راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

آیا قدرت ماکروفر با گذشت زمان کم می شود؟

ماکروفر ها یکی از اصلی ترین وسایل آشپزخانه ها به شمار می آیند. بیش تر مردم عادت کرده اند تا با استفاده از ماکروویو، سرعت پخت و پز و آشپزی را افزایش دهند. برای شما هم سوال شده است که آیا قدرت ماکروفر با گذشت زمان کم می شود؟ این مطلب را از دست ندهید.

آیا قدرت ماکروفر با گذشت زمان کم می شود؟

اگر یکی از مصرف کنندگان دستگاه مایکروفر هستید و تصمیم دارید بدانید که آیا قدرت ماکروفر با گذشت زمان کم می شود یا نه، لازم است این مطلب را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که عوامل مختلفی بر روی کم شدن قدرت ماکروفر تاثیر گذار هستند که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه آن ها برای شما شرح خواهد داد.

چه عواملی باعث کم شدن قدرت ماکروفر می شود؟

قدرت ماکروفر با گذشت زمان کم می شود. چرا که لوله مگنترون آن ضعیف خواهد شد. لوله مگنترون یک سیستم با ولتاژ بالا می باشد که از میدان های مغناطیسی و الکتریکی به منظور ایجاد امواج نوسانی یا همان اشعه ماکروویو، استفاده می نماید. به همین خاطر طبخ مواد غذایی مختلف با ماکروویو امکان پذیر شده است.

هر چه لوله مگنترون ضعیف تر و کم اثر می شود، قدرت ماکروفر با گذشت زمان کم می شود. در صورتی که متوجه شدید درب مایکروفر به درستی بسته نمی شود، حتما برای جلوگیری از خطرات نشت اشعه ماکروویو، برای تعمیر و عیب یابی آن با تعمیرکار ماکروویو تماس بگیرید. به طور کلی مایکروفر ها دارای ویژگی ایمنی می باشند که در صورت باز بودن درب، روشن نخواهد شد. حتی اگر شیشه درب شکسته شده باشد که این امر می تواند سلامتی شما را به خطر بی اندازد.

بررسی طول عمر لوله مگنترون مایکروفر

لوله مگنترون یکی از مهم ترین عواملی است که ممکن است موجب کم شدن قدرت ماکروفر با گذشت زمان شود. لازم است بدانید که به طور معمول لوله مگنترون یا همان لامپ مگنترون مایکروفر، دارای عمر متوسط 2000 ساعت می باشد. در واقع شما باید 2000 ساعت با مایکروفر کار کنید تا طول عمر این قطعه از قطعات ماکروویو کم شود. این امر کاملا به نحوه استفاده از ماکروویو بستگی دارد.

عوامل کاهش دهنده طول عمر مگنترون ماکروویو

به طور کلی میانگین عمر یک لامپ مگنترون 32 سال می باشد، اما عوامل متعددی توانایی این را دارند تا باعث شوند تا قدرت ماکروفر با گذشت زمان کم می شود. این عوامل شامل قرار دادن فلزات در مایکروفر، دادن برق مداوم به آن از طریق ولتاژ خیلی زیاد و یا خیلی کم، نصب نا درست ماکروویو، ممانعت از راهنمای موج ماکروفر و استفاده مداوم از دستگاه فراتر از حد توان حرارتی آن می شود.

نکات مهم در مورد کم شدن قدرت ماکروفر

در صورتی که در زمان استفاده از مایکروفر، متوجه شدید که  بوی سوختگی از ماکروفر انتشار پیدا کرده است، بهتر است برای تعویض دستگاه خود اقدام نمایید. در صورت بروز هر یک از مشکلات گفته شده، کار با آن را متوقف کنید و در صورت نیاز سیم و دو شاخه آن را از پریز برق جدا کنید.

بررسی کم شدن قدرت ماکروویو از نظر تعمیرکاران هوم خانه

توجه داشته باشید که قدرت ماکروویو، به مرور زمان و با کم شدن طول عمر مفید لامپ مگنترون، کم خواهد شد. اما به طور کلی عمر مفید هر لوله مگنترون 2000 ساعت می باشد. لازم به ذکر است که باید به صورت اصولی و استاندارد از دستگاه خود استفاده نمایید. همین طور باید تمامی نکات ایمنی را در مورد نگهداری از ماکروویو رعایت نمایید. اگر شاهد بروز مشکلات مختلفی در دستگاه ماکروفر خود بودید، حتما با تکنسین مایکروفر تماس بگیرید و بدون مهارت و تجربه اقدام به عیب یابی و تعمیر ماکروویو خود نکنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست