راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه چربی زدایی از مایکروفر

هنگامی که برای مدتی از مایکروفر استفاده می شود، چربی های حاصل از پخت و پز و بخارات بر روی جداره داخلی دستگاه نشسته و باعث ایجاد دوده، چربی و رسوب لک بر روی بدنه می گردد. پس از گذشت مدت زمانی این آلودگی ها باعث می شوند تا در داخل مایکروفر بوی بدی ایجاد شود. از این رو به دلیل اهمیت بالای این موضوع و با هدف جلوگیری از ایجاد مشکلات ناشی از آلودگی در دستگاه، در این مطلب قصد داریم تا به روشی ساده نحوه چربی زدایی از مایکروفر را به شما آموزش دهیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه نر یا پرسش به خصوصی در مورد نحوه چربی زدایی از مایکروفر دارید می توانید با به اشتراک گذاشت نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقالبه به گفتمان با تعمیرکاران لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

طریقه چربی زدایی از مایکروفر

نحوه چربی زدایی از مایکروفر مسئله ای است که توسط بسیاری از مصرف کنندگان نادیده گرفته می شود. اکثر افراد روزانه سطح بیرونی مایکروفر خود را تمیز می کنند، اما به تمیزی سطوح داخلی دستگاه اهمیتی نمی دهند. به طور کلی چربی زدایی از ماکروفر باید مرتبا انجام شود؛ زیرا پس از هر بار استفاده از دستگاه، باقی مانده مواد غذایی به داخل آن چسبیده و در معرض سوختگی قرار می گیرند.

همچنین این وضعیت ممکن است در طولانی مدت باعث آسیب به قطعات داخلی دستگاه شود و آن را نیازمند تعمیر نماید. به همین دلیل شما باید مواد غذایی باقی مانده بر روی سطوح داخلی مایکروفر را روزانه تمیز کنید و حداقل یک بار در ماه چربی زدایی دستگاه خود را به طور اساسی انجام دهید.

معرفی 5 روش برای چربی زدایی ماکروفر

به طور کلی 5 روش برای چربی زدایی ماکروفر وجود دارد که در این بخش از مطلب تصمیم داریم آن ها را معرفی کنیم. پس از آن می توانید در ادامه این روش ها را برای چربی زدایی ماکروفر خود به کار ببرید:

  1. جوش شیرین
  2. خاکستر ذغال
  3. سرکه و آب
  4. مایع ظرفشویی
  5. آب و لیمو

با جوش شیرین چربی های ماکروفر را از بین ببرید

جوش شیرین نوعی پاک کننده است که به عنوان ساینده خفیف در نظر گرفته می شود. این ماده می تواند باعث از بین بردن لکه ها و ذرات از روی سطوح شده و هر نوع بویی را نیز از بین ببرد. مواد مورد نیاز جهت تهیه محلول جوش شیرین عبارتند از جوش شیرین، سرکه و لیمو. همچنین به آب، اسکاچ یا دستمال مرطوب و کاردک نیز نیاز خواهید داشت. برای تهیه این محلول نصف پیمانه جوش شیرین، یک عدد لیمو، آب و سرکه را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید تا یک خمیر نرم ایجاد شود. با استفاده از این مخلوط می توانید هر نوع لکه و آلودگی را از سطوح داخلی مایکروفر پاک کنید.

  • نحوه چربی زدایی از مایکروفر با استفاده از این محلول به این صورت است که مخلوط جوش شیرین را به طور کامل بر روی سطوح داخلی مایکروفر بخصوص قسمت های چرب و روغنی پخش نمایید.
  • اجازه دهید خمیر بر روی سطح مورد نظر خشک شود و به آن ۱۲ ساعت یا یک شبانه روز استراحت دهید.
  • پس از گذشت این مدت زمان، به آرامی جوش شیرین خشک شده را با استفاده از اسکاچ نرم بسابید.
  • برای نرم شدن مخلوط می توانید کمی سرکه روی آن اسپری نمایید. سرکه حالت فومی به مخلوط داده و به تمیز کردن چربی ها کمک می نماید.
  • در صورتی که خمیر خشک شده به راحتی پاک نمی گردد، می توانید به کمک کاردک آن را به آرامی بتراشید.

خاکستر ذغال می تواند چربی ماکروفر را از بین ببرد

زغال یا خاکستر چوب ماده ای است که از زمان های قدیم برای تمیز نمودن ظروف مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. این ماده بسیار کارآمد و کاملا بدون عوارض و بی خطر می باشد. برای درست کردن این محلول تمیز کننده به نصف پیمانه خاکستر زغال چوب، آب، دو الی سه قاشق غذاخوری نمک و لیمو نیاز دارید.

  • طریقه چربی زدایی از مایکروفر در این روش بدین صورت است که پس از ترکیب و تهیه مخلوط، آن را به کمک اسکاچ بر روی سطوح داخلی مایکروفر بکشید.
  • البته پیش از انجام این کار بهتر است خرده غذاهای چسبیده به این سطوح را بتراشید.
  • سپس با استفاده از دستمال مرطوب و یا یک ابر، مخلوط مورد نظر را از روی سطح مایکروفر پاک کنید.
  • در صورتی که همچنان لکه و خرده غذا بر روی سطوح باقی مانده است، این کار را مجددا تکرار نمایید.

برای از بین بردن چربی ماکروفر از سرکه و آب استفاده کنید

یکی از بهترین مواد موجود جهت از بین بردن چربی های سطوح داخلی مایکروفر، سرکه می باشد. نحوه چربی زدایی از مایکروفر به کمک سرکه به این شکل می باشد که ابتدا در داخل یک کاسه آب، دو الی سه قاشق غذاخوری سرکه سفید را حل نمایید و به مدت پنج دقیقه آن را در مایکروفر گرم کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا بخار حاصل شده از محلول سرکه در داخل مایکروفر به صورت کامل پخش شود. در ادامه کاسه محلول را از دستگاه خارج کنید. همچنین باید صفحه گردان را نیز بیرون آورده و داخل دستگاه را با استفاده از پارچه یا حوله ای لطیف تمیز نمایید. صفحه گردان مایکروفر را نیز مانند هر ظرف معمولی دیگری می‌توانید تمیز کنید.

برای از بین بردن چربی های ماکروفر از آب و لیمو استفاده کنید

استفاده از لیمو یکی دیگر از روش‌های رایج برای چربی زدایی از مایکروفر و تمیز کردن دستگاه ماکروفر می باشد. برای تهیه این محلول یک عدد لیمو را نصف نموده و آن را داخل یک ظرف نشکن بگذارید. سپس مقداری آب به آن اضافه نمایید. همچنین می توانید لیمو را در کاسه ای که نیمی از آن با آب پر شده است، قرار دهید. دستگاه مایکروفر را به مدت یک الی دو دقیقه تا زمانی که بخار ایجاد شود، روشن کنید. سپس با استفاده از حوله‌ ای تمیز سطوح داخلی دستگاه را پاک کنید و بشقاب گردان را نیز بشویید. در انتها بهتر است درب مایکروفر را تا زمان خشک شدن باز بگذارید.

چربی زدایی ماکروفر با مایع ظرفشویی را امتحان کنید

به طور کلی برای چربی زدایی و تمیز کردن سطوح داخلی مایکروفر بهتر است از از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی استفاده کنید. اما در شرایطی که چربی ها و لکه های مایکروفر با مواد طبیعی مانند سرکه، لیمو و جوش شیرین پاک نشدند، می توانید بر روی یک اسفنج مقدار کمی مایع ظرفشویی ریخته و آن را بر روی سطوح چرب داخل دستگاه بکشید. در انتها حتما به کمک دستمال مرطوب داخل مایکروفر را خوب پاک کنید تا مایع ظرفشویی از روی سطوح پاک شود. پس از آن داخل مایکروفر را با استفاده از دستمال خشک به طور کامل خشک نمایید.

نکات مهم در زمان چربی زدایی از مایکروفر

در این بخش قصد داریم تا به بررسی نکات مهم و اساسی در هنگام چربی زدایی از ماکروفر بپردازیم:

  • در صورتی که قصد دارید از محلول آب و سرکه و یا آب و لیمو برای چربی زدایی از مایکروفر استفاده کنید، حتما آن را در یک ظرف نشکن بریزید.
  • پس از پاک نمودن کثیفی ها از سطوح داخلی مایکروفر با مواد طبیعی در منزل، حتما بدنه مایکروفر را به کمک یک دستمال خشک پاک کنید.
  • جهت جلوگیری از کثیف شدن فصای داخلی مایکروفر، در زمان پخت مواد غذایی با مایکروفر، از قرار دادن آن ها بدون درپوش در داخل دستگاه پرهیز نمایید.
  • همواره مراقب مواد داغ موجود در داخل مایکروفر مانند محلول لیمو در کاسه باشید.
  • حتما به این نکته توجه داشته باشید که به صورت مرتب فضای داخلی و بیرونی مایکروفر خود را به کمک راهنمای طریقه چربی زدایی از مایکروفر تمیز کنید تا دچار تجمع چربی و آلودگی نشود.
  • توصیه می شود از مواد شیمیایی مانند گاز پاک کن برای چربی زدایی از مایکروفر استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود.

بررسی چربی زدایی از مایکروفر

در این مقاله به طور کامل به نحوه چربی زدایی از مایکروفر به روش های مختلف پرداختیم تا در صورت نیاز بتوانید در منزل اقدام به تمیز کردن دستگاه خود نمایید. بهتر است حداقل در ماه یک بار به تمیز کردن مایکروفر خود بپردازید تا پاک کردن لکه‌ های آن برای شما تبدیل به کاری سخت نشود. به طور کلی با رعایت نکاتی که در این مطلب توسط نمایندگی مجاز هوم خانه برای شما گردآوردی شده است، می توانید دستگاه مایکروفر خود را همواره تمیز نگه دارید و باعث افزایش طول عمر مفید آن شوید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست