آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

علت خاک پس دادن جاروبرقی

خاک پس دادن جاروبرقی، جزو مشکلاتی است که امکان دارد برای هر مصرف کننده ای پیش آید. در این مطلب هوم خانه تصمیم دارد به صورت تخصصی به علت خاک پس دادن جاروبرقی بپردازد. اگر می خواهید مانند یک کاربر حرفه ای از جاروبرقی خود استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت داشتن نظر و یا تجربه ای به خصوص در مورد خاک پس دادن جاروبرقی می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین تعمیرگاه لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا جاروبرقی خاک میده؟

این امکان وجود دارد که برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان جارو زدن، متوجه دود کردن جاروبرقی شوید. در صورتی که به دنبال دلیل خاک دادن جاروبرقی هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. هوم خانه به صورت کامل تمام دلایل خاک دادن جاروبرقی را برای شما شرح خواهد داد.

5 دلیل خاک دادن جاروبرقی

5 دلیل خاک دادن جاروبرقی، به شرح زیر می باشد:

  1. خالی نکردن پاکت جاروبرقی در زمان مناسب
  2. تمیز نکردن فیلتر
  3. آسیب رسیدن به لوله ها و سری
  4. عدم تنظیمات درست برای جاروبرقی
  5. خراب شدن تسمه جاروبرقی

خالی نکردن به موقع پاکت موجب پس دادن خاک جاروبرقی میشود

خالی نکردن پاکت جاروبرقی، می تواند مهم ترین علت خاک پس دادن جاروبرقی به شمار آید. لازم است بدانید که باید پیش از هر بار استفاده از جاروبرقی، حتما ظرفیت کیسه و پاکت را بررسی کنید. در صورتی که پاکت جاروبرقی بیش از ظرفیت پر بود، باید آن را به طور کامل تخلیه کنید.

اگر پس از خالی کردن پاکت جاروبرقی؛ مجدد به دنبال دلیلی برای خاک دادن جاروبرقی خود بودید، می توانید سلامت کیسه دستگاه را بررسی کنید. این امکان وجود دارد که پاکت جاروبرقی سوراخ شده و موجب خاک پس دادن جاروبرقی شود. که در این موقع نیاز است تا اقدام به تعویض پاکت جاروبرقی کنید.

برای برطرف کردن مشکل خاک پس دادن جاروبرقی، فیلتر را به موقع تمیز کنید

فیلترهای جاروبرقی، از دیگر مواردی است که می تواند علت خاک پس دادن جاروبرقی به شمار آید. چرا که هر فیلتر ظرفیت مشخصی داشته و در صورتی که بیش از ظرفیت مجاز پر شود، گرد و غبار را پس می زند. هم چنین مسدود شدن فیلتر می تواند به موتور جاروبرقی فشار آورده و موجب آسیب دیدن موتور شود.

باید برای برطرف کردن این دلیل خاک دادن جاروبرقی، بر اساس دفترچه راهنمای فارسی دستگاهتان، اقدامات لازم را برای تعویض و یا تمیز نمودن فیلتر جاروبرقی خود کنید. در صورتی که به این کار مسلط نیستید، می توانید از یک تکنسین کمک بگیرید.

آسیب های لوله و سری را برای جلوگیری از دلیل خاک دادن جاروبرقی جدی بگیرید

حتما برای بررسی علت خارج شدن آشغال از کیسه جارو برقی، لوله ها و سری ها را مشاهده کنید. چرا که امکان دارد شیء و یا وسیله ای در داخل لوله خرطومی و یا لوله تسلکوپی گیر کرده و دلیل خاک دادن جاروبرقی به شمار آید.

شما باید تمامی قطعات جاروبرقی را به صورت دوره ای تمیز کنید. همینطور باید پیش از هر بار استفاده، تمامی بخش های مهم مانند لوله خرطومی، پاکت و لوله تلسکوپی را تمیز نمایید تا مانع از عملکرد دستگاه نشود.

آیا تطابق نداشتن تنظیمات جاروبرقی با جنس سطح از دلایل خاک پس دادن جاروبرقی می باشد؟

توجه داشته باشید که باید برای جارو زدن هر سطح، تنظیمات درستی را برای جاروبرقی انتخاب کنید. چرا که جاروبرقی های امروزی به گونه ای طراحی شده اند که بتوان از آن ها برای جارو زدن هر سطحی استفاده نمود. شما می توانید با رعایت این مورد، از علت خاک پس دادن جاروبرقی جلوگیری نمایید.

خراب شدن تسمه جاروبرقی علت خاک دادن جاروبرقی

یکی از مواردی که می توان به عنوان دلیل خاک دادن جاروبرقی نام برد، خراب بودن تسمه می باشد. اگر تسمه دچار آسیب شود، مکش جاروبرقی با مشکل مواجه شده و در زمان روشن دستگاه، گرد و غبار زیادی از خود تولید می کند.

یکی ار مواردی می تواند به مکش جاروبرقی آسیب وارد کند، خرابی تسمه می باشد. چرا که فشار زیادی به موتور وارد شده و در نهایت منجر به نیم سوز شدن و یا سوختن موتور جاروبرقی می شود. شما باید برای برطرف این دلیل خاک دادن جاروبرقی از تکنسین جاروبرقی کمک بگیرید.

نتیجه گیری از علت خاک پس دادن جاروبرقی در هوم خانه

علت خارج شدن آشغال از کیسه جارو برقی، شامل موارد مختلفی می شود که یک به یک آن ها را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید که شما باید برای رفع نمودن هر علت خاک پس دادن جاروبرقی، تمامی نکات حائز اهمیت را در نظر بگیرید و در صورت عدم داشتن مهارت کافی، از تکنسین و یا تعمیرکار جاروبرقی کمک بگیرید. از مهم ترین دلایل خاک دادن جاروبرقی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. خالی نکردن به موقع کیسه جاروبرقی
  2. خرابی تسمه جاروبرقی
  3. خرابی در اتصالات جاروبرقی به مانند لوله و برس
  4. تمیز و یا تعویض نکردن به موقع فیلتر جاروبرقی
  5. تطابق نداشتن تنظیمات جاروبرقی با جنس سطح

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست