راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

یخ زدایی در ماکروفر

ماکروفر یکی از پر کاربرد ترین لوازم برقی خانگی است که با داشتن برنامه های مختلف، آشپزی را برای هر شخصی آسان نموده است. یخ زدایی در ماکروفر یکی از همین قابلیت ها می باشد که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه تصمیم دارد به صورت کامل آن را برای شما شرح دهد. با ما همراه باشید.

روش صحیح یخ زدایی با ماکروفر

یخ زدایی با ماکروفر یعنی گرم نمودن غذای منجمد در مایکروفر بدون پختن آن. این باید با توان کمتری صورت پذیرد تا نتیجه به گونه ای نباشد که قسمت های بیرونی غذا پخته و قیمت های داخلی آن سرد، خام و منجمد باقی بماند. به طور کلی یخ زدایی در ماکروفر یک پروسه بسیار ساده است که با اطلاع داشتن از آن می توانید به راحتی هر نوع ماده غذایی را از حالت منجمد دربیاورید.

آشنایی با گزینه یخ زدایی

در ماکروفر هایی که امروزه در بازار موجود می باشند، گزینه یخ زدایی یا همان دکمه Defrost تعبیه شده است. شما می توانید با انتخاب این گزینه، به راحتی مواد غذایی را یخ زدایی نمایید. با فشردن این دکمه روی پنل ماکروفر، به صورت خودکار حدود 30 تا 50 درصد از توان کامل دستگاه کاهش پیدا می کند. با این تنظیمات کاهنده، امواج حرارتی پیش از آن که لایه های بیرونی بپزد، به مرکز غذا نفوذ می کنند. لازم است بدانید که پس از انتخاب این دکمه، صرفا باید وزن مواد غذایی را مشخص کنید تا مدت زمان یخ زدایی با ماکروویو توسط دستگاه مشخص شده و سپس دکمه استارت را بزنید تا مایکروفر شروع به کار کند.

مایکروفر بدون امکان یخ زدایی

در صورتی که ماکروفر شما به قابلیت یخ زدایی مجهز نشده است، کافی است دستگاه را به گونه ای تنظیم کنید که غذا با 30 الی 50 درصد از کل توان خود بپزد. به طور کلی توان قدرت تشعشعات ماکروفر، با عدد 400، 600 و 800 نشان داده می شود. بهتر است شما کم ترین مقدار را انتخاب کنید. بسیاری از مواد غذایی مانند گوشت، برای گرم شدن به ازای هر نیم کیلو گرم، به 8 الی 10 دقیقه زمان نیاز دارند. پس زمان را بر اساس وزن مواد غذایی انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در زمان گرم شدن مواد غذایی و یخ زدایی در ماکروفر، حتما در فواصل کوتاه آن را متوقف کنید و پوشت را جا به جا نمایید تا تمامی بخش ها و قسمت های آن از حالت منجمد خارج شود.

نکاتی در مورد یخ زدایی مواد غذایی با ماکروویو

برای انجام یخ زدایی در مایکروفر، لازم است نکاتی را در نظر بگیرید که در این بخش از مطلب آن ها را شرح داده ایم:

  • از رها کردن مواد غذایی در داخل ماکروفر پس از یخ زدایی به شدت خودداری کنید.
  • پس از انجام یخ زدایی مواد غذایی در ماکروفر، باید سریعا برای پخت آن اقدام کنید.
  • شما می توانید مواد غذایی را در ماکروفر بپزید و یا به روی اجاق گاز منتقل کنید.
  • پس از پخته شدن مواد غذایی، می توانید آن را منجمد کنید.
  • تحت هیچ شرایطی مواد غذایی یخ زدایی شده را بدون پختن، مجدد منجمد نکنید.
  • پیش از این که مواد غذایی را برای یخ زدایی با مایکروفر در دستگاه قرار دهید، بسته بندی آن را جدا کنید.

روش های دیگر برای یخ زدایی مواد غذایی

برای آن که مواد غذایی را بدون استفاده از مایکروفر و به شکلی ایمن تر یخ زدایی نمایید، می توانید آن ها را در یخچال قرار دهید تا یخشان ذوب شود. برای آن که مواد غذایی را سریع تر یخ زدایی کنید، بسته بندی آن را چند دقیقه در آب سرد فرو ببرید. دمای لایه بیرونی مواد غذایی نباید از 4 درچه سانتی گراد بالا تر بروید. چرا که در این دما باکتری ها شروع به رشد می کنند. حتما پس از یخ زدایی گوشت خام، فوری آن را بپزید.

آموزش یخ زدایی با ماکروویو از نظر تعمیرکاران هوم خانه

آموزش یخ زدایی با ماکروویو، یکی از آموزش های هوم خانه محسوب می شود که می تواند سرعت پخت و پز را برای شما افزایش دهد. شما می توانید با استفاده از قابلیت های مختلف مایکروفر خود، به راحتی پروسه پخت غذا ها را سرعت ببخشید. توجه داشته باشید که بسته به مدل و برند ماکروف شما، نحوه یخ زدایی، متفاوت خواهد بود که یک به یک آن ها را برای شما در این مطلب توضیح دادیم.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست