راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

نحوه تمیز کردن ماکروفر

آشنایی با نحوه تمیز کردن ماکروفر به شما کمک خواهد کرد تا مانند یک کاربر حرفه ای از دستگاه خود استفاده کنید. نظافت ماکروفر در زمان های مناسب نیز به طول عمر مفید دستگاه شما اضافه می کند. برای آشنایی با روش های مختلف و نحوه تمیز کردن دستگاه ماکروفر هوم خانه را دنبال کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه تجربه و یا نظر به خصوصی در مورد نحوه تمیز کردن ماکروفر دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای این مقاله به گفتمان با تکنسین های تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

نحوه تمیز کردن ماکروفر

این امکان وجود دارد که مواد غذایی با عطر و بوی زیاد مانند قرمه سبزی و یا ماهی را در داخل دستگاه ماکروفر گرم کرده باشید. پس از چند روز متوجه خواهید شد که هنوز داخل دستگاه بوی ماهی و یا قرمه سبزی می دهد. همچنین این امکان وجود دارد که مقداری از مواد غذایی در داخل دستگاه ریخته و خشک شده باشد.

آشنایی با نحوه تمیز کردن ماکروفر به شما کمک خواهد کرد تا تمامی نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنید و هرگونه بوی و کثیفی اضافی را از دستگاه ماکروفر خود به دور نگه دارید. همین طور ما استفاده از مواد طبیعی برای تمیز کردن ماکروفر را به شما پیشنهاد می دهیم.

چربی زدایی مایکروفر با محلول آب و لیمو

برای تمیز کردن ماکروفر با محلول آب و لیمو، باید ابتدا مقدار آب ر ابه همراه مقدار لیمو در یک ظرف مناسب برای داخل ماکروفر بریزید و آن را در دستگاه قرار دهید:

  • به شما توصیه می کنیم که آب 2 تا 3 لیمو را بگیرید و با آب ترکیب کنید.
  • حال ظرف را در داخل ماکروفر قرار دهید و 2 تا 3 دقیقه ماکروفر را روشن کنید.
  • در این مدت زمان آب لیمو بخار شده و بر روی دیواره داخلی ماکروفر می نشیند.
  • پس از خاموش شدن ماکروفر تا 5 دقیقه درب آن را باز نکنید.
  • در این صورت بخارات اجاد شده خارج خواهد شد.
  • پس از باز نمودن درب ماکروفر، با استفاده از یک اسکاچ و یا دستمال ابری، بدنه داخلی ماکروفر را به خوبی تمیز کنید.
  • در زمان پاک کردن سطوح داخلی، حتما درب ماکروفر را نیز تمیز نمایید.

از آب و سرکه برای تمیز کردن ماکروفر خود استفاده کنید

برای چربی زدایی ماکروفر با محلول آب و سرکه باید دو فنجان آب را با 2 قاشق سوپ خوری سرکه به خوبی ترکیب کنید. آن را در داخل ماکروفر قرار دهید و 2 تا 3 دقیقه دستگاه را روشن کنید. مانند روش تمیز کردن ماکروفر با آب و لیمو، باید 5 دقیقه درب ماکروفر پس از خاموش شدن بسته بماند. سپس می توانید درب دستگاه را باز کنید و سطوح داخلی ماکروفر را به خوبی با دستمال تمیز نمایید.

تمیز کردن مایکروفر با استفاده از جوش شیرین

در روش تمیز کردن ماکروفر با جوش شیرین، باید 2 قاشق سوپ خوری جوش شیرین را در یک کاسه آب مخلوط کنید. کاسه را به مدت 3 تا 5 دقیقه در ماکروفر گرم کنید. اجاره دهید تا بخارات ایجاد شده چربی ها و آلودگی های سطوح داخلی ماکروفر را به خوبی نرم کند. پس از باز نمودن درب ماکروفر می توانید با دستمال نرم اقدام به چربی زدایی از ماکروفر خود کنید.

استفاده از مایع ظرفشویی برای چربی زدایی از ماکروفر

استفاده از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی می تواند برای سلامتی شما و اعصای خانواده تان بهتر باشد. اما در صورتی که چربی های داخل ماکروفر با کمک مواد طبیعی باعث تمیز کردن ماکروفر نشدند، می توانید کمی مایع ظرفشویی را بر روی یک اسفنج بریزید و آن را بر روی سطوح چرب داخل ماکروفر بکشید. توجه داشته باشید که باید مایع ظرفشویی به خوبی از سطوح داخلی ماکروفر پاک شود. در غیر این صورت به اجزای داخلی آسیب وارد خواهد کرد.

نحوه تمیز کردن سطوح خارجی ماکروفر

در زمان تمیز کردن ماکروفر، تمیز نمودن سطوح خارجی نیز از اهمیت چشمگیری برخوردار می باشد. شما می توانید برای تمیز کردن سطوح خارجی ماکروفر، از یک دستمال حوله ای و محلول شیشه پاک کن کمک بگیرید. توجه داشته باشید که باید محلول را مستقیم به دستمال اسپری کنید و از اسپری کردن آن به صورت مستقیم بر روی سطوح خارجی ماکروفر به شدت خودداری کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن ماکروفر

در زمان تمیز کردن ماکروفر، روش های مختلفی وجود دارد که می توان بر اساس آسانی و یا مواد مورد نیاز در دسترس، یکی از آن ها را انتخاب نمود. در ادامه نکاتی را برای شما آورده ایم که قطعا به کار گیری آن ها در زمان تمیز کردن ماکروفر به شما کمک خواهد کرد:

  • اگر که می خواهید از روش تمیز کردن ماکروفر با آب و لیمو و یا آب و سرکه استفاده کنید، حتما آن را در داخل ظروف نشکن بیرید.
  • پس از این که چربی ها را از دیوار های داخلی ماکروفر پاک کردید، حتما با استفاده از یک دستمال خشک بدنه ماکروفر را به خوبی خشک کنید.
  • در جهت جلوگیری از کثیف شدن ماکروفر، می توانید از درپوش های مخصوص داخل ماکروفر استفاده کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست