آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

علت بوی سوختگی لاستیک از توستر

علت بوی سوختگی لاستیک از توستر
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

از مهم ترین مشکلات دستگاه توستر، استشمام بوی لاستیک سوختگی از آن می باشد.کاربران این دستگاه در این زمان به دنبال علت بوی سوختگی لاستیک از توستر هستند و شاید بسیاری از آن ها به دلیل نداشتن مهارت کافی در عیب یابی توستر نتوانند به درستی دلیل بوی سوختن لاستیک از توستر را پیدا کنند. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه در این مطلب به این مشکل پرداخته است و راهکار های لازم را به کاربران این دستگاه ارائه کرده است. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد علت بوی سوختگی لاستیک از توستر دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تعمیرکار مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

چرا بوی سوختن لاستیک از توستر به مشام می رسد؟ 

مشکل بوی سوختگی لاستیک از توستر اغلب به دلیل سوختن عایق سیم و یا خود سیم می باشد. در واقع دلیل بوی سوختگی لاستیک از توستر، سوختگی سیم و عایق آن می باشد که بر اثر گرم شدن زیاد دستگاه رخ می دهد. در این زمان باید کار با دستگاه را متوقف کنید و از طریق مراحلی که در ادامه برای شما آورده ایم، دلیل بوی سوختگی از توستر را برطرف نمایید.

نحوه رفع مشکل بوی سوختگی از توستر 

همان طور که پیش تر گفته شد، دلیل بوی سوختگی لاستیک از توستر، سوختگی سیم ها و عایق آن ها در دستگاه می باشد که در اثر گرم شدن و بالا رفتن میزان حرارت در دستگاه رخ می دهد. برای رفع این ایراد، باید کار با دستگاه را متوقف کرده و سیم و دو شاخه آن را از پریز برق جدا نمایید. سپس بخش زیرین توستر را باز کرده و تمامی سیم ها را تعویض کنید. چرا که باعث اتصال کوتاه شدن دستگاه خواهد شد. در این صورت پس از به برق زدن توستر، فیوز برق می پرد.

نتیجه گیری از دلیل بوی سوختگی لاستیک از توستر

استفاده طولانی مدت از دستگاه توستر، می تواند مشکلات مختلفی را برای ساختار آن به وجود آورد. هم چنین مستهلک شدن و یا اصطکاک قطعات در لوازم برقی یک امر طبیعی می باشد که هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد. شنیده شدن بوی سوختگی لاستیک از دستگاه توستر از جمله مشکلاتی است که به دلیل مستهلک شدن قطعات داخلی آن رخ می دهد. دلیل بوی سوختگی لاستیک از توستر، از بین رفتن سیم ها و عایق آن ها می باشد. برای رفع این ایراد، راهکار های لازم را در این مطلب ارائه کردیم تا با انجام آن ها، بتوانید مشکل بوی سوختگی لاستیک از توستر را به راحتی برطرف نمایید. در صورتی که در عیب یابی و تعمیر توستر تسلط کافی ندارید، می توانید با تکنسین آن تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست