاه استفاده می‌‌شود. در صورت خراب شدن المنت توستر شما عملاً بلا استفاده خواهد شد. بسیاری از ایرادات مربوط به المنت قابلیت تعمیر نداشته و تنها را در این مواقع تعویض المنت با یک قطعه فابریک با کیفیت است.

خرابی فن از دلایل روشن نشدن توستر

خرابی فن را می‌توان از دیگر دلایل روشن نشدن توستر دانست. در واقع فن در دستگاه باعث خنک شدن قطعات داخلی آن می‌شود. با توجه به اینکه دمای دستگاه در هنگام کار ممکن است بسیار افزایش یابد، با روشن شدن فن دمای قسمت‌های داخلی دستگاه کنترل شده و خیلی بالا نمی‌رود. در صورت خرابی فن دمای دستگاه بالا رفته و ممکن است دستگاه خاموش شود.

خرابی اتصالات داخلی از موانع روشن شدن توستر

از دیگر موانع روشن شدن توستر می‌توان به خرابی اتصالات داخلی اشاره کرد:

در صورتی که اتصالات داخلی توستر شما خراب شده باشد، برق در تمام قطعات به جریان نیفتاده و در نتیجه عملکرد قطعات با اختلال روبه‌رو خواهد شد. در این مواقع بایستی دستگاه باز شده و تمام اتصالات داخلی آن چک شود. چک کردن اتصالات داخلی نیاز به تخصص دارد که برای این کار می‌توانید از تعمیرکار توستر کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری از علت روشن نشدن توستر در هوم خانه

در این مقاله به بررسی موانع روشن شدن توستر پرداختیم. دو دسته دلایل برقی و فنی مانع از روشن شدن دستگاه می‌شوند. موانع برقی معمولاً روش‌های ساده برای رفع عیب، داشته و کاربران می‌ٰ‌توانند در منزل اقدام به رفع این موارد کنند؛ اما برای ایرادات فنی احتمالاً نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات توستر خواهند داشت.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات توستر در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن است.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست