آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت شارژ نشدن جارو شارژی

در این مقاله از هوم خانه قصد داریم به بررسی علت شارژ نشدن جارو شارژی بپردازیم. همچنین روش‌ های تعمیر این ایرادات را نیز از زبان تعمیرکار نمایندگی برای شما بیان خواهیم کرد تا در صورت نیاز بتوانید در منزل اقدام به رفع این ایرادات کنید. کاربران علاقه‌مند به مسائل فنی می‌توانند با استفاده از ترفندهایی که در ادامه آن را مرور خواهیم کرد، به راحتی دلیل عدم شارژ شدن جاروشارژی خود را شناسایی کرده و حتی آن را رفع کنند.

کاربران گرامی؛ شما می‌توانید مشکلات جارو شارژی خود را با ذکر برند آن، با کارشناسان مجموعه تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه در همین صفحه به اشتراک گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنید.

چرا جاروشارژی شارژ نمی شود؟

علت شارژ نشدن جاروشارژی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها را در این بخش از مطلب برای شما نام برده و سپس یک به یک آن ها را شرح می دهیم:

  1. قطع بودن برق
  2. خرابی پریز برق
  3. عدم قرار گیری مناسب جارو بر روی پایه
  4. خرابی پایه شارژر
  5. خرابی باتری
  6. عدم اتصال پایه به برق

عیب‌یابی شارژ نشدن جارو شارژی

عیب‌یابی یکی از روش‌هایی است که در پیدا کردن مشکلات لوازم برقی کمک بزرگی به مصرف‌کننده می‌کند. روش عیب‌ یابی در پیدا کردن دلیل شارژ نشدن جاروشارژی نیز بسیار موثر است. موارد زیر از عواملی هستند که می‌توانید با عیب‌یابی آنها هرچه زودتر به علت عدم شارژ شدن جارو شارژی پی ببرید. در ادامه همه ایرادات را باهم بررسی کرده و ترفندهای حل آنها را نیز از زبان تعمیرکار نمایندگی برای شما بیان می‌کنیم. البته برای مواردی که نیاز به کمک تعمیرکار داشته باشید، می‌توانید از خدمات هوم خانه کمک بگیرید.

قطع بودن برق منزل از دلایل شارژ نشدن جارو شارژی

قطع بودن برق منزل یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن جارو شارژی به حساب می‌آید که لازم است مورد بررسی قرار بگیرد. به این صورت که اگر جارو شارژی خود را به برق متصل کرده و باتری آن شارژ نمی‌شود، در قدم اول باید چک کنید که منزل شما برق داشته باشد. در صورتی که برق منزل قطع باشد، مسلماً جارو شارژی شما نیز شارژ نخواهد شد. همچنین در هنگام کنترل برق منزل باید دقت کنید که فیوز برق نیز نپریده باشد.

خراب بودن پریز برق از عوامل موثر در شارژ نشدن جاروشارژی

از دیگر علل شارژ نشدن جاروشارژی می‌توان به خراب بودن پریز برق اشاره کرد. گاهی ممکن است برق منزل شما وصل باشد، اما پریزی که از آن برای شارژ کردن جارو شارژی استفاده می‌کنید، خراب بوده و برق نداشته باشد. خراب شدن پریز اتفاق بسیار معمولی است که مخصوصاً در خانه‌های قدیمی زیاد شاهد آن هستیم. برای اینکه پریز برق را کنترل کنید، می‌توانید از یک فازمتر استفاده کنید. در صورتی که آن را در دسترس نداشتید؛ می‌توانید با یک وسیله برقی دیگر پریز را کنترل کنید.

عدم قرارگیری مناسب دستگاه روی پایه دلیل شارژ نشدن جارو شارژی

عدم قرارگیری مناسب دستگاه روی پایه نیز می‌تواند علت عدم شارژ شدن جارو شارژی باشد. برای شارژ کردن جارو شارژی اگر از پایه آن استفاده می‌کنید، بایستی چک کنید که دستگاه خود را به خوبی و در جای مناسب روی پایه قرار داده باشید. پایه‌های جاروبرقی دارای اندازه‌های مناسبی هستند که دقیقا باید دستگاه را روی قسمت شارژ پایه قرار دهید.

خراب شدن پایه شارژ یا شارژر علت عدم شارژ شدن جاروشارژی

خراب شدن پایه شارژ یا شارژر هچنین از دلایل شارژ نشدن جاروشارژی به شمار می رود. در واقع خراب بودن پایه شارژ یا خراب بودن شارژر شما است. اگر از پایه برای شارژ کردن جارو شارژی استفاده می‌کنید، چک کنید که دکمه دستگاه روشن باشد. در قدم بعدی ممکن است پایه شارژر یا آداپتور خراب شده باشد. باید آن را نیز بررسی نمایید. خراب شدن آداپتور یا پایه شارژ مشکلی است که کاربران به راحتی نمی‌تواند در منزل اقدام به تعمیر آن نمایند و برای این کار حتماً بایستی از خدمات تعمیر کار جارو شارژی استفاده کنند. همچنین ممکن است برای درست کردن دستگاه خود نیاز به تعویض این قطعات نیز داشته باشند.

ایرادات رایج در باتری از دلایل شارژ نشدن جارو شارژی

ایرادات رایجی دیگری نیز می‌توانند در عدم شارژ شدن جارو شارژی تاثیرگذار باشند. علاوه بر تمام مواردی که بیان شد، ایرادات و خرابی‌های خود باتری جارو شارژی هم می‌تواند مانعی برای شارژ شدن آن باشد. باتری‌های جارو شارژی دارای عمر مشخصی بوده و در صورت استفاده نامناسب، ممکن است باتری جارو شارژی شما خیلی زودتر از موعد خراب شود. خرابی‌های مربوط به باتری جارو شارژی معمولاً قابل تعمیر نبوده و کاربران بایستی اقدام به تعویض این قطعه نمایند. برای تعویض باطری جارو شارژی حتماً از فروشگاه‌های معتبر استفاده کنید.

عدم اتصال پایه به برق علت عدم شارژ شدن جاروشارژی

یکی از اشتباهاتی که کاربران در زمان شارژ کردن جارو شارژی مرتکب می شوند، بررسی عدم اتصال پایه به برق و خاموش بودن آن می باشد که در ادامه توضیح داده ایم:

  • برخی از دستگاه ها مانند جارو شارژی با آداپتور شارژ می شوند.
  • حتما بررسی کنید که آداپتور و یا پایه شارژ به برق متصل شده باشد.
  • اگر برای شارژ کردن جارو شارژی از پایه استفاده می کنید، حتما مطمئن شوید که دکمه آن روشن است.

نتیجه‌گیری از علت شارژ نشدن جارو شارژی در هوم خانه

در این مقاله بررسی عوامل مختلف عدم شارژ شدن جارو شارژی پرداختیم و روش‌ها و ترفندهای رفع هرکدام از این ایرادات را نیز از زبان تعمیر کار نمایندگی با هم مرور کردیم. کاربران می‌توانند با استفاده از موارد بیان شده در صورت لزوم نسبت به رفع این عیب در دستگاه خود اقدام نمایند. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات جارو شارژی در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن ‌است.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
avatar
خسرو 17 اردیبهشت 1400

سلام بنده دوبار باتری عوض کردم بعد از خالی شدن شارژ اولیه باتریها اصلا هیچکدام شارژ نمیشه دلیلش چیه بنظرتون. پریز و برق خونه هم مشکلی نداره

پاسخ دادن
    avatar
    تیم هوم خانه 21 اردیبهشت 1400

    سلام، یا باطری ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و یا قبل از اتمام کامل شارژ باطری از آن استفاده کرده اید. و در آخر احتمالا آداپتور مشکل دارد.

    پاسخ دادن
avatar
ابراهیم قاسمیان 30 اردیبهشت 1400

سلام ،من جاروی شارژی بلاک انددکر دارم ، عمر باتری تمام شده ، دوتا باطری خریدم و تعمیرکار اونا رو سری کرد ، پس از اتمام شارژ اولیه باطری دیگه شارژ نشد ، به باطری ها که دقت کردم متوجه شدم که قطب مثبت باطری به سیم منفی شارژر متصل شده و قطب منفی به سیم مثبت ، آیا این می‌تونه دلیل شارژ نشدن باطری باشه ، ممتون

پاسخ دادن
    avatar
    تیم هوم خانه 01 خرداد 1400

    سلام، بله. باطری باید تعویض شود و همچنین از باطری باکیفیت استفاده نمایید و توجه داشته باشید که شارژ اولیه باید ساعت در شارژ باشد و مدام بر روی شارژر قرار ندهید.

    پاسخ دادن