آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

علت خروج دود از توستر

علت خروج دود از توستر
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

شاید تصور کنید که با خارج شدن دود از توستر، باید هزینه های زیادی را صرف عیب یابی و تعمیر آن کنید. اما اگر علت خروج دود از توستر را بدانید و آن ها را مورد بررسی قرار دهید، شک نکنید که بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانید این ایراد را برطرف نمایید. برای آشنایی با دلیل خارج شدن دود از توستر، توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. چرا که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه تصمیم دارد یک به یک این عوامل را برای شما شرح دهد.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد علت خروج دود از توستر دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تعمیرکار مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

چرا از توستر دود خارج می شود؟ 

به طور کلی دلیل خروج دود از توستر می تواند به خاظر سوختگی نان داخل دستگاه باشد. اما با توجه به وجود ترموستات در سیستم توستر، امکان سوختن نان به حداقل می رسد. با این حال، عواملی وجود دارند که می توانند به عنوان دلیل خارج شدن دود از توستر به شمار آیند. شما می توانید با بررسی آن ها به راحتی مشکل دود کردن توستر را برطرف نمایید.

3 علت خارج شدن دود از توستر

دلیل خروج دود از توستر می تواند به 3 عامل زیر بستگی داشته باشد:

  1. سوختن نان
  2. باقی ماندن نان داخل سینی توستر
  3. چسبیدن نان به المنت

سوختن نان، دلیل خروج دود از توستر

از شایع ترین عواملی که می توانیم به عنوان دلیل خارج شدن دود از توستر آن را بیان کنیم، سوختن نان می باشد. برخی از دستگاه های توستر، درجه حرارت به صورت دستی تنظیم می شود. انتخاب درجه باید بر اساس ضخامت نان ها صورت بگیرد. از این رو اگر انتخاب و تنظیم درجه به درستی صورت نگیرد، نان ها در داخل دستگاه می سوزند و باعث خارج شدن دود از دستگاه می شوند. توصیه می کنیم حتما به خوبی راهنمای استفاده از توستر خود را مطالعه کنید تا در زمان انتخاب درجه، تنظیمات درستی را انتخاب نمایید.

باقی ماندن نان در سینی دستگاه، دلیل خارج شدن دود از توستر

به جا ماندن خرده های نان در داخل سینی و انباشته شدن بر روی یکدیگر، منجر به سوختن خرده های نان شده و در نهایت می تواند دلیل خروج دود از توستر باشد:

  • پس از هر بار استفاده از دستگاه توستر، سینی را به خوبی تمیز کنید.
  • اگر زمان کافی برای این کار را ندارید، حتما به صورت دوره ای برای تمیز کردن توستر اقدام نمایید.

چسبیدن نان به المنت، علت خروج دود از توستر

چنان چه تکه های نان به المنت بچسند، ممکن است با داغ شدن المنت بسوزند و علت خارج شدن دود از توستر شناخته شوند. برای بررسی این مورد لازم است کار با دستگاه را متوقف کنید و اجازه دهید تا المنت ها به طور کامل خنک شوند. سپس برای تمیز کردن آن ها اقدام نمایید. در زمان داغ بودن المنت ها، آن ها را تمیز نکنید. این کار باعث سوختن دست شما و یا وارد شدن آسیب به المنت ها خواهد شد.

نتیجه گیری از علت خروج دود از توستر

سه عاملی که در ادامه درج نموده ایم، می توانند به عنوان دلیل خروج دود از توستر شناخته شوند. به همین دلیل لازم است در زمان بروز این ایراد، یک به یک آن ها، از طریق مراحلی که پیش تر گفته شد، مورد بررسی  قرار گرفته و اقدامات لازم در جهت تعمیر توستر صورت پذیرد:

  • سوختن نان
  • ماندن نان داخل سینی توستر
  • چسبیدن نان به المنت

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست