راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

مدت زمان پخت برنج در پلوپز

مدت زمان پخت برنج در پلوپز، به برند و مدل پلوپز، مقدار برنج و همین طور قدیمی و یا جدید بودن دستگاه شما بستگی دارد که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه این موارد را در این مطلب به طور کامل برای شما شرح داده است. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد طرز پخت برنج در پلوپز دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تعمیرکار مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

زمان پخت برنج در پلوپز چقدر باید باشد؟

پخت برنج در پلوز بسیار ساده راحت می باشد. کافی است که پیش از هر چیزی مدت زمان پخت برنج در پلوپز را به درستی تنظبم کنید. البته همان طور که پیش تر گفته شد، این مدت زمان، کاملا به برند و مدل پلوپز، نوع برنج، داشتن و یا نداشتن ته دیگ و… باز می گردد. لازم است بدانید که زمان آماده شدن برنج در پلوپز، نسبتا کوتاه تر از پخت برنج با استفاده از اجاق گاز و قابلمه می باشد. هم چنین دردسر های آبکش کردن و… را ندارد. از این رو با پخت برنج در پلوپز، زمان کم تری را صرف می کند و هم ظرف کم تری را کثیف می نمایید.

مدت زمان پخت برنج در پلوپز مدل قدیمی

برخی از پلوپز های قدیمی تنها از یک دکمه برخوردار شده اند که صرفا باعث روشن و خاموش کردن دستگاه شده و مدت زمان پخت برنج کاملا به اختیار شما می باشد. اما نوع دیگری از پلوپز های قدیمی، تایمر نداشته و زمان پخت باید به صورت دستی تعیین شود. شما با کمک این دسته از پلوپز ها می توانید رنگ ته دیگ را انتخابب کنید.

ابتدا برنج را پیمانه گیری کنید. سپس آن ها را به خوبی بشویید. اجازه دهید برنج تا نیم ساعت در آب خیس یخورد. بعد از نیم ساعت برنج را در دیگ دستگاه بریزید و دکمه آن را بزنید. حال درب پلوپز را ببندید و اجازه دهید تا آب جوش آید. پس از جوش آمدن آب باید درب دستگاه را باز کنید تا آب برنج تمام شود. لازم است در این مرحله روغن و کره و نمک را اضافه کنید. صبر کنید تا آب برنج کامل کشیده شود.

پس از خشک شدن کامل آب برنج، باید 20 تا 30 دقیقه زمان دهید تا برنج دم بکشد. توجه داشته باشید که باید مدت زمان پخت برنج در پلوپز های قدیمی را حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت در نظر بگیرید. اما اگر نیازی به ته دیگ ندارید، 20 دقیقه زمان دادن برای دم کشیدن برنج کافی است.

زمان پخت برنج در پلوپز مدل جدید 

پلوپز های جدید علاوه بر داشتن تایمر، از برنامه پخت نیز برخوردار شده اند. در واقع پخت برنج در این نوع از پلوپز ها ساده تر و راحت تر از مدل های قدیمی می باشد. لازم است به منظور پخت برنج در پلوپز های جدید، میزان برنج دلخواه خود را داخل دیگ بریزید و به آن آب اضافه کنید. سپس دستگاه را روشن کنید و زمان دهید تا آب برنج جوش بیاید و خشک شود. فراموش نکنید که پیش از خشک شدن کامل آب برنج، به آن روغن، کره و یا نمک را اضافه کنید.

پس از خشک شدن کامل برنج، درب پلوپز را ببندید و برنامه دلخواه خود را انتخاب کنید. در پلوپز های جدید نیز گزینه هایی برای ته دیگ کم، زیاد و… در نظر گرفته شده است. دکمه را بر روی گزینه مورد نظر خود قرار دهید و درب دستگاه را ببندید. هنگامی که برنج به مرحله تنظیم شده توسط شما برسد، دستگاه به طور اتوماتیک خاموش شده و برنج را در حالت گمرکن نگه می دارد. به طور کلی تمامی مراحل گفته شده 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان خواهد برد.

نکات مهم زمان پخت برنج رد پلوپزهای جدید

توجه داشته باشید که توان دستگاه، تاثر چشم گیری بر روی مدت زمان پخت برنج در پلوپز دارد. هر چه توان دستگاه شما بیش تر باشد، مدت زمان پخت برنج کم تر خواهد بود. چرا که سریع تر آب برنج را گرم و خشک می کند.

در صورتی که دوست دارید برنج آبکش درست کنید اما به ته دیگ پلوپز هم نیاز دارید، می توانید برای دم کشیدن برنج آبکش از دستگاه استفاده نمایید. لازم است پس از صاف کردن برنج را در دیگ دستگه بریزید و 20 تا 30 دقیقه به آن زمان دهید تا به خوبی دم بکشد.

نتیجه گیری از مدت زمان پخت برنج در پلوپز

پخت برنج در پلوپز، یکی از روش های راحت و آسان برای افراد کارمند و خانم های خانه داری است که می خواهند در کم ترین زمان، غذایی خوشمزه را سر سفره بگذارند. لازم است بدانید که مدت زمان پخت برنج در پلوپز به عوامل مختلفی مانند مدل و برند دستگاه، نوع برنج، قدیمی و یا جدید بودن مدل پلوپز و… بستگی دارد که سعی نمودیم به صورت کامل یک به یک آن ها را برای شما شرح دهیم. در صورت بروز هرگونه مشکل در کارکرد پلوپز خود می توانید جهت تعمیرات پلوپز خود با هوم خانه تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست