راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

نکات ایمنی استفاده از سولاردام

لازم است به عنوان یکی از مصرف کنندگان سولاردام بدانید که تولید کنندگان این قبیل از دستگاه ها، باید محصولات خود را براساس استانداردهای عملکرد ایمنی تولید کنند. از این رو لازم است با نکات ایمنی استفاده از سولاردام به خوبی آشنا شوید و با رعایت آنها به خطرات اشعه سولاردام را کاهش دهید و باعث طول عمر این دستگاه شوید. هوم خانه به صورت تخصصی این موارد را برای شما شرح خواهد داد.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد نکات ایمنی استفاده از سولاردام دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

اهمیت رعایت نکات ایمنی سولاردام

دستگاه هایی مانند ماکروویو و یا سولاردام، در صورتی که استفاده صحیحی از آنها نشود، می توانند خطرات زیادی را با خود به همراه داشته باشند. در برخی از موارد خطرات اشعه سولاردام می تواند به سلامت افراد نیز آسیب وارد کند. از این رو لازم است تا با نکات ایمنی سولاردام آشنا باشید و در حین استفاده از این دستگاه، آن ها را رعایت نمایید.

آیا امواج ناشی از اشعه سولاردام خطرناک است؟

لازم است بدانید که امواج تولید شده توسط سولاردام، نوعی تابش الکترومغناطیسی می باشند. این امواج توسط لامپ مگنترون تولید می شوند و باعث به حرکت درآوردن مولکول های مواد غذایی و در نهایت پخته شده و یا گرم شدن غذاها می گردند. از آنجایی که اشعه های ساطع شده توسط لامپ مگنترون پرتوهای غیریونیزه می باشند، خطراتی مشابه اشعه ایکس و یا سایر پرتو های یونیزه را ندارند. اما در هر صورت لازم است خطرات اشعه سولاردام را جدی بگیرید و نکات ایمنی سولاردام را رعایت کنید تا از حوادث ناگهانی جلوگیری نمایید.

عدم رعایت نکات ایمنی سولاردام چه خطراتی دارد؟

بیشتر صدمات ناشی از این دستگاه، به دلیل خطرات اشعه سولاردام نبوده و شاید درصد بسیار کمی از این آسیب ها توسط اشعه باشد. اما عدم توجه به نکات ایمنی سولاردام و یا عدم مطالعه کامل دفترچه راهنمای استفاده از سولاردام، مشکلات اینچنینی را به وجود آورد.

به طور کلی در صورت ایجاد هرگونه شکاف در بدنه سولاردام و نشت آب به بیرون، می تواند خطرات اشعه سولاردام را به وجود آورد. اما لازم است بدانید که بر اساس مقررات سازمان غذا و دارو، شرکت های تولید کننده موظف هستند تا دستگاهی را بدون نقص در نشتی اشعه تولید کنند.

راهنمای نکات ایمنی حین استفاده از سولاردام

برای جلوگیری از خطرات اشعه سولاردام می توانید این موارد را به خوبی رعایت کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود:

مطالعه دفترچه راهنمای سولاردام

دفترچه راهنمای فارسی سولاردام را به خوبی مطالعه کنید. به طور کلی داخل دفترچه راهنمای فارسی نکاتی در مورد ایمنی سولاردام درج شده است که به شما در استفاده بهتر و ایمن تر از این دستگاه کمک خواهد کرد. همین طور لازم به ذکر است که نباید مایعات و آب را برای مدت زمانی طولانی داخل سولاردام گرم کنید؛ چرا که باعث پاشیده شدن خواهند شد.

استفاده از ظروف مخصوص سولاردام

یکی از مهمترین نکات ایمنی سولاردام، استفاده از ظروف مناسب و عدم بکارگیری ظروف فلزی، آلومینیومی، چینی و … می باشد. چرا که این دسته از ظروف اشعه ها را منعکس می کنند و باعث ایجاد جرقه در سولاردام و در نهایت حتی منجر به آتش سوزی می شوند.

البته برخی از ظروف پلاستیکی برای داخل سولاردام ساخته نشده اند و می توانند حادثه ساز شوند. از این رو لازم است به خوبی ظروف مناسب سولاردام را شناسایی کنید و هر گونه ظرفی را داخل سولاردام قرار ندهید.

توجه به نوع مواد غذایی

همانطور که پیش تر اشاره شد، نباید آب و سایر مایعات را به مدت طولانی داخل سولاردام گرم کنید. در برخی از موارد دیده شده است که لیوان آب هیچ نشانه ای از جوش آمدن نداشته، اما پس از بیرون آوردن از دستگاه، ناگهان آب جوشیده شده به بیرون پاشیده و خسارات جانی زیادی را وارد کرده است. بهتر است موادی مانند قهوه فوری، شکر و … را به آب پیش از گرم کردن اضافه کنید تا از به وجود آمدن چنین حوادثی جلوگیری شود.

بررسی بدنه برای عدم نشتی اشعه

به طور کلی سولاردام به گونه ای طراحی و تولید شده است که نباید احتمال نشت اشعه داشته باشد. از این رو خطرات اشعه سولاردام خیلی کم است. مگر این که برخی از بخش ها مانند لولا، قفل یا چفت درب دچار آسیب شده باشند. در صورتی که درب سولاردام به خوبی بسته نمی شود، حتما آن را عیب یابی کنید و در صورت نیاز برای تعویض میکروسوییچ درب اقدام نمایید.

بسته بودن کامل درب سولاردام

باز بودن درب سولاردام، یکی از مواردی است که باعث می شود خطرات اشعه سولاردام شما را تهدید کند. لازم است برای رعایت نکات ایمنی سولاردام، حتما پیش از هر بار استفاده از سولاردام مطمئن شوید که درب ان به صورت کامل بسته شده است.

نتیجه گیری از نکات ایمنی استفاده از سولاردام 

برای استفاده هر چه بهتر و ایمن تر شما از دستگاه سولاردام، سعی کردیم تمامی نکات ایمنی استفاده از سولاردام را به خوبی شرح دهیم. همین طور شما را با خطرات اشعه سولاردام آشنا کردیم تا در صورت هر گونه نشتی، اقدامات لازم را برای عیب یابی و تعمیر سولاردام انجام دهید. توجه داشته باشید که رعایت نکات ایمنی سولاردام علاوه بر حفظ سلامت و طول عمر دستگاه، به سلامت شما نیز کمک می کند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست