آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت کم شدن مکش جارو شارژی

کاربران گاها با ایراداتی در این دستگاه مانند کاهش قدرت مکش جاروشارژی روبه‌رو هستند. موارد مختلفی را می‌توان برای بررسی این ایراد بیان کرد. در این مقاله از هوم خانه سعی کرده‌ایم با استفاده از نقطه نظرات بیان شده از سوی تعمیرکار این دستگاه به بررسی علت کم شدن مکش جارو شارژی بپردازیم. کاربران این دستگاه می‌توانند از موارد بیان شده در ادامه مقاله برای رفع این عیب دستگاه خود استفاده کنند.

می‌توانید مشکلات جارو شارژی خود را با ذکر برند آن، با کارشناسان ما در همین صفحه به اشتراک گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنید.

در ادامه با ما در هوم خانه همراه بمانید.

چرا جاروشارژی مکش ندارد؟

اگر مدت زیادی است که از جارو شارژی خود استفاده می کنید، قطعا تا به حال با مشکل کم شدن مکش جارو شارژی مواجه شده اید. این اتفاق می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که یکی از مهم ترین آن گرفتگی فیلتر جاروشارژی می باشد. در ادامه مهم ترین دلایل کاهش مکش جارو شارژی را نام می بریم:

  1. گرفتگی فیلترها
  2. پر شدن بیش از اندازه مخزن
  3. کثیفی پرده های چرخنده
  4. ضعیف شدن باتری
  5. جارو کردن اجسام سخت
  6. تنظیم نبودن جاروشارژی
  7. گرفتگی لوله ها

عیب‌یابی کاهش مکش جارو شارژی

تعمیرکاران نمایندگی با عیب‌یابی مشکلات لوازم برقی می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید به سرعت مشکل دستگاه خود را پیدا کرده و آن را رفع نمایید. آنها با عیب‌یابی کاهش مکش جارو شارژی، علل زیر را در اختیار شما قرار داده‌اند:

  • پر شدن مخزن جارو شارژی
  • گرفتگی لوله‌های جارو شارژی
  • کثیف بودن بیش از حد فیلترهای جارو شارژی
  • جمع شدن جرم‌ها روی پره‌های چرخنده جارو شارژی
  • خراب شدن باتری جارو شارژی
  • عدم توانایی دستگاه در کشیدن آشغال‌های جارو شارژی
  • عدم استفاده از تنظیمات درست در جارو شارژی

پر شدن مخزن دستگاه علت کم شدن مکش جارو شارژی

پر شدن مخزن دستگاه از علل کم شدن مکش جارو شارژی است. اگر مخزن جارو شارژی شما پر شده است، قبل از اینکه هر کاری بکنید، ابتدا باید مخزن را خالی نمایید. علاوه بر کاهش قدرت مکش دستگاه، پر بودن مخزن می‌تواند ایرادات دیگری را نیز در دستگاه شما به وجود آورده و مانع از استفاده درست از آن شود. از این رو بعد از چند بار استفاده همیشه مخزن دستگاه خود را بررسی نمایید.

گرفتگی لوله‌ها می‌تواند دلیل کاهش مکش جارو شارژی باشد

گرفتگی لوله‌ها می‌تواند دلیل کاهش مکش جارو شارژی باشد. لوله‌های گرفته، مانع از برقراری جریان هوای مکشی در جاروشارژی می‌شوند. به عبارتی جریان هوایی که قرار است از مسیر لوله‌ها اقدام به کشش زباله‌ها نماید، با موانعی در لوله‌ها روبه‌رو شده و کاربر این موضوع را با کاهش قدرت مکش جارو شارژی مشاهده خواهد کرد. در این مواقع می‌توانید با رفع مسدودی لوله‌ها نسبت به رفع عیب اقدام کنید.

کثیف بودن بیش از حد فیلترها می‌تواند از دلایل کاهش قدرت مکش جارو شارژی باشد

کثیف بودن بیش از حد فیلترها نیز می‌تواند از دلایل کاهش قدرت مکش جارو شارژی باشد. اگر فیلتر جارو شارژی خیلی کثیف باشد، دقیقاً ایرادی مانند ایراد لوله‌های مسدود شده در دستگاه را ایجاد خواهد کرد. ذرات و گرد و غبار‌های موجود بر روی فیلتر دستگاه مانع از کشش مستقیم و مرکز قدرتمند جارو شارژی شده و کاربر این مشکل را به صورت کاهش قدرت مکش جارو شارژی در دستگاه خود مشاهده می‌کند. برای رفع این عیب می‌بایست فیلتر را از دستگاه خارج کرده و آن را تمیز کنید و یا در صورت نیاز نسبت به تعویض فیلتر اقدام نمایید.

جمع‌شدن جرم‌ها روی پره‌های چرخنده دستگاه علت کم شدن مکش جارو شارژی

بررسی جمع‌شدن جرم‌ها روی پره‌های چرخنده دستگاه از علل دیگر کم شدن مکش جارو شارژی هستند. جمع‌شدن جرم‌ها و گرد و غبار بر روی پره‌های چرخنده این دستگاه ‌است. در صورتی که پره‌ها خیلی کثیف شده باشند، موتور قدرت کافی را نداشته و شما نمی‌توانید مانند قبل از دستگاه خود استفاده کنید. برای رفع این مورد نیز تنها راه چاره تمیز کردن پره‌های چرخنده دستگاه ‌است.

خراب شدن باتری دستگاه هم می‌تواند از دلایل کاهش مکش جارو شارژی باشد

خراب شدن باتری دستگاه هم می‌تواند از دلایل کاهش مکش جارو شارژی باشد. موتور برای اینکه قدرت مکش اولیه خود را داشته باشد، نیاز به استفاده از انرژی برق موجود در باطری دستگاه دارد. در صورتی که باتری شارژ کافی نداشته باشد و یا به هرعلتی کیفیت خود را از دست داده باشد، انرژی لازم برای کارکرد موتور ایجاد نشده، در نتیجه شما این موضوع را با کم شدن مکش جارو شارژی در دستگاه خود مشاهده می‌نمایید. برای رفع این مشکل نیز کاربران می‌توانند اقدام به تعویض باطری جارو شارژی خود نمایند.

عدم توانایی دستگاه در کشیدن آشغال‌های بزرگ از دلایل کم بودن قدرت مکش جارو شارژی

عدم توانایی دستگاه در کشیدن آشغال‌های بزرگ از دلایل کم بودن قدرت مکش جارو شارژی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. ذکر این نکته که جارو شارژی‌ها قدرت موتور مشخصی دارند، بسیار ضروری است. شما نمی‌توانید از این دستگاه برای کشیدن هر اندازه از زباله‌ها استفاده کنید. در صورتی که اقدام به کشیدن زباله خیلی بزرگ و یا سنگینی با استفاده از جارو شارژی نمایید، احتمالا موفق نبوده و این امر هیچ ربطی به کاهش قدرت مکش دستگاه ندارد. همچنین در صورتی که یک آشغال بزرگ جلوی ورودی لوله جارو شارژی را گرفته باشد، قدرت مکش دستگاه کاهش می‌یابد.

عدم استفاده از تنظیمات درست از دلایل کاهش مکش جارو شارژی

عدم استفاده از تنظیمات درست نیز از دلایل دیگری در کاهش مکش جارو شارژی است. برای استفاده از جارو شارژی بر روی سطوح مختلف، بایستی دستگاه را بر روی شرایط موجود تنظیم کنید. تنظیم اشتباه جارو شارژی هم می‌تواند عاملی برای کم شدن قدرت مکش آن در هنگام استفاده از آن باشد.

نتیجه‌گیری از کم شدن مکش جارو شارژی و روش‌های تعمیر آن در منزل در هوم خانه

در نتیجه‌گیری از علت کم شدن مکش جارو شارژی و روش‌های تعمیر آن باید گفت دلایلی که برای کم شدن قدرت مکش جارو شارژی با هم مرور کردیم، گاها با چند ترفند ساده قابل رفع هستند. از این رو شما با مطالعه مطالب ارائه شده در این مقاله می توانید به راحتی ایرادات دستگاه خود را بررسی کرده و هریک از آنها را به راحتی در منزل رفع نمایید. البته در برخی موارد خاص نیز شما نیاز به استفاده از خدمات تعمیر کار جارو شارژی برای تعویض قطعات و یا بررسی قسمت‌های فنی دستگاه خواهید داشت. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات جارو شارژی در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن ‌است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست