آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت لرزش شدید آبمیوه گیری و تعمیر آن

علت لرزش شدید آبمیوه گیری موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. بررسی این موضوع برای کاربران این مزیت را دارد که در صورت بروز این مشکل سریعا بتوانند آن را در خانه رفع عیب کرده و اقدام به تعمیر آن کنند. البته در برخی مواقع هم نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات مخلوط کن خواهید داشت.

کاربران گرامی‌اگر تجربه یا نظر به خصوصی در مورد علل لرزش شدید آبمیوه گیری دارید می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه‌های به صورت آنلاین به گفتمان با تعمیرکاران لوازم خانگی هوم خانه و دیگر کاربران بپردازید.

چرا آبمیوه گیری با لرزش‌های شدیدی روبرو است؟

می‌توان گفت که همه ما رزش‌های ازار دهنده آبمیوه گیری را تجربه کرده ایم؛ اما راه حل از بین بردن این لرزش چیست و این لرزش چه علتی دارد؟ در این بخش به بررسی علت لرزش شدید آبمیوه گیری می‌پردازیم.

گاها کاربران اظهار می‌دارند که دستگاه آبمیوه گیری آنها در حین کار با لرزش‌های شدیدی روبرو است. البته لرزش‌های معمولی برای این دستگاه طبیعی هستند اما بروز لرزش‌های شدیدی برای آن خیلی معقول نمی‌باشند. در این مواقع دو دسته عوامل تاثیر گذار خواهد بود که باید به آنها رسیدگی شود.

  • دسته اول ایرادات فنی هستند که برای رفع عیب آنها نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات آبمیوه گیری خواهید داشت.
  • دسته دوم هم مشکلاتی رایج هستند که خودتان می‌توانید به راحتی آنها را در منزل رفع عیب کنید.

ایرادات فنی علت لرزش شدید آبمیوه گیری در حین کار

اصلی ترین علل لرزش آبمیوه گیری را می‌توان ایرادات فنی موجود در دستگاه دانست؛ برای همین هم در این بخش از مقاله علت برزش شدید آبمیوه گیری و تعمیر آن به بررسی ایرادات فنی در هنگام بروز این مشکل خواهیم پرداخت.

  • ایرادات رایج در موتور
  • خرابی فیلتر آبمیوه گیری و به هم خوردن محل قرار گیری آن

این دو مشکلات فنی هستند که بروز آنها می‌تواند علت لرزش شدید آبمیوه گیری باشد. در ادامه هر دو این دلایل را بررسی خواهیم نمود.

خرابی موتور دلیل ایجاد لرزش در آبمیوه گیری

خراب شدن موتور می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی در این دستگاه باشد. بررسی خرابی موتور دلیل ایجاد لرزش در آبمیوه گیری به شرح زیر است:

در قطعات داخلی دستگاه تیغه و گلویی آن همیشه در معرض ساییدگی یکدیگر هستند. بین این دو قطعه یک واشر پلاستیکی قرار دارد تا آنها از برخورد مستقیم با یکدیگر نگه دارد. از بین رفتن این واشر در اثر استفاده زیاد می‌تواند دلیل لرزش شدید آبمیوه گیری باشد. این دو قطعه روی کوپلینگ موتور سوار هستند و برای باز کردن آنها نیاز به تعمیرکار حرفه ای آبمیوه گیری خواهید داشت.

ایرادات فیلتر دلیل بروز لرزش شدید آبمیوه گیری

فیلتر آبمیوه گیری از قطعات مهم این دستگاه است که با ایراداتی روبرو است. یکی از نشانه‌های ایراد در این قطعه می‌تواند لرزش و صدای زیاد این دستگاه باشد. بررسی ایرادات فیلتر دلیل بروز لرزش شدید آبمیوه گیری به شرح زیر است:

  • فیلتر قطعه ای در آبمیوه گیری است که وظیفه جدا نمودن آبمیوه‌ها از تفاله‌ها را به عهده دارد.
  • این قطعه روی تیغه‌های دستگاه سوار می‌شود.
  • در صورتی که تعادل فیلتر به هم خورده باشد و این قطعه از جای خود تکان خورده باشد، آبمیوه گیری در حین کار با تکان‌های شدیدی روبرو خواهد بود.
  • در این مواقع باید دستگاه را باز کرده و پک کنید که فیلتر در جای خودش قفل شده باشد.
  • در غیر این صورت باید محل آن را دوباره تنظیم نمایید.

ایرادات غیر فنی دلیل لرزش شدید آبمیوه گیری در حین کار

طبیعتا علت لرزش شدید آبمیوه گیری فقط مسائل فنی دستگاه نیست؛ برخی از علل هم مربوط به شیوه استفاده نادرست از آبمیوه گیری محسوب می‌شود که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ایرادات غیر فنی معمولا به دلیل عدم اطلاع کاربران از نحوه استفاده از آبمیوه گیری باز می‌گردد. از این رو توصیه می‌کنیم حتما یک بار راهنمای استفاده از آبمیوه گیری را مطالعه نمایید تا به خوبی با نحوه استفاده از این دستگاه آشنا شوید. در ادامه برای بررسی مشکلات غیر فنی به عنوان علت لرزش شدید آبمیوه گیری به بررسی دو عامل زیر می‌پردازیم:

  • به هم خوردن تعادل دستگاه به دلیل جمع شدن زیاد تفاله‌ها درون مخزن
  • قرار گرفتن دستگاه در حین کار روی سطح ناصاف و یا متحرک

هر دو این ایرادات به راحتی قابل رفع هستند و دقیقا به سطح اطلاعات کاربر از نحوه استفاده از دستگاه باز می‌گردند.

قرار دادن دستگاه روی یک سطح ناصاف دلیلی بر لرزش آبمیوه گیری

بررسی قرار دادن دستگاه روی یک سطح ناصاف دلیلی بر لرزش آبمیوه گیری به شرح زیر است:

  • گاها کاربران برای استفاده از آبمیوه گیری آن را روی سینی قرار می‌دهند.
  • در این مواقع بهتر است حتما از سینی‌های استفاده کنید که روی زمین نمی‌غلتند.
  • همچنین آبمیوه گیری را نباید روی سطوح ناصاف استفاده نمایید.
  • این مورد می‌تواند منجر به لرزش شدید دستگاه باشد.
  • رفع آن نیز بسیار ساده است. هر چه سریعتر محل قرارگیری آبمیوه گری را تغییر دهید.

به هم خوردن تعادل دستگاه از دلایل لرزش شدیدی آبمیوه گیری

به هم خوردن تعادل دستگاه از دلایل لرزش شدیدی آبمیوه گیری است که در این بخش آن را بررسی می‌کنیم:

در صورتی که تعادل دستگاه به هم بخورد، لرزش‌های شدید در حین کار در آن طبیعی خواهند بود. در این مواقع بهتر است ابتدا چک کنید که مخزن تفاله‌ها پر نشده باشد. یکی از دلایل به هم خوردن تعادل آبمیوه گیری جمع شدن تفاله‌ها در آن است. که برای رفع این عیب بهتر است زود به زود تفاله‌های جمع شده در مخزن را خارج نمایید.

صدای زیادی آبمیوه گیری به دلیل شکستگی در بدنه 

شکستگی قسمتی از بدنه نیز می‌تواند از دلایل صدای زیاد در آبمیوه گیری باشد. بدنه این دستگاه معمولا از جنس پلاستیک است که در صورت بروز مشکل ممکن است با شکستگی‌هایی همراه باشد. از این رو در این مواقع باید با بررسی کامل بدنه این شکستگی را برطرف کرده و در صورت نیاز قطعه شکسته شده را تعویض نمایید.

نتیجه گیری از علت لرزش شدید آبمیوه گیری در حین کار در هوم خانه

ما در این مقاله از هوم خانه به بررسی مفصل علت لرزش شدید آبمیوه گیری پرداختیم اما در این بخش قصد داریم تا به نتیجه گیری از علت لرزش شدید آبمیوه گیری در حین کار بپردازیم.

به بررسی مشکلاتی پرداختیم که می‌توانند باعث بروز لرزش در آبمیوه گیری در حین کار باشند. این مشکلات در دو دسته فنی و غیر فنی تقسیم شدند. در دسته فنی از بین رفتن واشر داخلی و ایراد در فیلتر آبمیوه گیری بودند که نقش آفرینی می‌کردند. برای تعمیر این قطعات و رفع عیب آنها بهتر است از تعمیرکار آبمیوه گیری کمک بگیرید. همچنین ایرادات غیر فنی را نیز برای ایجاد لرزش در آبمیوه گیری در حین کار بررسی کردیم. این ایرادات که به جمع شدن تفاله‌ها و استفاده از آبمیوه گیری در روی سطح ناصاف بر می‌گشتند، توسط خود کاربر در منزل قابل رفع می‌باشند.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات آبمیوه گیری در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن است.

 

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست