راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

آشنایی با دکمه های سولاردام

لازم است به عنوان یکی از کاربران سولاردام، به خوبی با دکمه های سولاردام آشنا شوید. شما باید بتوانید به درستی کار با هر یک برنامه های سولاردام را بدانید تا در زمان پخت غذا، بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. بر اساس راهنمای کار با برنامه های سولاردام که هوم خانه آن را برای شما به نگارش درآورده است، می توانید به خوبی با کارایی هر یک از برنامه های سولاردام آشنا شوید. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد دکمه های سولاردام دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

بررسی کاربرد انواع دکمه های روی سولاردام

به طور کلی دکمه های مختلفی بر روی سیستم‌ سولاردام تعبیه شده است که هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را دارد. شما پس از آشنایی با برنامه های سولاردام می توانید سرعت پخت و پز خود را افزایش دهید و در کوتاه ترین زمان، غذاهای لذیذ و بسیار خوشمزه ای را طبخ کنید. کار با برنامه های سولاردام به شما آموزش می دهد تا همانند یک کاربر حرفه ای از این دستگاه استفاده کنید.

کاربرد کلید Start/Quick start در سولاردام

برای شروع هریک از برنامه های سولاردام، می توانید دکمه START / Quick start را فشار دهید. با هر یک بار فشردن این دکمه، امکان تعیین مدت زمان 30 ثانیه ای برای برنامه پخت با حداکثر توان سولاردام تنظیم خواهد شد.

آشنایی با کلید STOP/CLEAR در سولاردام

با فشار دادن این دکمه می توانید برنامه های سولاردام را متوقف کنید و یا تمامی اطلاعات وارد شده را حذف کنید. همچنین برای فعالسازی قفل دستگاه نیز می توانید از دکمه استفاده نمایید.

کاربرد دکمه Auto Defrost در سولاردام

دکمه Auto Defrost برای یخ زدایی مواد غذایی کاربرد دارد. شما با فشردن این دکمه و وارد کردن وزن مواد غذایی می توانید اجازه دهید تا سولاردام مدت زمان یخ زدایی را مشخص کند. هم چنین می توانید به روش دیگری از این برنامه استفاده نمایید. پس از فشردن این دکمه، باید مدت زمان و وزن را به صورت دستی وارد نمایید تا مواد غذایی یخ زدایی شوند.

کارایی دکمه Grill در سولاردام

یکی از برنامه های سولاردام که بسیار کاربردی است، گریل می باشد. شما با استفاده از گریل می توانید علاوه بر انتخاب برنامه های پخت ترکیبی، مواد غذایی که نیاز به برشته شدن دارند را در کوتاه ترین زمان ممکن، برشته نمایید. گریل از 5 حالت مختلف تشکیل شده است که هر کدام به همراه برنامه های پخت ترکیبی کارایی منحصر به فردی دارند.

بررسی دکمه Convection در سولاردام

با فشردن دکمه کانوکشن می توانید از سولاردام به جای فر معمولی استفاده کنید. از آن جایی که این برنامه سولاردام اشعه ای تولید نمی کند، می توانید ظروف فلزی را داخل دستگاه قرار دهید. باید برای استفاده از این برنامه های سولاردام دما و زمان را به صورت دستی وارد کنید.

آشنایی با کاربرد کلید Micro در سولاردام

مایکرو برای پخت و پز و گرم کردن غذا مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از کاربردی ترین برنامه های سولاردام محسوب می شود. در واقع مواد غذایی پخته می شوند، اما برشته نمی شوند. برای انتخاب مایکرو، می توانید توان دستگاه را به صورت دستی از بین گزینه هایی که دارید انتخاب نمایید. توجه کنید که برای استفاده از این برنامه، باید از ظروف مناسب سولاردام استفاده نمایید.

معرفی دکمه Auto cook در سولاردام

شما با فشردن این دکمه، می توانید از برنامه های سولاردام که از پیش تعیین شده اند برای پخت و پز استفاده نمایید. در واقع در این زمان صرفا شما وزن مواد غذایی را وارد می کنید تا مدت زمان پخت آن ها توسط سولاردام مشخص شود.

نحوه عملکرد دکمه Combi در سولاردام

Combi یکی دیگر از برنامه های سولاردام می باشد که از ترکیب حالت های مایکرو، گریل و کانوکشن تشکیل شده است. پخت ترکیبی چند کلید همزمان به کار گرفته می شود و شامل 5 حالت مختلف می باشد:

  • مایکرو + گریل 1

برای غذاهای سرخ کردنی استفاده می شود.

  • مایکرو + گریل 2

قدرت گریل این برنامه کم تر از گریل 1 می باشد.

  • مایکرو + گریل 3

به منظور برشته کردن کف مواد غذایی استفاده می شود و باید با انتخاب ان از 3 پایه استفاده کنید.

  • مایکرو + گریل بالا + گریل پایین

در جهت پخت مواد غذایی که نیاز به برشته شدن در قسمت زیر و بالا دارند استفاده می شود.

  • مایکرو + کانوکشن

برای پخت غذاهای خمیری مانند پیراشکی و یا کیک و شیرینی کاربرد دارد.

بررسی کارایی کلید Steamchef در سولاردام

این از دیگر برنامه های سولاردام می باشد که برای بخارپز نمودن مواد غذایی خاص مورد استفاده قرار می گیرد. ظرف بخارپز در حالت مایکرو استفاده نمی شود و شامل سه قسمت ظرف اب، ظرف غذا و درپوش می شود. در ظرف مخصوص باید 400 میلی لیتر آب بریزید. سپس سینی بخارپز را بر روی ظرف آب قرار دهید و در نهایت درپوش را بگذارید.

دکمه فعالسازی قفل کودک در سولاردام

در صورتی که می خواهید برای طولانی مدت از سولاردام استفاده نکنید و نگران فشرده شدن کلیدها توسط کودک خود هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما از قفل کودک استفاده نمایید. برای فعالسازی قفل کودک لازم است دکمه stop/clear را برای 5 ثانیه فشار دهید تا قفل کودک فعال شود. برای غیرفعالسازی آن همین کار را مجدد انجام دهید.

نتیجه گیری از آشنایی با دکمه های سولاردام

کار با برنامه های سولاردام به قدری ساده است که شما پس از آشنایی با دکمه های سولاردام می توانید در زمان پخت مواد غذایی مختلف، برنامه های متنوعی را انتخاب کنید. از این رو سرعت آشپزی و پخت و پز شما بیشتر خواهد شد و زمان کمتری را در آشپزخانه صرف خواهید کرد. به شما توصیه می کنیم که برای آشنایی بیشتر با توان سولاردام خود، حتما دفترچه راهنمای فارسی سولاردام را مطالعه کنید. همچنین در برندها و مدل های مختلف، ممکن است برنامه های بیشتر و یا کمتری تعبیه شده باشد که کاملا به مدل و برند دستگاه شما بستگی دارد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست