راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر

آیا می دانستید که می توانید با استفاده از ماکروفر مواد غذایی مختلف را طبخ کنید؟ باید به این موضوع اشاره کنیم که هر ماده غذایی به روش خاصی در ماکروفر پخته می شود و تنظیمات مربوط به خودش را دارد. عدم رعایت برنامه پخت برای انواع مواد غذایی باعث خشک شدن بیش از حد غذا یا خام ماندن آن می شود. برای اینکه با نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر آشنا شوید و تنظیمات مخصوص هر غذا را یاد بگیرید، با ما همراه شوید.

کاربران گرامی؛ در صورت داشتن نظر یا تجربه در مورد نحوه پخت مواد غذایی مختلف در ماکروفر می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای این مقاله به گفتگو با متخصصین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر چگونه است؟

اگر به تازگی مایکروفر خرده اید و هنوز با نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر آشنا نیستید، این مطلب مناسب شماست و پیشنهاد می شود که تا آخر آن را دنبال کنید.در ادامه این مطلب، تنظیمات مخصوص پخت و پز هر ماده غذایی را بر اساس راهنمای استفاده از ماکروفر بررسی خواهیم کرد.
البته قبل از اینکه بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم، بد نیست که با نکات آشپزی با مایکروویو آشنا شوید تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنید. همین طور برای پخت غذا در این دستگاه، بهتر است با دکمه های مایکروویو آشنا شوید و کاربرد هر کدام را بدانید.
اولین نکته این است که از قرار دادن ظروف پلاستیکی در ماکروفر خودداری کنید. آن ها را تحمل حرارت را ندارند و ذوب می شوند. البته نوع خاصی از ظروف پلاستیکی وجود دارند که جزو ظروف مناسب استفاده در مایکروفر بوده و درآن ذوب نمی شوند.
دومین نکته که بسیار جالب بوده و برای سلامتی شما نیز مفید است، این است که باید چربی و قند غذا های خود را کم کنید. اگر این دو ماده در غذا زیاد باشند، باعث افزایش حرارت ظرف و در نهایت داغ شدن بدنه مایکروفر می شوند.
سومین و آخرین نکته این است که از قرار دادن ظروف دور فلزی یا فویل آلمینیوم در ماکروفر خودداری کنید. چرا که این کار علت جرقه زدن مایکروفر و آتش سوزی خواهد بود.
حالا وقت آن رسیده است که با تنظیمات پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر آشنا شوید:

با استفاده از دکمه ماکرو چه غذاهایی می توان پخت؟

یکی از دکمه های موجود در ماکروفر، دکمه ماکرو است که به صورت Micro در ماکروفر تعبیه شده است. دکمه ماکرو در واقع اولین و ساده ترین برنامه مایکرو را که گرم کردن و پخت غذا در ماکروفر است را اجرا می کند. این دکمه دارای درجه قدرت های مختلفی است که در ادامه میزان و کاربرد هرکدام را به طور کامل بررسی می کنیم:

  1. قدرت 900 وات:بیشترین قدرت ماکروفر است. برای کامل پختن و قهوه ای کردن انواع گوشت مناسب است. برای جوشاندن آب نیز کاربرد دارد.
  2. قدرت 600 وات: قدرت متوسط ماکروفر می باشد. برای گرم کردن اغذیه، پختن متوسط انواع گوشت و غذا هایی که پنیر یا تخم مرغ دارند مناسب می باشد.
  3. با قدرت 360 وات: قدرت کمی را ارائه میدهد و برای پودینگ و کیک، سس، کاستارد، پخت برنج در مایکروفر، سوپ، یخ‌زدایی ، آب‌کردن کره و شکلات مناسب میباشد.
  4. قدرت 180 وات: قدرت بسیار کمی دارد، برای دم کردن زعفران ، یخ‌زدایی ، آب‌کردن کره و شکلات استفاده میشود.
  5. قدرت 90 وات: کمترین میزان قدرتی که ماکروفر می تواند داشته باشد 90 وات است. برای پخت و پز مناسب نیست. اگر می خواهید که غذای شما همچنان در ماکروفر گرم باقی بماند، این درجه قدرت را انتخاب کنید.

برای اینکه پخت و پز با دکمه ماکرو ابتدا باید ماکروفر را روشن کنید و سپس این دکمه را بزنید تا عبارت 900W نمایش داده شود.سپس درجه قدرت موردنظر خود را نسبت به نوع غذا انتخاب کنید و بعد از آن کلید enter را بزنید و غذا را در ماکروفر قرار دهید. زمان موردنظر پخت را تعیین کنید، درب ماکروفر را ببندید و دکمه استارت را بزنید تا ماکروفر فرایند پخت و پز را شروع نماید.

نحوه پخت مواد غذایی با گریل ماکروفر به چه صورت است؟

دکمه دیگری که در ماکروفر وجود دارد، دکمه گریل است که به صورت Grill می توانید آن را در ماکروفر بیابید. این دکمه 3 نوع مختلف دارد که هرکدام از آن ها برای پخت غذا در مایکروویو به شیوه خاصی مناسب هستند:

  1. gr-1: برای برشته کردن قسمت بالایی غذا استفاده میشود و هیتر بالا را استفاده میکند.
  2. gr-2: قدرت بسیار کمی دارد. مانند gr-1 از هیتر بالا استفاده می کند کاربرد چندان زیادی ندارد.
  3. gr-3: برای برشته کردن قسمت پایینی غذا بسیار مناسب می باشد. در این تنظیم هیتر پایین فعال است.

نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر با استفاده از این تنظیمات، مانند ماکرو است. با این تفاوت که به جای دکمه ماکرو از دکمه گریل استفاده می کنید تا با توجه به نیز شما زیر و یا روی غذا بخوبی پخته شود. دقت داشته باشید که روش های پخت و پز بالا برای دستگاه های سولار می باشد. در صورتی که دستگاه شما سولار نیست، فقط کافی است که دکمه گریل را بزنید و پخت و پز را شروع کنید. همچنین بد نیست بدانید که شما می توانید تنظیمات گریل را با تنظیمات ماکرو ترکیب کنید. برای اینکار ابتدا باید تنظیمات گریل را مشخص و سپس تنظمیات ماکرو را ست کنید.

پخت مواد غذایی در ماکروفر با کانوکنشن به چه صورت است؟

آخرین دکمه ای که در این مطلب بررسی می شود، کلید کانوکشن است که به صورت convection یا conv در ماکروفر وجود دارد. در این روش حرارت به صورت یکنواخت در تمام ماکروفر پخش میشود. از این دکمه برای پخت و پز انواع شیرینی و کیک استفاده می گردد. برای پخت غذا با مایکروفر با استفاده از این دکمه، ابتدا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا دستگاه را خالی کنید.دقت کنید که هیچ چیزی در آن نباشد.
  2. سپس دکمه کانوکشن را بزنید تا عبارت 200 درجه سانتیگراد روی نمایشگر نمایش داده شود.
  3. دما را تنظیم کنید. حداقل دما 40 سانتی گراد و حداکثر دما 250 سانتی گراد میباشد. در صورتی که می خواهید کیک بپزید، دما را برروی 180 سانتی گراد تنظیم نمایید.
  4. کلید استارت را بزنید. پس از ظاهر شدن pr-h دستگاه کار خود را شروع میکند.
  5. زمانی که ماکروفر به دمای موردنظر خود رسید، عبارت pr-h چشمک میزند.

بعد از انجام این کار، با توجه به اینکه می خواهید شیرینی و یا کیک بپزید یکی از تنظیمات زیر را انتخاب کنید:

پخت شیرینی

یکبار stop را بزنید و درب ماکروفر را باز نمایید. سه پایه شیرینی را داخل دستگاه قرار دهید. درب دستگاه را ببندید، زمان پخت را با توجه به حجم شیرینی و مواد آن مشخص کنید. زمان موردنیاز پخت شیرینی در ماکروفر با زمان موردنیاز پختن آن در فر یکسان میباشد.

پخت کیک

برای پخت کیک در مایکروویو باید دو بار دکمه start را فشار دهید. ظرف کیک خود را در ماکروفر قرار دهید و تنظمیات خود را برروی آنها اعمال کنید.

روش یخ زدایی در ماکروفر چگونه است؟

از دیگر روش های پخت غذا در مایکروویو یخ زدایی می باشد که در ماکروفر به دو صورت انجام می پذیرد که به مدل و برند دستگاه شما بستگی دارد. این دو روش را در ادامه شرح داده ایم:

روش اول بر اساس وزن مواد غذایی

  • در این روش شما باید وزن مواد غذایی را در دستگاه وارد نمایید سپس دکمه استارت را فشار دهید.
  • سپس ماکروفر بر اساس وزنی که شما وارد کرده اید، مدت زمانی را برای آن تعیین می کند.

روش دوم تعیین مدت زمان

  • در این روش شما می توانید پس از فشردن دکمه DEFROST، به صورت دستی مدت زمانی را که می خواهید تعیین کنید و سپس دکمه استارت را فشار دهید.

قدرت دستگاه چه تاثیری بر پخت غذا در مایکروویو دارد؟

پخت غذا با مایکروفر باعث شده است تا سرعت پخت و پز بیشتر شود. لازم است بدانید که قدرت دستگاه نقش مهمی در پخت غذا در مایکروویو دارد. چرا که با ساطع کردن اشعه ماکروفر، باعث به حرکت درآوردن مولکول های آب مواد غذایی شده و سپس به پخت آن ها کمک می کند. هر چه قدرت مایکروفر بیش تر باشد، قطعا مولکول های مواد غذایی با سرعت بیش تر و در مدت زمان کم تری به لرزش در می آیند و پخت غذا خیلی سریع تر انجام می شود.

بررسی نحوه پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر

همانطور که اشاره کردیم، شما می توانید با استفاده از ماکروفر انواع مختلف مواد غذایی را طبخ کنید. از جمله این غذاها می توان به گوشت بره، مرغ و ماهی اشاره کرد. همچنین دقت داشته باشید که شما می توانید با استفاده از ماکروفر کیک و شیرینی نیز بپزید. برای پخت مواد غذایی مختلف در مایکروفر، باید تنظیمات خاصی را روی دستگاه اعمال کرده و از برنامه پخت ویژه آن ماده غذایی استفاده کنید. برای این تنظیمات باید از دکمه های مختلف مانند ماکرو، گریل و یا کانوکشن استفاده نمایید. در صورتی در هرکدام از مراحل پخت و پز خود مشکل دارید، میتوانید مشکلات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا تعمیرکار ماکروویو مشکلات شما را رفع کند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست