راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

علت دود کردن ماکروفر

ماکروفر یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی برقی محسوب می شود که به دلیل داشتن برنامه های پخت مختلف، می توان از آن برای پختن مواد غذایی مختلف و گرم کردن آن ها استفاده نمود. اما یکی از مشکلات رایج این دستگاه، دود کردن می باشد. از این رو هوم خانه تصمیم دارم به صورت تخصصی به شرح علت دود کردن ماکروفر بپردازد. با ما همراه باشید.

چرا ماکروفر دود می کند؟

در برخی از مواقع، دلیل دود کردن ماکروفر، یک ایراد جزیی و ساده می باشد که شما می توانید با دنبال کردن این مطلب، به راحتی از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید. در صورتی که در عیب یابی و تعمیر ماکروویو مهارت کافی ندارید، می توانید با تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه تماس بگیرید.

5 دلیل دود کردن مایکروفر

به طور کلی 5 دلیل وجود دارد که باعث دود کردن ماکروفر می شود. در این بخش از مطلب این 5 مورد را نام برده ایم:

  1. نظافت نادرست دستگاه
  2. استفاده نکردن از لوازم آشپزس مناسب
  3. پختن بیش از اندازه مواد غذایی در ماکروویو
  4. اتصالی در مدارات مایکروفر
  5. چربی های انباشته شده و عدم رسوب زدایی ماکروویو

نظافت نامناسب باعث دود کردن مایکروفر می شود

در زمان پخت مواد غذایی در ماکروفر، باید از درپوش مخصوص استفاده کنید تا از پاشیده شدن آن ها جلوگیری شود. زمانی که مواد غذایی بر روی هر یک از بخش های ماکروویو پاشیده شود و شما از تمیز کردن ماکروفر با مواد طبیعی غافل شوید، به مرور و در زمان استفاده از ماکروفر در نوبت های بعدی، این مواد غذایی باعث ایجاد دود از ماکروفر می شود. به شما توصیه می کنیم که پس از هر بار استفاده از دستگاه برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

عدم استفاده از لوازم آشپزی مناسب علت دود کردن ماکروویو

استفاده از فلزات در داخل ماکروویو، می تواند منجر به جرقه زدن دستگاه شده و در نهایت علت دود کردن ماکروفر محسوب شود. به شما توصیه می کنیم که با بایدها و نبایدهای ماکروفر به طور کامل آشنا شوید و در صورت نیاز به دفترچه راهنمای استفاده از ماکروویو خود مراجعه کنید.

پختن بیش از اندازه مواد غذایی علت خارج شدن دود از ماکروفر

پختن بیش از اندازه مواد غذایی در داخل مایکروفر نه تنها دلیل دود کردن مایکروفر می باشد، بلکه می تواند منجر به آتش سوزی شود. بهتر است با دکمه های روی ماکروفر آشنا باشید و بر اساس میزان مواد غذایی، مناسب ترین توان دستگاه را انتخاب کنید.  در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه های بیش تر برای عیب یابی و تعمیر دستگاه خود خواهید شد.

وقوع اتصالی در دستگاه علت دود کردن مایکروفر

اگر از دستگاه شما بوی سیم سوختگی تولید می شود و به شما به دنبال علت دود کردن ماکروفر هستید، حتما وجود اتصالی را بررسی نمایید. در این زمان باید کار با دستگاه مایکروفر را متوقف کنید و به خوبی دلیل دود دادن ماکروویو را بررسی نمایید. این امکان وجود دارد که سیم پیچ های ترانس با مشکل مواجه شده اند.

چربی های انباشته شده بر روی المنت های گریل علت دود کردن مایکروفر

اگر از گریل ماکروفر استفاده می کنید و پس از مدتی شاهد تولید دود از ماکروفر بودید، به دلیل انباشته شدن چربی ها بر روی المنت می باشد. بهتر است پس از هر بار استفاده از ماکروویو برای تمیز کردن آن اقدام کنید. در صورتی که در زمان مناسب از این دلیل دود دادن ماکروفر جلوگیری نکنید، چربی ها به روی هیتر تجمع نموده و بوی سوختگی نیز به مشام شما خواهد رسید!

بررسی دلیل بوی سوختگی در ماکروویو

توجه داشته باشید که ایجاد دود از ماکروفر، باید در صورت مشاهده در لحظه برطرف شود. چرا که امکان آتش گرفتن دستگاه وجود دارد. به شما توصیه می کنیم در زمان بررسی علت دود کردن ماکروفر، حتما 5 دلیل شرح داده شده را به خوبی بررسی نمایید. اگر در این کار مهارت کافی را ندارید، می توانید با تکنسین های هوم خانه در تماس باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست