آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

چرا با روشن شدن توستر فیوز می پرد؟

چرا با روشن شدن توستر فیوز می پرد؟
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

چرا با روشن شدن توستر فیوز می پرد؟ برخی از ایرادات بین تمامی لوازم برقی دیده می شود که از مهم ترین آن ها پریدن فیوز می باشد. اما علت پریدن فیوز با روشن شدن توستر، به طور کلی به دو عامل بستگی دارد که لازم است با آن ها آشنا شوید و اقدامات لازم را در جهت رفع این ایراد انجام دهید. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه تصمیم دارد با بررسی این دو عامل که به عنوان دلیل پریدن فیوز با روشن شدن توستر شناخته می شوند، راهکار های لازم را برای عیب یابی توستر به شما ارائه دهند.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد پریدن فیوز پس از روشن کردن توسترد، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تعمیرکار هوم خانه به اشتراک بگذارید.

عیب یابی مشکل پریدن فیوز پس از روشن کردن توستر 

مشکل پریدن فیوز پس از روشن کردن توستر، از جمله مشکلاتی به حساب می آید که می تواند پس از مدتی استفاده از این دستگاه رخ دهد. این ایراد ارتباطی با برند تولید کننده نداشته و مستهلک شدن اجزای داخلی دستگاه می توانند دلیل پریدن فیوز برق با روشن شدن توستر باشند. به طور کلی دو عامل برای این مشکل وجود دارد که در ادامه بیش تر در مورد آن ها صحبت کرده ایم.

2 علت پریدن فیوز برق منزل با روشن شدن توستر

بروز این ایراد صرفا به دو عامل زیر بستگی دارد که هر کدام به تنهایی می توانند دلیل پریدن فیوز برق منزل با روشن شدن توستر باشند:

  1. قطع شدن اتصالات سیم های اصلی توستر
  2. سوختگی و یا مستهلک شدن عایق سیم های داخلی توستر

خارج شدن سیم های اصلی از جای خود، دلیل پریدن فیوز با روشن شدن توستر

با وارد شدن ضربه و یا به زمین خوردن آن، این امکان وجود دارد که سیم های اصلی از جای خود خارج شده و به خاطر برخورد با دیگر سیم، دلیل پریدن فیوز برق خانه پس از روشن کردن توستر شناخته شود:

  • بخش زیرین دستگاه توستر را باز کنید.
  • تمامی سیم کشی های داخلی را مورد بررسی قرار دهید.
  • هر یک که از جای خود خارج شده بودند را متصل کرده و محکم نمایید.
  • مجدد قسمت زیرین توستر را در جای خود قرار دهید.
  • حال دستگاه را به پریز برق بزنید و آن را امتحان کنید.

سوختن عایق سیم ها، علت پریدن فیوز با روشن شدن توستر

سیم کشی های داخلی دستگاه، از عایق محافظتی برخوردار شده اند. ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت، به خاطر گرم بودن محیط توستر، این عایق ها مستهلک شده و از بین بروند. در این صورت اتصال کوتاه در داخل دستگاه توستر به وجود آمده و می تواند دلیل پریدن فیوز برق خانه با روشن کردن توستر به حساب آید.

از این رو لازم است با باز کردن دستگاه توستر، سیم ها را مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید با تعویض سیم ها به صورت کلی و یا صرفا عوض کردن سیم های هادی و عایق های جریان برق، این ایراد را برطرف نمایید.

نتیجه گیری از دلیل پریدن فیوز با روشن شدن توستر 

در مجموع دو عامل زیر، به عنوان دلیل پریدن فیوز با روشن شدن توستر شناخته می شوند. باید بر اساس اقدامات گفته شده در این مطلب، آن ها را مورد بررسی قرار دهید و با به انجام مراحل مذکور، این ایراد را برطرف کنید. توصیه می کنیم اگر در این زمینه مهارت ندارید، حتما با تعمیرکار توستر تماس بگیرید:

  • قطع شدن اتصالات سیم های اصلی توستر
  • سوختگی و یا مستهلک شدن عایق سیم های داخلی توستر

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست