آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت روشن نشدن چرخ گوشت و روش های تعمیر آن در منزل

در این مقاله ابتدا به بررسی علت روشن نشدن چرخ گوشت پرداخته و سپس روش ها و ترفندهای حل آنها را نیز ارائه می نماییم تا کاربران بتوانند از این متدها برای حل مشکل کار نکردن چرخ گوشت در منزل استفاده کنند. برخی از این ایرادات نیز فنی بوده و نیاز به تجربه بالا دارد اما با این حال آشنایی با آنها می تواند برای کاربران مفید باشد. در ادامه با هوم خانه همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا پرسشی در مورد علت روشن نشدن چرخ گوشت دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه بپردازید.

چرا چرخ گوشت روشن نمی شود؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که معمولا کاربران با آن مواجه می شوند، روشن نشدن چرخ گوشت است. از این رو همواره با دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستند که چرا چرخ گوشت روشن نمی شود. به طور کلی کار نکردن چرخ گوشت به عوامل زیر بستگی دارد:

  • اشکال در اتصالات داخلی
  • خرابی موتور
  • آسیب دیدن اورلود
  • معیوب بودن سیم و پریز برق
  • خراب شدن سیم چرخ گوشت
  • خرابی اورلود

عیب یابی روشن نشدن چرخ گوشت

در این بخش به عیب یابی روشن نشدن چرخ گوشت به شرح زیر می پردازیم. دو دسته ایراد می توانند باعث بروز این مشکل در چرخ گوشت شوند. دسته اول به ایرادات برقی بر می گردد و دسته دوم نیز به ایرادات فنی این دستگاه اشاره دارد.

ایرادات برقی از دلایل کار نکردن چرخ گوشت

  1. قطع شدن برق منزل
  2. خراب شدن پریز برق
  3. خرابی سیم دو شاخه
  4. خراب شدن دکمه پاور

ایرادات فنی علت روشن نشدن چرخ گوشت

  1. بروز ایراد در موتور
  2. بروز ایراد در اورلود
  3. خرابی اتصالات داخلی

در ادامه سعی کرده ایم هر دو این دسته ها را به صورت مجزا و تک به تک بررسی کنیم و روند تعمیر آنها در منزل را نیز برای شما عزیزان بازگو نماییم.

بررسی ایرادات برقی از دلایل کار نکردن چرخ گوشت

ابتدا به بررسی ایرادات برقی می پردازیم که امکان تعمیر آنها در منزل نسبت به ایرادات فنی ساده تر است. مهم ترین مواردی که مانع از رسیدن برق به چرخ گوشت شده و می تواند علت روشن نشدن چرخ گوشت باشد، به شرح زیر است:

  • قطع شدن برق منزل
  • خراب شدن پریز برق
  • خرابی سیم دو شاخه
  • خراب شدن دکمه پاور

قطع شدن برق منزل از دلایل روشن نشدن چرخ گوشت

بررسی قطع شدن برق منزل از دلایل روشن نشدن چرخ گوشت به شرح زیر است:

قطع شدن برق منزل امری اجتناب ناپذیر مخصوصا در فصول گرما است. در این مواقع بهتر است ابتدا برق خانه را چک کنید. برای این کار یک بار سایر دستگاه های برقی را روشن کنید. در صورتی که این وسایل روشن شدند باید به بررسی فیوز بپردازید. ممکن است فیوز برق قسمتی از خانه پریده باشد.

خراب شدن پریز برق علت کار نکردن چرخ گوشت

بررسی خرابی پریز برق از موانع روشن شدن چرخ گوشت به شرح زیر است:

همچنین خراب شدن پریز برق نیز از مواردی است که می تواند مانع از روشن شدن چرخ گوشت شود. این مورد را نیز می توانید با یک فازمتر بررسی نمایید.

خرابی سیم دو شاخه علت روشن نشدن چرخ گوشت

بررسی خرابی سیم دو شاخه علت کار نکردن چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

سیم دو شاخه چرخ گوشت به دلیل استفاده زیاد و یا نادرست ممکن است پاره شده و یا قطع شده باشد. در این مواقع برق به دستگاه نرسیده و در نتیجه چرخ گوشت روشن نمی شود. تنها راه چاره در چنین مواقعی تعویض سیم دو شاخه برق دستگاه است. برای این منظور می توانید با ما در هوم خانه تماس بگیرید و این قطعه فابریک را تهیه کنید.

خراب شدن دکمه پاور از دلایل کار نکردن چرخ گوشت

بررسی خراب شدن دکمه پاور از دلایل روشن نشدن چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

آخرین ایرادی که ممکن است مانع از رسیدن برق به چرخ گوشت شود، خرابی دکمه پاور آن است. ممکن است دکمه شکسته باشد و یا اتصالات داخلی آن ایراد پیدا کرده باشد. در این مواقع نیز نیاز به کمک تعمیرکار چرخ گوشت خواهید داشت. بهتر است در صورت نداشتن تجربه اقدام به باز کردن چرخ گوشت نکنید.

ایرادات فنی علت روشن نشدن چرخ گوشت

موارد زیر ایرادات فنی هستند که می توانند علت روشن نشدن چرخ گوشت باشند:

  • بروز ایراد در موتور
  • بروز ایراد در اورلود
  • خرابی اتصالات داخلی

بروز ایراد در موتور از موانع روشن شدن چرخ گوشت

بررسی بروز ایراد در موتور علت کار نکردن چرخ گوشت به شرح زیر است:

موتور چرخ گوشت می تواند به دلایل زیادی خراب شده باشد. استفاده نادرست و غیر استاندارد از دستگاه، نوسانات برق منزل، استفاده از چرخ گوشت برای چرخ کردن موارد غیرمجاز و وارد شدن فشار به دستگاه همگی از جمله مواردی هستند که می توانند باعث بروز نقص در موتور شوند. خرابی موتور قابل تعمیر است. اما برای این منظور باید از تعمیرکار حرفه ای چرخ گوشت کمک بگیرید.

بروز ایراد در اورلود از دلایل کار نکردن چرخ گوشت

بررسی بروز ایراد در اورلود از دلایل روشن نماندن چرخ گوشت به شرح زیر است:

اورلود در واقع محافظ الکتریکی موتور است. تمام ایراداتی که باعث بروز نقص در موتور چرخ گوشت می شوند، می توانند باعث نقص در اورلود دستگاه نیز شوند. برای بررسی و تعمیر و یا تعویض اورلود نیز نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت خواهید داشت.

خرابی اتصالات داخلی از دلایل روشن نشدن چرخ گوشت

بررسی خرابی اتصالات داخلی از دلایل روشن نشدن چرخ گوشت به شرح زیر است:

سیم کشی و اتصالات برقی داخلی دستگاه نیز همیشه در معرض خرابی قرار دارند. در چنین مواقعی چاره ای جز باز کردن چرخ گوشت و بررسی این اتصالات ندارید.

نتیجه گیری از علت روشن نشدن چرخ گوشت در هوم خانه

نتیجه گیری از علت روشن نشدن چرخ گوشت در هوم خانه به شرح زیر است:

به به بررسی دو دسته عمده دلایل کار نکردن چرخ گوشت پرداختیم. کاربران می توانند از ترفندهای این مقاله برای رفع این عیب ها استفاده کنند. در مواقع لازم نیز می توانید از تعمیرکار حرفه ای تعمیرات چرخ گوشت در هوم خانه کمک بگیرید.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن می باشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست