آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

دلایل روشن نشدن جارو شارژی

دلایل روشن نشدن جارو شارژی می‌‌تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد. مسلماً برخی از این ایرادات به مشکلات برقی دستگاه بستگی خواهد داشت. همچنین برخی نقص‌ها در قطعات این دستگاه نیز می‌تواند دلیلی بر بروز این ایراد در این دستگاه باشد. در این مقاله به بررسی علت کار نکردن جارو شارژی پرداخته و روش‌های تعمیر آنها را نیز مرور می‌کنیم. با هوم خانه همراه باشید.

کاربران گرامی؛ شما می‌توانید مشکلات جارو شارژی خود را با ذکر برند آن، با کارشناسان هوم خانه در همین صفحه به اشتراک گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنید.

چرا جاروشارژی روشن نمی شود؟

روشن نشدن جارو شارژی، می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی از این دلایل حالت عمومی نداشته و این امکان وجود دارد که صرفا برای برخی از مدل ها رخ دهد. در ادامه مواردی شامل خرابی در موتور، آسیب دیدن دکمه روشن و خاموش، خراب شدن برد، شارژ نشدن جاروشارژی، معیوب شدن باتری و … را مورد بررسی قرار داده ایم. هریک از این دلایل می تواند مربوط به علت کار نکردن جاروشارژی و روشن نشدن آن باید که نیاز به بررسی و عیب یابی دقیق دارد. شما به کمک مطالبی که در ادامه این بخش آورده شده است، می توانید اقدام به تعمیر و رفع عیب دستگاه خود نمایید.

8 علت روشن نشدن جارو شارژی

برای پیدا کردن دلایل روشن نشدن جارو شارژی، عیب‌یابی می‌تواند کمک بسیار ویژه‌ای به مصرف کننده کند. از این رو بهتر است ابتدا با عیب‌یابی مشکل را پیدا کرده و بعد به رفع آن بپردازیم. در زیر روش‌هایی برای عیب‌ یابی روشن نشدن جاروشارژی توسط تعمیرکاران نمایندگی آمده است که این موارد می‌توانند به شما در رفع مشکل کار نکردن جاروشارژی کمک نمایند:

  1. خراب شدن باتری
  2. تمام شدن شارژ باتری
  3. شارژ نشدن باتری
  4. خراب شدن دکمه روشن و خاموش
  5. خرابی برد الکتریکی
  6. نقص فنی در موتور دستگاه
  7. خرابی پریزر برق
  8. معیوب شدن آداپتور

در ادامه هریک از این ایرادات را به صورت جداگانه بررسی کرده و روش‌های برطرف کردن آنها را نیز از زبان تعمیرکار نمایندگی تعمیرات جارو شارژی مطرح خواهیم کرد.

خراب شدن باتری علت روشن نشدن جارو شارژی

از دیگر علل کار نکردن جارو شارژی می‌تواند خراب شدن باتری آن باشد و از آنجایی که هر باتری ممکن است پس از مدتی کار کردن ضعیف شود، پس بهتر است که به باتری دستگاه نیز توجه کرده و در صورت خرابی مشکل آن را طبق گفته‌های زیر برطرف سازیم.

جارو شارژی برای روشن شدن و کشیدن آشغال‌ها از نیروی برق موجود در باتری خود استفاده می‌کند. به هر دلیلی اگر باتری تضعیف شده و قدرت اولیه را نداشته باشد و یا کاملا خراب شده باشد، ممکن است جارو شارژی شما روشن نشود. در این مواقع چاره‌ای جز تعویض باتری جارو شارژی نخواهید داشت؛ زیرا باتری معمولاً قابلیت تعمیر را ندارد. البته به یاد داشته باشید که حتماً برای تعویض باتری جارو شارژی از باتری‌های فابریک و درجه ۱ استفاده کنید.

تمام شدن شارژ باتری از دلایل روشن نشدن جارو شارژی

تمام شدن شارژ باتری هم علت روشن نشدن جارو شارژی است. در واقع یکی دیگر از دلایل بسیار ساده که می‌تواند باعث روشن نشدن جارو شارژی شما باشد، تمام شدن شارژ باتری آن است. از این رو سعی کنید قبل از اینکه برای استفاده از جارو شارژی اقدام ‌کنید، چند ساعت قبل آن را به شارژ متصل کرده تا از این نظر مشکلی نداشته باشید.

شارژ نشدن باتری علت کار نکردن جارو شارژی

در شرایطی ممکن است باتری دستگاه سالم باشد اما شارژر باتری به درستی کار نکند. پس شارژ نشدن باتری نیز می‌تواند از علل روشن نشدن جارو شارژی باشد. گاهی اوقات دلیل اینکه جارو شارژی روشن نمی‌شود، نبود شارژ در باتری آن است. اما شاید با خود بگویید که به تازگی دستگاه خود را به شارژر متصل کرده­اید، در این صورت ممکن است ایراد از جای دیگری باشد. به دلایل مختلف ممکن است باتری دستگاه شما شارژ نشود که در این صورت ابتدا باید نسبت به رفع آن عیب بپردازید و سپس دوباره دستگاه را شارژ و از دستگاه استفاده کنید.

خرابی پریز برق از دلایل کار نکردن جاروشارژی

سالم و یا خراب بودن پریز می‌تواند از دلایل کار نکردن جاروشارژی باشد. در واقع این مشکل می‌تواند اولین دلیلی باشد که مانعی برای شارژ شدن باتری جارو شارژی شما است. پریز برق یا سه‌راهی که از آن برای شارژ کردن باتری دستگاه خود استفاده می‌کنید؛ ممکن است دارای اتصالی و یا قطعی باشد. که لازم است این دو مورد را بررسی کرده و در صورت نیاز بعد از رفع کردن آنها اقدام به شارژ کردن باتری جارو شارژی خود نمایید.

خرابی آدابتور و سیم رابط از موانع روشن شدن جاروشارژی

خرابی آدابتور و سیم رابط هم دلیل مهمی است که معمولا به شارژ نشدن باتری جارو شارژی می‌انجامد. که این خرابی‌ها می‌توانند به دلیل بی‌کیفیت شدن آنها در طول زمان و یا کشیدگی و پاره شدن این سیم‌ها باشند.

ممکن است به مرور زمان آداپتور جارو شارژی شما خراب شده و یا سیم رابط آن دیگر کیفیت قبلی را نداشته باشد. این دلایل می‌توانند مانعی برای شارژ شدن باتری باشند و در نتیجه مانعی برای روشن شدن این دستگاه باشند. در این مواقع ابتدا باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آدابتور و یا سیم رابط اقدام نموده و سپس دوباره دستگاه خود را شارژ و از آن استفاده کنید.

خراب شدن دکمه روشن و خاموش از دلایل کار نکردن جارو شارژی

گاهی ممکن است که علت کار نکردن جارو شارژی شما خراب شدن دکمه‌های دستگاه باشد. خرابی دکمه‌ها در دستگاه‌های برقی بسیار رایج هستند و البته جای نگرانی ندارند. اگر دکمه‌های روی دستگاه شما مخصوصاً دکمه روشن و خاموش آن خراب شده باشد، دستگاه روشن نخواهد شد. ایراد دکمه روشن و خاموش ممکن است ایراد فیزیکی روی خود آن باشد و یا همچنین ممکن است اتصالات درونی آن ایراد پیدا کرده باشد. برای بررسی ایرادات درونی نیاز به استفاده از خدمات تعمیر کار جارو شارژی خواهید داشت.

خرابی برد الکتریکی علت روشن نشدن جارو شارژی

خرابی برد الکتریکی نیز علت روشن نشدن جارو شارژی است. بردهای الکترونیک در دستگاه های برقی نقش مهمی را ایفا می کنند. از این رو باید بسیار مورد توجه قرار گیرند. برد الکترونیکی همانطور که گفته شد، یکی از قطعات اصلی و مهم در تمام دستگاه‌های برقی و همچنین جارو شارژی است. در صورت بروز ایراد در برد الکترونیکی دستگاه شما دیگر عملکرد قبلی را نداشته و اصلاً روشن نخواهد شد. بررسی ایرادات برد و تعمیر و یا تعویض آن کاری حرفه‌ای و تخصصی بوده و نیاز به تجربه بالا و استفاده از ابزارهای مورد نیاز دارد. برای این کار می‌توانید با تعمیرکار جارو شارژی درهوم خانه تماس بگیرید.

نقص فنی در موتور دستگاه از علل روشن نشدن جارو شارژی

بررسی نقص فنی در موتور دستگاه از دیگر موانع روشن شدن جارو شارژی است. نقص فنی در موتور می تواند جزئی بوده و یا به قدری ایراد داشته باشد که مجبور به بررسی قطعات مربوط به آن باشید. بروز نقص فنی در موتور جارو شارژی می‌تواند مانعی برای روشن شدن این دستگاه باشد. ایرادات موتور ممکن است جزئی بوده و با یک ترفند ساده برطرف شود و یا اینکه نیاز به تعویض این قطعه داشته باشد. برای تعمیر یا تعویض موتور دستگاه خود حتماً باید از تعمیرکار جارو شارژی کمک بگیرید. باز کردن موتور بدون داشتن تجربه و تخصص لازم ممکن است آسیب‌های بیشتری به دستگاه شما وارد سازد.

نتیجه‌گیری از علت روشن نشدن جارو شارژی در هوم خانه

در این مقاله به دلایل روشن نشدن جارو شارژی که به شرح زیر بودند پرداختیم و هریک از آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

  • خراب شدن باتری جارو شارژی
  • تمام شدن شارژ باتری جارو شارژی
  • شارژ نشدن باتری
  • خراب شدن دکمه روشن و خاموش جارو شارژی
  • خرابی برد الکتریکی جارو شارژی
  • نقص فنی در موتور دستگاه

کاربران می‌توانند برای رفع هر کدام از این ایرادات از ترفندهایی که در این مقاله ذکر کردیم استفاده کرده و یا سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسند. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات جارو شارژی در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن ‌است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست