آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری

شاید شما هم حس نا خوشایند باقی ماندن تقاله میوه ها را در آبمیوه گیری خود تجربه کرده باشید؛ این موضوع علاوه بر این که حس ناخوشایندی را برای مصرف کننده ایجاد می کند می تواند به مرور باعث کاهش کارایی آبمیوه گیری شما نیز شود؛ در همین راستدر این مقاله قصد داریم تا به پرسش علت باقی ماندن تقاله در آبمیوه گیری چیست پاسخ دهیم.

کاربران گرامی‌چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد جلوگیری از باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری در ذهن شما مطر است یا پرسش به خصوصی در این باره دارید می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نظر یا پرسش خود در بخش دیدگاه‌ها در انتهای این مقاله به گفتمان با متخصصین هوم خانه و دیگر کاربران بپردازید.

در ادامه با ما در هوم خانه همراه بمانید.

عیب یابی باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری

در این بخش قصد داریم تا به اصلی ترین علل باقی ماندن تقاله در آبمیوه گیری به عیب یابی این مشکل بپردازیم و به این پرسش پاسخ دهیم که برای باقی نماندن تفاله در آبمیوه گیری چه باید کرد؟

دلایل مختلفی برای بروز این ایراد در آبمیوه گیری وجود دارد. برای عیب یابی این موضوع می‌توان به موارد زری اشاره کرد:

  • خرابی فیلتر آبمیوه گیری یا جابجایی آن از محل درست خود
  • کثیف بودن فیلتر آبمیوه گیری
  • استفاده از آبمیوه گیری با سرعت بالا
  • آب گیری میوه‌های نرم مانند گوجه فرنگی، کیوی و … در آبمیوه گیری

در ادامه با بررسی تک تک این موارد و ارائه راه حل‌هایی برای رفع آنها سعی می‌کنیم تا شما را به صورت کامل با این ایراد در آبمیوه گیری آشنا نماییم.

همانطور که خودتان احتمالا متوجه شدید، بسیاری از این موارد به نوع استفاده شما از دستگاه آبمیوه گیری بر می‌گردد. یعنی ممکن است دستگاه هیچ ایرادی نداشته باشد، اما استفاده نادرست از آن دلیلی بر کارکرد نا مناسب آن شود. از این رو در این مواقع بهتر است با مطالعه راهنمای استفاده از آبمیوه گیری به دنبال استفاده استاندارد از این دستگاه باشید.

کاربران گرامی‌توجه کنید که عذم رسیدگی به آبمیوه گیری می‌تواند موجب پدید آمدن ایرادات بسیاری در این وسیله شود و انجام تعمیرات آبمیوه گیری هم امری تخصصی است که نیاز به مهارت دارد؛ تعمیرگاه مجاز هوم خانه با داشتن شعب در سراسر تهران آماده ارائه خدمات تعمیر آبمیوه گیری در محل است.

خرابی فیلتر دستگاه علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری

فیلتر از جمله قطعاتی است که باید در زمان استفاده از دستگاه دائما به آن دقت داشته باشید. نحوه بررسی خرابی فیلتر دستگاه به عنوان علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری به شرح زیر است:

فیلتر قطعه ای در آبمیوه گیری است که برای جدا سازی آب میوه‌ها از تفاله‌های آن نقش دارد. خرابی فیلتر می‌تواند علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری باشد. در صورتی که فیلتر به درستی در  جای خود فیکس نشده و از روی شفت خارج شده باشد، تیغه‌ها به خوبی نمی‌چرخند و در نتیجه تفاله‌ها نیز به سمت مخزن خود هدایت نخواهند شد. از این رو بایستی در این مواقع قسمت فیلتر را باز کرده و مطمئن شوید که این قطعه در جای مخصوص به خود قرار دارد. البته در صورتی ک در فیلتر شکستگی مشاهده کردید بایستی آن را با قطعات فابریک دستگاه خود تعویض نمایید.

کثیف بودن فیلتر دستگاه دلیل باقی ماندن تفاله‌ها در آبمیوه گیری

فیلتر آبمیوه گیری مستقیما وظیفه جذب و جمع آوری فیلتر‌ها را بر عهده دارد، به همین دلیل هم اشباع یا پر شدن فیلتر جاروبرقی می‌تواند علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری باشد.

علاوه بر خرابی کثیف بودن فیلتر نیز می‌تواند باعث باقی ماندن تفاله‌های رد آبمیوه گیری شود. اگر این قطعه را به خوبی تمیز نکرده باشید، امکان آب گیری به سختی امکان پذیر بوده و ممکن است شما نتوانید به درستی از دستگاه استفاده کنید. تفاله‌ها نیز در این شرایط باز به داخل مخزن اصلی خود هدایت نمی‌شوند. برای رهایی از این مشکل می‌توانید با استفاده از ترفندهای تمیز کردن آبمیوه گری فیلتر آن را به خوبی تمیز نمایید. این ترفندها در مقاله ای به همین نام در سایت وجود دارد.

استفاده از آبمیوه گیری با سرعت بالا هم می‌تواند باعث باقی ماندن تفاله‌ها در آن شود

استفاده پی در پی، استفاده با سرعت و عدم رسیدگی به آبمیوه گیری می‌تواند از علل باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری باشد؛ به همین دلیل در این قسمت به شرح این مسئله می‌پردازیم.

در صورتی که از آبمیوه گری با سرعت بالا استفاده کنید نیز دستگاه فرصت کافی برای هدایت تفاله‌ها را پیدا نکرده و در نتیجه شاهد باقی ماندن آنها در مخزن آب گیری خواهید بود. بهترین ترفند در این مواقع استفاده از دستگاه با سرعت ملایم و متوسط است.

آب گیری میوه‌های نرم از موارد موثر  در باقی ماندن تفاله‌ها در آبمیوه گیری

آب گیری میوه‌های نرم از موارد موثر در باقی ماندن تفاله‌ها در آبمیوه گیری است. بررسی این موضوع به شرح زیر است:

استفاده از آبمیوه گیری برای آب گیری میوه‌های نرم توصیه نمی‌شود. این موضوع را قبلا در نحوه استفاده از آبمیوه گیری توضیح داده ایم. میوه‌هایی مانند کیوی، موز، گوجه فرنگی، زرد آلو و مواردی از این دست به دلیل ساختار خیلی نرمی‌که دارند مناسب برای آب گیری با دستگاه آبمیوه گیری نیستند.

نکاتی مهم برای باقی نماندن تفاله‌ها در آبمیوه گیری

در این بخش به بیان نکاتی مهم برای باقی نماندن تفاله‌ها در آبمیوه گیری به شرح زیر می‌پردازیم:

  • سعی کنید حتما از دستگاه آبمیوه گیری خود مطابق با استانداردهای آن استفاده نمایید.
  • حتما در صورت پر شدن مخزن تفاله‌ها سریعا آن را عوض نمایید.
  • از دستگاه برای آب گیری میوه‌های نرم استفاده نکنید.
  • حتما در هنگام تمیز کردن قطعات دستگاه به نکات و روش‌های تمیز کردن آبمیوه گیری دقت نمایید.
  • در صورت نیاز به تعمیر صافی نیز آن را در اولویت قرار داده و از آبمیوه گیری مورد دار استفاده نکنید.

نتیجه گیری از علت باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری در هوم خانه

ما در این مقاله به صورت مفصل سعی کریدم تا رایج ترین علل باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری را برای شما شرح دهیم؛ اما در بخش آخر این مقاله قصد داریم تا به نتیجه گیری از این موضوع به صورت خلاصه بپردازیم.

به بررسی مواردی مختلفی برای باقی ماندن تفاله‌ها در آبمیوه گیری پرداختیم و روش‌های رفع آنها را نیز مرور کردیم. مهم ترین دلایل باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری به شرح زیر بودند:

  • خرابی فیلتر آبمیوه گیری
  • کثیف بودن فیلتر آبمیوه گیری
  • استفاده از آبمیوه گیری با سرعت بالا
  • آب گیری میوه‌های نرم مانند گوجه فرنگی، کیوی و … در آبمیوه گیری

کاربران می‌توانند با آموزش روش‌های درست استفاده از این دستگاه خود را برای همیشه از این ایرادات مصون نگه دارند. رعایت این استانداردها همچنین باعث می‌شود تا عمر دستگاه نیز افزایش یافته و کمتر نیاز به خدمات نمایندگی تعمیرات آبمیوه گیری داشته باشید.

هوم خانه به عنوان تعمیرگاه مجاز و تخصصی تعمیرات لوازم منزل در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن است.

 

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست