راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

نحوه تعمیر تاچ ماکروفر

دستگاه ماکروفر، از مهم ترین و پر استفاده ترین لوازم خانگی به شمار می آید که با داشتن برنامه های پخت مختلف، سرعت و روند پخت مواد غذایی مختلف را سرعت بخشیده است. استفاده از مایکروفر کار چندان پیچیده ای نمی باشد و صرفا با فشردن چند دکمه تعبیه شده بر روی ماکروویو، می توانید از آن ها استفاده کنید. اما اگر این دکمه ها با اختلال موجه شوند، برنامه های پخت به درستی کار نخواهند کرد و شما در این زمان باید با نحوه تعمیر تاچ ماکروفر آشنا باشید.

دکمه ها و صفحه لمسی ماکروفر چگونه کار می کند؟

به طور کلی در تمامی ماکروفر ها، سه مدل کلید برای انتخاب برنامه های پخت تعبیه شده است که شامل، صفحه لمسی (تاچ)، سلکتور (درجه متغیر) و کلید تعبیه شده است. تفاوتی ندارد که ماکروویو شما کدام یک از موارد گفته شده را دارا می باشد. بهتر است در زمان بروز خرابی برای تعمیرات تاچ ماکروویو خود اقدام نمایید.

چه زمان نیاز به تعمیرات تاچ مایکروفر داریم؟

بهتر است بدانید که بهترین زمان برای تعمیر تاچ ماکروفر، چه زمانی است. یکی از مشخصه های بارز برای تعیین این زمان، عدم کارکرد مطلوب دکمه ها و برنامه های پخت می باشد. چرا که دکمه دچار خرابی و آسیب شده و نمی تواند دستور اجرای برنامه پخت انتخاب شده را به برد دستگاه ارسال کند. از این رو هر زمان که برنامه های پخت با اختلال مواجه شدند، بهتر است برای تعمیر دکمه و تاچ ماکروفر خود اقدام نمایید.

آیا خرابی کلیدهای غشایی باعث می شود تا برای تعمیر آن اقدام کنیم؟

این قسمت از کلید های الکتریکی تماسی نرمی ساخته شده اند که دارای دو لایه پلاستیک میالار با پوشش رسانا هستند. در زمان تماس، دستور لازم توسط این کلید ها به برد الکترونیکی ماکروفر داده می شود و برنامه پخت شروع می شود. زمانی که کلیدی بر روی تاچ پد ماکروفر فشرده می شود، این دو سطح با یکدیگر تماس برقرار نموده و مدار الکتریکی را کامل می نمایند. به همین خاطر یک سیگنال به برد ارسال می شود. پوشش رسانا بر روی سوییچ های غشایی به مرور زمان و استفاده مداوم، پوسیده خواهند شد و شما به تعمیر تاچ پد ماکروویو نیاز پیدا خواهید کرد. در صورتی که پس از عیب یابی توسط تکنسین ماکروفر، خرابی از سوی کلید های غشایی بود، می توانید برای تعمیر آن ها از طریق مراحل زیر اقدام کنید:

  • سیم و دو شاخه دستگاه ماکروفر را از پریز برق جدا کنید.
  • قاب دستگاه ماکروفر را باز کنید.
  • باید برای تعمیر تاچ پد ماکروفر، دسترسی به سوییچ غشایی پیدا کنید.
  • سوییچ غشایی به برد متصل شده است.
  • کلید های غشایی به طور معمول توسط کنکتور های فلت به برد وصل می شوند.
  • در ابتدا این اتصال را بررسی کنید.
  • از یک مولتی متر در جهت تست تاچ پد استفاده نمایید.
  • باید چند اهم مقاومت در زمان تست هر کلید وجود داشته باشد.
  • در صورتی که انجام این کار مهارت کافی را ندارید، می توانید با نمایندگی تعمیر ماکروفر خود تماس بگیرید.

آیا خرابی برد کنترل دستگاه، نیاز به تعمیر تاچ ماکروویو دارد؟

هنگامی که متوجه شدید کلید ها به درستی کار نمی کند، اما صفحه ماکروفر روشن می شود، باید برای عیب یابی و تعمیر تاچ پد مایکروفر خود، برد کنترل را بررسی کنید. این برد وظیفه دارد تا سیگنال پایینی را به تاچ پد اعمال نماید. زمانی که دکمه ای را فشار می دهید، برد کنترل سیگنالی را به دیگر بخش های تعبیه شده در ماکروفر ارسال خواهد کرد تا دستوری را که داده اید، اجرا شود. یکی از مواردی که باید در زمان تعمیرات تاچ ماکروفر مورد بررسی قرار بگیرد، این برد می باشد. در صورتی که دچار آسیب شده باشد، باید آن را تعویض نمایید. توجه داشته باشید که تعویض برد کنترل، کاملا تخصصی می باشد و نیاز به مهارت تعمیرکار ماکروفر دارد.

بررسی نحوه تعمیر تاچ ماکروفر

به طور کلی در زمان تعمیر تاچ ماکروفر، باید چند بخش مجزا مورد بررسی قرار بگیرند. در این مطلب تعمیرگاه لوازم خانگی هوم خانه سهی نمود تا مهم ترین آن ها را برای شما شرح دهد و به شما با ارائه چند مرحله ساده کمک کند تا اقدامات لازم را برای تعمیرات تاچ پد مایکروفر خود انجام دهید. در صورتی که در این کار مهارت کافی را ندارید، می توانید با تکسنین های هوم خانه در تماس باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست