آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت سر و صدای زیاد جارو شارژی

جارو شارژی دائما با ایرادات و مشکلات مختلفی روبرو است. یکی از ایرادات رایجی که در این دستگاه کاربران از بروز آن شکایت دارند، علت سر و صدای زیاد جارو شارژی در حین کار می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت سر و صدای جارو شارژی در حین کار پرداخته و روش های تعمیر آن را از زبان تعمیر کار نمایندگی با شما مطرح کنیم. کاربران علاقه مند می توانند با استفاده از محتویات این مقاله از هوم خانه نسبت به بررسی این ایراد و همچنین برطرف کردن آن اقدام نمایند.

می‌توانید مشکلات جارو شارژی خود را با ذکر برند آن، با کارشناسان ما در همین صفحه به اشتراک گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنید.

در ادامه با ما در هوم خانه همراه بمانید.

چرا جاروشارژی سر و صدای زیادی دارد؟

تغییر فشار هوا می تواند یکی از علل صدای زیاد جارو شارژی باشد. این امکان وجود دارد که فن جارو شارژی با مشکل مواجه شده و هوا به بیرون انتقال پیدا کند. از مهم ترین عواملی که باعث سر و صدای جاروشارژی می شوند، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خرابی موتور
  • شکستگی بدنه جاروشارژی
  • کثیفی فیلترها
  • مسدود شدن لوله جاروشارژی
  • خرابی بلبرینگ

عیب‌یابی سر و صدای جارو شارژی

با عیب‌یابی سر و صدای زیاد جارو شارژی از زبان تعمیرکار نمایندگی هوم خانه، می‌توان هرچه سریع تر به رفع مشکل سر و صدای جارو شارژی پی برد. در ادامه هریک از ایرادات مطرح شده را به صورت تک بررسی می‌کنیم و روش‌های رفع آنها را نیز برای کاربران تشریح می‌نماییم.

کثیفی زیاد فیلتر از عوامل بروز صدای ناهنجار در جارو شارژی

کثیفی زیاد فیلتر از عوامل بروز صدای ناهنجار در جارو شارژی است. با بررسی این موضوع می‌توان از صدای ناهنجار در جارو شارژي کاست. در صورتی که فیلتر دستگاه شما خیلی کثیف باشد و مدت زمان بسیار زیادی از زمان تعویض و یا تمیز کردن آن گذشته باشد، احتمالاً در حین کار با دستگاه با سر و صدای بسیار زیادی در آن روبه‌رو خواهید بود. فیلتر قطعه‌ای است که برای اینکه عملکرد خود را به بهترین حالت داشته باشد؛ بایستی در زمان‌های مشخصی تمیز شده و یا حتی تعویض شود.

شکستگی در بلبرینگ‌ها علت سر و صدای زیاد جارو شارژی

شکستگی بلبرینگ‌ها می‌تواند علت سر و صدای زیاد جارو شارژی باشد. بلبرینگ‌ها قطعاتی هستند که در صورت شکستگی می‌توانند سر و صدای زیادی در دستگاه شما به وجود آورند. صدای حاصل از شکستن بلبرینگ‌ها کاملاً در دستگاه واضح بوده و کاربر با کمی دقت می‌تواند این عیب را در جارو شارژی تشخیص دهد. البته برای جایگزین کردن بلبرینگ‌ها نیاز به تجربه باز کردن جارو شارژی خواهید داشت. در صورتی که این تجربه را ندارید، بهتر است از تعمیرگاه جارو شارژی کمک بگیرید و دستگاه خود را در معرض خطرات بیشتری قرار ندهید.

مسدود شدن لوله‌ها از عوامل بروز صدای زیاد در جارو شارژی

بررسی مسدود شدن لوله‌ها می‌تواند در کاهش صدای زیاد جارو شارژی تاثیرگذار باشد. در صورتی که لوله‌های جارو شارژی در اثر ورود آشغال‌های بزرگ مسدود شده باشند، در هنگام مکش این قسمت از دستگاه با سر و صدای بسیار زیادی همراه خواهد بود. سر و صدای ناشی از مسدود بودن لوله‌ها نیز به راحتی قابل تشخیص است. کاربران در این مواقع می‌‌توانند با رفع مسدودی لوله‌‌های جارو شارژی این عیب را به صورت کامل برطرف نمایند.

ایرادات موتور علت سر و صدای بلند جارو شارژی

ایرادات موتور نیز علت دیگری در سر و صدای زیاد جارو شارژی است. در واقع می‌توان گفت که خرابی‌ها و نواقصی که در موتور جارو شارژی ایجاد می‌گردد؛ می‌تواند باعث بروز سر و صدای زیاد در جارو شارژي شما شود، موتور در صورت خرابی با سر و صدای زیاد این پیام را به شما می‌رساند که بایستی هر چه سریع‌تر نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید. در این مواقع بهتر است هر چه سریع‌تر دستگاه خود را خاموش کرده و با تعمیرگاه جارو شارژی برای بررسی موتور دستگاه تماس بگیرید.

شکستن قسمت‌هایی از بدنه از دلایل ایجاد سر و صدا در جارو شارژی

همچنین شکستن قسمت‌هایی از بدنه از دلایل ایجاد سر و صدا در جارو شارژی است. آخرین ایرادی که در بررسی علت سر و صدای بلند جاروشارژی به آن می‌پردازیم، شکستن قسمت‌هایی از بدنه این دستگاه است. شکستن بدنه خارجی دستگاه یا قطعات درونی آن می‌‌تواند منجر به بروز سر و صدا در دستگاه شما در حین کار شود. اتخاذ روش‌های مناسب برای تعمیر دستگاه در صورت شکستن بدنه آن، بسته به نوع شکستگی و محل آن خواهد بود.

راهکارهای جلوگیری از صدای زیاد جارو شارژی در هنگام کار

اگر مواردی که در این بخش از مطلب را برای شما شرح می دهیم را رعایت کنید، می توانید از سر و صدای زیاد جارو شارژی جلوگیری کنید:

  • حتما به صورت دوره ای برای تمیز کردن جارو شارژی اقدام نمایید.
  • پس از استفاده از جاروشارژی مدت زمان مشخصی را به آن استراحت دهید.
  • در زمان استفاده از جارو شارژی دقت کنید تا شکستگی در بخش های مختلف جارو رخ ندهد.
  • همیشه فیلتر جارو را به صورت کامل تمیز نمایید.
  • گرد و غبار جمع شده در فیلتر می توانید به موتور نفوذ کرده و در نهایت مجبور به تعمیر موتور دستگاه شوید.
  • حتما در زمان شنیدن صدای زیاد جارو شارژی، موتور را بررسی کنید تا دچار مشکل نشده باشد.

نتیجه‌گیری از علت صدای زیاد جارو شارژی و روش‌های تعمیر آن از زبان تعمیرکار نمایندگی

در بررسی دلایل بروز سر و صدا در جارو شارژی و روش‌های تعمیر آن به کمک تعمیرکاران نمایندگی به موارد زیر رسیدیم:

  • کثیفی زیاد فیلتر جارو شارژی
  • شکستگی در بلبرینگ‌های جارو شارژی
  • مسدود شدن لوله‌های جارو شارژی
  • ایرادات موتور جارو شارژی
  • شکستن قسمت‌هایی از بدنه جارو شارژی

رفع هر کدام از این ایرادات نیاز به کمی تجربه در زمینه باز کردن جارو شارژی دارد. البته مواردی مانند رفع مسدودی لوله‌ها و تمیز کردن فیلتر را کاربران می‌توانند در منزل انجام دهند و نیازی به استفاده از خدمات تعمیر جارو شارژی نخواهند داشت. اما برای بررسی قطعات داخلی مانند: موتور جارو شارژی یا بلبرینگ‌های آن، اقدام بدون تجربه و در اختیار نداشتن ابزارهای لازم، ممکن است باعث بروز خطرات زیادی شود. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات جارو شارژی در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن ‌است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست