آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

علت دود کردن جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پر کاربرد ترین وسایل برقی خانگی است که می توان با استفاده از آن، تمیزی و پاکیزگی را به محیط هدیه داد. اما این امکان وجود دارد که به مرور زمان مشکلات مختلفی برای آن رخ دهد که از مهم ترین آن ها می توان به دود کردن اشاره نمود. در صورتی که می خواهید علت دود کردن جاروبرقی خود را بررسی کنید، این مطلب را از دست ندهید. هوم خانه در بررسی مشکل دود کردن جاروبرقی به شما یاری خواهد رساند.

کاربران گرامی، اگر سوالی در زمینه مشکل دود کردن جاروبرقی دارید، میتونید در قسمت دیدگاه همین مقاله از کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه پرسش نمایید.

چرا جاروبرقی دود می کند؟

دود کردن جاروبرقی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها سوختن موتور جاروبرقی می باشد. البته گرمای زیاد و یا سر و صدای زیاد موتور، می توانند از دیگر عوامل دود دادن جارورقی می باشند. این امکان وجود دارد که بودن گرد و غبار در داخل جاروبرقی، باعث دود کردن آن شود.

4 علت دود کردن جاروبرقی

علت دود کردن جاروبرقی، می تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد. شما باید به عنوان یک کاربر حرفه ای، به صورت تخصصی مشکل دود کردن جاروبرقی خود را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به شرح مفصلی از عوامل تاثیر گذار بر روی دود کردن جاروبرقی خواهیم پرداخت.

اگر موتور بسوزد منجر به دود کردن جاروبرقی می شود

یکی از مواردی که می توان به عنوان علت دود کردن جاروبرقی نام برد، سوختن موتور می باشد. توجه داشته باشید که در ادامه به معرفی علائم سوختگی موتور جاروبرقی می پردازیم تا در صورت مشاهده هر کدام، اقدامات لازم را برای عیب یابی و تعمیر دستگاه خود انجام دهید:

  1. بوی سوختگی جاروبرقی
  2. گرمای زیاد موتور جاروبرقی
  3. نداشتن مکش
  4. روشن نشدن جاروبرقی
  5. از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی
  6. وجود گرد و غبار داخل جاروبرقی
  7. سر و صدای زیاد موتور جاروبرقی

آیا وجود گرد و غبار داخل دستگاه علت دود کردن جاروبرقی می باشد؟

شاید علت دود کردن جاروبرقی شما، وجود گرد و غبار بیش از اندازه در داخل دستگاه باشد. لازم است بدانید که انباشته شدن بیش از حد گرد و غبار می تواند باعث مسدود شدن فیلتر و در نتیجه دود کردن جاروبرقی به شمار آید. همین طور این امر موجب می شود تا موتور جاروبرقی تحت فشار قرار بگیرد و شما متحمل هزینه تعمیر و یا تعویض موتور جاروبرقی شوید. حتما باید به صورت مستمر تمیز کردن فیلتر و یا حتی تعویض آن را انجام دهید تا از آسیب های احتمالی جاروبرقی جلوگیری شود.

سر و صدای زیاد موتور نشانه خرابی و دود کردن موتور جاروبرقی است

اگر در زمان استفاده از جاروبرقی، متوجه سر و صدای زیادی از آن شدید و یا حتی بوی سوختگی را استشمام کردید، حتما در اولین قدم، کار با جاروبرقی را متوقف کنید و آن را از پریز برق جدا نمایید. توجه داشته باشید که این مورد می تواند دلیل دود کردن جاروبرقی به شمار آمده و هشداری باشد برای آسیب دیدن موتور جاروبرقی. حتما برای عیب یابی و تعمیر جاروبرقی در این زمینه از تکنسین و تعمیرکاران جاروبرقی کمک بگیرید.

گرمای زیاد باعث دود دادن جاروبرقی می شود

گرمای بیش از اندازه موتور، می تواند علت دود دادن جاروبرقی به شمار آید. چرا که موتور جاروبرقی در صورت داغ شدن بیش از اندازه، توانایی تولید دود را از خود دارد. شما می توانید برای جلوگیری از این مسئله، به صورت مستمر، قطعات جاروبرقی را به خوبی تمیز کنید.

در صورتی که تهویه هوای تعبیه شده در داخل موتور جاروبرقی دچار گرفتگی شود، موتور به سرعت داغ می کند و از خود دود تولید می نماید. شما باید برای جلوگیری از داغ شدن جاروبرقی، هر 10 دقیقه یک بار، مدتی کوتاه به آن استراحت دهید.

بررسی علت دود کردن جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پر کاربرد ترین لوازم خانگی برقی است که دلایل مختلفی برای دود کردن آن وجود دارد. در این مطلب هوم خانه به صورت تخصصی علت دود کردن جاروبرقی را در موارد مختلف برای شما بررسی نموده است. در صورتی که به دنبال سر منشا اصلی دود کردن جاروبرقی خود هستید، حتما پیش از هر کاری عیب یابی موتور آن را آغاز کنید. توجه داشته باشید که علت دود دادن جاروبرقی، در وهله اول به موتور آن بستگی دارد که باید به صورت تخصصی و توسط تعمیرکار جاروبرقی مورد بررسی قرار بگیرد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست