راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه پخت پیتزا در ماکروفر

یکی از مهم ترین دلایل آماده کردن پیتزا در منزل رعایت بیشتر بهداشت و بکارگیری سلیقه افراد خانواده در نوع پخت پیتزاست.برای پخت پیتزا به فر نیاز است.اما اگر فر نداشتیم می توانیم با مایکروفر پیتزا درست کنیم؟پاسخ این سوال بله است.پس با ادامه مطلب نحوه پخت پیتزا در ماکروفر همراه هوم خانه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت داشتن نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه پخت پیتزا در ماکروفر دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای این مقاله به گفتمان با متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماکروفر

به منظور طرز پخت پیتزا در ماکروفر می توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

مواد لازم برای پیتزا مخلوط (برای 4 نفر)

  • پوشت چرخ شده: 200 گرم
  • کالباس: 200 گرم
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • قارچ: 2 تا 3 عدد
  • فلفل دلمه ای رنگی نگینی شده: 2 قاشق سوپ خوری
  • ذرت و زیتون: به اندازه کافی برای تزیین
  • پنیر پیتزا: به اندازه کافی
  • آویشن: به مقدار کافی
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • خمیز پیتزا آماده

برای درست كردن پيتزا با ماكروفر، ابتدا در یک تابه مجزا، پیاز خرده شده را در روغن داغ بریزیر و تفت دهید تا به طور کامل نرم شود. سپس گوشت چرخ شده و سپس مواد غذایی گفته شده را به آن اضافه کنید تا به خوبی پخته شود. شما می توانید برای بهتر پخته شدن گوشت چرخ کرده، کمی آب در ماهیتابه بریزید. یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به مخلوط گوشت اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه آن ها را تفت دهید.

حال کالباس و فلفل دلمه ای را نگینی خرد کنید و قارچ را نیز پس از شستن خشک نمایید. خمیر پیتزا را پهن کنید و در ابتدا یک لایه سس کچاپ به روی آن بمالید. سپس باقی مواد را اضافه نموده و در آخر کالباس، زیتون و پنیر پیتزا را اضافه کنید.

زمان و دمای پخت پیتزا در مایکروویو چگونه است؟

برای تنظیم زمان و دمای پخت پیتزا در مایکروویو، می توانید از مراحل زیر استفاده نمایید:

  • ابتدا دکمه مایکرو را به همراه کانوکشن فشار دهید و دما را بر روی 180 درجه تنظیم کنید.
  • زمان پخت را به کمک ولوم تعبیه شده بر روی پنل ماکروفر تنظیم نمایید.
  • ما به شما 6 تا 8 دقیقه زمان را را پیشنهاد می دهیم.
  • حتما ظرف پیتزا را بر روی سه پایه کوتاه قرار دهید و از استفاده درپوش خودداری کنید.

نحوه پخت پیتزا در ماکروفر به چه صورت است؟

همانطور که اشاره کردیم، بیشتر خانواده ها ترجیح میدهند که برای رعایت بیشتر نکات بهداشتی و هزینه کمتر خودشان پیتزا درست کنند. از جمله دلایلی که خانواده ها پیتزا های خانگی را ترجیح میدهند (بجز دلایل بالا) این است که پیتزا های خانگی کیفیت بهتری دارند چرا که خرید متریال اولیه غذا به عهده خودتان است و بدون شک شما بهترین اجناس را با کیفیت بالا تهیه می کنید. اما یکی از مشکلاتی که برای پختن پیتزا در ماکروفر در خانه وجود دارد ، نداشتن دستگاه مناسب برای پختن پیتزا می باشد.

دستگاه اصلی که برای پخت پیتزا در مایکروویو مورد استفاده قرار می گیرد فر است.اما جالب است بدانید که می توانید با استفاده از ماکروفر و حتی توستر هم پیتزا درست کنید. برای اینکار باید تنظیمات خاصی را در ماکروفر خود اعمال کنید. البته لازم است بدانید که شما می توانید پخت مواد غذایی متفاوت در ماکروفر را نیز انجام دهید. اما پیش از هر چیزی باید آشنایی با دکمه های ماکروفر داشته باشید تا بتوانید تنظیمات درستی را برای پخت پیتزا انجام دهید. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه در مایکروفر پیتزا بپزید.

نحوه تنظیمات پیش از شروع پخت پیتزا در ماکروفر

باید بدانید که قبل از اینکه پخت پیتزا در ماکروفر را شروع کنید، باید دمای داخلی ماکروفر خود را زیاد کنید. برای اینکه فضای داخلی ماکروفر را گرم کنید، باید تنظیمات خاصی را برروی آن اعمال نمایید.

  • برای اینکار ابتدا باید دکمه preheat را فشار دهید.
  • سپس دمای ماکروفر را برروی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
  • در آخر باید 10 دقیقه صبر کنید تا دمای ماکروفر به اندازه مناسب برسد و به خوبی گرم شود.
  • دقت داشته باشید که شما می توانید دما را بیشتر و زمان انتظار را کمتر کنید.البته بهترین دما برای گرم کردن محیط داخلی مایکروفر 180 درجه می باشد و توصیه می شود که درجه حرارت را روی 180 درجه تنظیم کنید.

تنظیمات برنامه پخت پیتزا در مایکروویو

زمانی که دمای ماکروفر شما به اندازه مناسب رسید، وقت آن رسیده است که با زمان و دمای پخت پیتزا در مایکروویو آشنا شوید. تمام مراحل موردنیاز در لیست زیر آورده شده اند و شما باید آن ها را به ترتیب انجام دهید نتیجه مطلوبی را کسب کنید:

  1. ابتدا باید دکمه micro را به همراه convention/conv فشار دهید و سپس دما پخت و پز را بروی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. این دما برای پخت پیتزا بسیار مناسب است.
  2. با توجه به اندازه پیتزا و تعداد آن ها زمان پخت و پز خود را تنظیم کنید. حداقل زمانی که برای پخت خمیر موردنیاز است 8 الی 10 دقیقه می باشد و مخلفات پیتزا نیز 1 الی 2 دقیقه برای پخته شدن به زمان نیاز دارند.
  3. دکمه های ماکروفر را فشار دهید و آن ها را برروی قدرت 60 درصد تنظیم نمایید.
  4. در این مرحله دکمه استارت را فشار دهید تا فرایند پخت و پز شروع گردد.

نکته: دقت داشته باشید که ظرف پیتزا را بدون درپوش و روی 3 پایه کوتاه قرار دهید.

آموزش برشته کردن پیتزا در مایکروفر

معمولا اکثر افراد پیتزایی برشته و طلایی را به یکی پیتزای شل و ول و سفید ترجیح می دهند. برای اینکه نان پیتزا شما برشته و خوش خوراک شود باید از روش خاصی استفاده کنید.

  • برای اینکار از دکمه های ماکرو و گریل ( micro و grill ) استفاده کنید. ابتدا این دو دکمه را فشار دهید و سپس قدرت ماکروفر را برروی 60 درصد قرار دهید. 1 الی 2 دقیقه صبر کنید تا پیتزا به خوبی برشته شود.
  • سپس دکمه استارت را ماکروفر را بزنید تا فرایند پخت و پز شروع گردد.
  • دقت داشته باشید که این عمل را باید قبل از فرایند پخت و پز انجام دهید تا از سوختن مخلفات پیتزا جلوگیری کنید.

مزایای پخت پیتزا در ماکروفر

یکی از مزایای طرز تهیه پیتزا در ماکروفر این است که می توانید از دکمه convection استفاده کنید که روش خاصی از پخت و پز را برای شما به ارمغان می آورد. این دکمه در ماکروفر های نسل جدید تعبیه شده است و بیشتر برند های مشهور مانند ال جی، سامسونگ، فلر، کنوود، پاناسونیک و دوو این دکمه را دارا می باشند. پخت و پز یا استفاده از این برنامه پخت این دکمه 2 مزیت اصلی دارد:

  • گرما را به صورت یکنواخت با دمای ثابت پخش می کند.
  • پیتزا به صورت یکنواخت پخته می شود.

شما می توانید با استفاده از این دکمه از پخته شدن کامل پیتزا مطمئن شوید و دیگر نگران این موضوع نباشید که بخشی از پیتزا شما پخته نشده باشد یا اینکه گوشه های پیتزا سوخته باشد.

نکاتی در مورد پخت پیتزا در ماکروفر که باید بدانید

برای اینکه پیتزا شما به خوبی پخته شود و همچنین به ماکروفر شما آسیبی وارد نشود، باید نکات زیر را در زمینه پخت پیتزا در مایکروویو رعایت کنید:

  • دقت نمایید که مقدار مواد غذایی و وزن ظرفی که انتخاب میک نید از گنجایش ماکروفر بیشتر نباشد.
  • حتما قبل از شروع پخت پیتزا ماکروفر را با دمای 180 درجه گرم کنید.
  • پس از آنکه صدای بوق را شندید، پیتزا را با دمای 180 درجه و به مدت 10 الی 15 دقیقه بپزید.
  • از قرار دادن پیتزا در ظرف فلزی در مایکروفر به شدت خودداری کنید.
  • دقت داشته باشید که پیتزا هایی که با استفاده از ماکروفر درست میشوند، کمی خشک هستند و شبیه پیتزاهای رستورانی نیستند.

نتیجه گیری از نحوه پخت پیتزا در ماکروفر

برای درست كردن پيتزا با ماكروفر باید تنظیمات خاصی را برروی ماکروفر خود اعمال کنید. برای اینکار ابتدا باید دمای ماکروفر خود را برروی 180 درجه تنظیم کنید و 10 دقیقه منتظر بمانید. سپس باید دکمه micro را به همراه convention/conv فشار دهید و دما ماکروفر خود را برروی 180 درجه تنظیم کنید. بعد از آن 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا خمیر و مخلفات پیتزا شما به خوبی پخته شوند. همچنین شما می توانید با استفاده از روش خاصی پیتزا خود را برشته کنید. در صورتی که در هر کدام از مراحل پخت و پز مشکل داشتید، می توانید آن را در بخش نظرات برای ما به اشتراک بگذارید تا راهنمایی را لازم را برای شما قرار دهیم.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست