راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه پخت کیک در پلوپز و نکات مربوط به آن

در این مقاله سعی داریم نحوه پخت کیک در پلوپز و همچنین طرز تهیه ته دیگ طلایی در پلوپز را با هم مرور کنیم. پلوپز به دلیل قابلیت هایی که برای کاربران ایجاد کرده است تبدیل به یکی از وسایل محبوب در میان لوازم آشپزخانه شده و در حال حاضر کاربران زیادی از این دستگاه برای راحت تر کردن پخت و پز خود استفاده می‌کنند. اما برای استفاده بهینه تر و دقیق تر از این دستگاه بایستی با نکات مربوط به آن آشنا شده تا بتوانید بهترین عملکرد را از این دستگاه برای خود به دنبال داشته باشید.

در ادامه با ما در هوم خانه همراه بمانید.

کاربردهای پلوپز در آشپزخانه

کاربردهای پلوپز در آشپزخانه به شرح زیر می باشد:

پلوپز بر خلاف تصور بسیاری از کاربران کاربردهای بسیار زیادی در آشپزخانه دارد و امکان استفاده از آن برای موارد زیادی وجود دارد. از پخت غذاها گرفته تا امکان استفاده از آن برای بخارپز کردن برخی مواد غذایی از جمله مهمترین کاربردهای این دستگاه در آشپزخانه هستند. در ادامه سعی داریم سه مورد از کاربردهای پلوپز را به شرح زیر برای شما توضیح دهیم:

  • نحوه پخت کیک در پلوپز و نکات مربوط به آن
  • مراحل پخت پلو در پلوپز و نکات مربوط به آن
  • مراحل تهیه ته دیگ طلایی در پلوپز و نکات مربوط به آن

نحوه پخت کیک در پلوپز و نکات مربوط به آن

نحوه پخت کیک در پلوپز و نکات مربوط به آن به شرح زیر می باشد:

برای پخت کیک در پلوپز ابتدا باید مواد کیک را آماده کرده و آنها را کاملا هم بزنید. ته قابلمه پلوپز را کمی روغن بریزید و اجازه دهید که روغن کمی داغ شود. سپس مواد کیک را درون پلوپز ریخته و سریع ببندید. بعد از اینکه کیک شما کاملاً آماده شد می‌توانید سر این دستگاه را از برق کشیده و کمی به کیک اجازه دهید تا خنک شود. به خاطر داشته باشید که دست زدن به پلوپز داغ می تواند مشکلاتی برای دست شما ایجاد کند از این رو سعی کنید و اجازه دهید تا کیک کاملا خنک شود.

مراحل پخت پلو در پلوپز و نکات مربوط به آن

مراحل پخت پلو در پلوپز و نکات مربوط به آن به شرح زیر می باشد:

یکی از اصلی‌ترین دلیل وجود پلوپز در آشپزخانه استفاده از آن برای پخت پلو است. برای پخت پلو با استفاده از پلوپز ابتدا مقدار پلو لازم را بخیسانید. سپس پلو را درون قابلمه پلوپز ریخته و کمی روغن و نمک به آن اضافه کرده و آن را هم بزنید. برای همزدن پلو حتماً از کفگیر مخصوص پلوپز استفاده نمایید. برای پخت پلو در پلوپز هم می‌توانید برنج را کته کنید و یا هم از حالت آبکش برای این منظور استفاده نمایید. در صورتی که تمایل به تهیه ته دیگ طلایی در پلوپز داری بایستی از تکنیک آبکشی استفاده نمایید.

مراحل تهیه ته دیگ طلایی در پلوپز و نکات مربوط به آن

مراحل تهیه ته دیگ طلایی در پلوپز و نکات مربوط به آن به شرح زیر می باشد:

برای تهیه ته دیگ طلایی در پلوپز می توانید از ترفندهای مختلف استفاده کنید. ترکیب تخم مرغ با زعفران، تخم مرغ با ماست چکیده و زعفران، ته دیگ سیب زمینی و یا سایر تکنیک های رایج برای تهیه قهوه طلایی را میتوانید در پلوپز پیاده کنید. دقت کنید که هر کدام از برندهای تولید کننده پلوپز بسته به دمای که برای پخت برنج ایجاد می نمایند، شرایط خاصی برای درست شدن ته دیگ نیز دارند. کاربران می‌توانند با چند بار استفاده از پلوپز خود برای درست کردن ته دیگ طلایی زمان لازم برای درست شدن تهدید را در آن تشخیص داده و به راحتی از این قابلیت دستگاه خود استفاده نمایند.

نکات مهم مربوط به نگهداری از پلوپز ها در هنگام استفاده

نکات مهم مربوط به نگهداری از پلوپز ها در هنگام استفاده به شرح زیر می باشد:

  1. حتماً دقت کنید که پلوپز را بعد از استفاده و قبل از شستشو خنک کنید.
  2. برای شستن پلوپز قسمت های پایه آن را درون آب قرار نداده و برای تمیز کردن این قسمت ها از دستمال مرطوب استفاده کنید.
  3. برای استفاده از پلوپز حتماً باید آن را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  4. در هنگام پخت و پز پلوپز خود را تکان ندهید.

نکات ایمنی مربوط به استفاده از پلوپز ها

نکات ایمنی مربوط به استفاده از پلوپز ها به شرح زیر می باشد:

  1. بسیار مهم است که کاربران برای استفاده از پلوپز از دستگاه‌های محافظ الکترونیکی استفاده کنند زیرا نوسانات برق می تواند باعث بروز ایراد در این دستگاه شده و حتی باعث آتش‌سوزی در پلوپز شما گردد.
  2. هرگز از پلوپز در کنار پرده یا کمد و یا کابینت استفاده نکنید زیرا بخار ناشی از پخت مواد غذایی در پلوپز می‌تواند به این موارد آسیب برساند و در دراز مدت باعث خراب شدن آنها شود.
  3. در هنگام پخت غذا با پلوپز به آن دست نزنید زیرا تمام قسمت های دستگاه داغ بوده و ممکن است دست شما آسیب ببینید.
  4. در صورتی که به صورت کامل به نحوه استفاده از پلوپز خود آشنا نیستید می توانید از راهنمای استفاده از پلوپز برای این منظور کمک بگیرید.

نتیجه گیری از نحوه پخت کیک در پلوپز و نکات مربوط به آن در هوم خانه

نتیجه گیری از نحوه پخت کیک در پلوپز و نکات مربوط به آن در هوم خانه به شرح زیر می باشد:

در این مقاله سعی کردیم مراحل استفاده از پلوپز برای پخت کیک، پخت ته دیگ طلایی و پختن برنج را مرور کنیم. همچنین نکات ایمنی و مهم مربوط به نگهداری از دستگاه و روش استفاده از این دستگاه را نیز با هم مرور کردیم تا کاربران برای استفاده از این دستگاه بتوانند از این نکات استفاده نمایید. همچنین در صورت خرابی پلوپز خود می توانید از خدمات هم خانه برای تعمیر این دستگاه و قطعات آن استفاده نمایید.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات پلوپز در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن می باشد.

3.8/5 - (10 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست