آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت خاموش شدن جارو شارژی

اگر شما هم یکی از کاربران جارو شارژی هستید، احتمالاً ممکن است با خاموش شدن ناگهانی آن روبه‌رو شده باشید. عیب‌یابی علت خاموش شدن جارو شارژی نشان می‌دهد که چند دلیل عمده برای بروز این عیب در این دستگاه وجود دارد. در این مقاله از هوم خانه قصد داریم تمام این ایرادات را با هم مرور کرده و روش‌های برطرف کردن آنها را نیز از زبان تعمیرکار نمایندگی با شما در میان بگذاریم. کاربران علاقه‌مند به مسائل فنی می‌توانند با استفاده از روش‌هایی که در ادامه مرور خواهیم کرد، نسبت به رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی در خانه اقدام کنند.

کاربران گرامی؛ شما می‌توانید مشکلات جارو شارژی خود را با ذکر برند آن، با کارشناسان تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی هوم خانه در همین صفحه به اشتراک گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنید.

در ادامه با ما در هوم خانه همراه بمانید.

چرا جارو شارژی در حین کار خاموش می شود؟

اگر به دنبال علت خاموش شدن جاروشارژی در حین کار هستید، مواردی که در این بخش نام می بریم را مورد بررسی قرار دهید:

  • به اتمام رشیدن شارژ باتری
  • خرابی برد الکترونیکی
  • پر بودن محفظه دستگاه
  • کثیفی فیلتر

عیب‌یابی خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی

عیب‌ یابی که می‌تواند در یافتن مشکل خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی در زمان کمتر بسیار موثر باشد؛ توسط تعمیرکاران نمایندگی هوم خانه جمع آوری و در خدمت شما قرار گرفته است که 4 دلیل عمده و اصلی را شامل می‌شود. هر کدام از دلایل با استفاده از ترفندهای خاصی رفع خواهد شد. در ادامه به بررسی هریک از این دلایل و ترفند‌های رفع آنها می‌پردازیم.

تمام شدن شارژ باتری می‌تواند علت خاموش شدن جاروشارژی در حین کار باشد

تمام شدن شارژ باتری می‌تواند علت خاموش شدن جارو شارژی در حین کار باشد. همانطور که می‌دانید جارو شارژی دستگاهی است که با باطری کار می‌کند. مسلماً تمام شدن شارژ باتری دستگاه شما می‌تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی جاروشارژی در حین کار شود. البته گاهی مشاهده می‌شود که خراب بودن باتری نیز این ایراد را به وجود می‌آورد. به صورت معمول عمر باتری‌های جارو شارژی حدود ۷۵۰ سیکل است. بعد از گذشت ۷۵۰ بار شارژ شدن و خالی شدن کامل شارژ باتری جارو شارژی، ۲۰ درصد کیفیت این قطعه از بین می‌رود.

مواد به کار گرفته شده در تولید باتری دستگاه به این گونه است که این شرایط باتری دستگاه شما دیگر کیفیت قبلی را نداشته و ممکن است با مواردی همچون خاموش شدن ناگهانی نیز همراه باشد. حتی وقتی شارژ باتری شما کاملاً پر است، ممکن است شاهد خالی شدن ناگهانی شارژ باشید و در نتیجه دستگاه شما نیز خاموش شود. در چنین مواردی کاربران تنها می‌توانند با تعویض باتری این عیب را برطرف نمایند. شما می‌توانید با کیفیت‌ترین باتری‌های جارو شارژی را از طریق هوم خانه تهیه کنید.

ایرادات مربوط به برد الکتریکی از عوامل خاموشی ناگهانی جارو شارژی است

ایرادات مربوط به برد الکتریکی از دلایل خاموشی ناگهانی جارو شارژی هستند. خراب شدن اتصالات برد الکترونیکی باعث می‌شود تا در حین کار ناگهان اتصال برق دستگاه با مشکل روبه‌رو شده و در نتیجه دستگاه شما به صورت ناگهانی خاموش شود. باز کردن دستگاه و بررسی برد الکترونیکی آن امری حرفه‌ای بوده و نیاز به تخصص و تجربه دارد. اگر در این باره تجربه لازم را نداشته باشید، ممکن است در هنگام اجرای عملیات ایرادات دیگری را نیز به دستگاه خود وارد نمایید. از این رو توصیه می‌کنیم درصورت بروز عیب در برد الکتریکی دستگاه حتماً از تعمیرکار جارو شارژی برای رفع آن کمک بگیرید.

بررسی پر بودن مخزن جهت رفع مشکل خاموش شدن جاروشارژی

پر بودن مخزن دستگاه دیگر علت‌ خاموش شدن جارو شارژی است. پر بودن مخزن دستگاه می‌تواند باعث خاموشی جاروشارژی شما شود. در صورتی که دستگاه شما به صورت ناگهانی خاموش شد، بلافاصله باید مخزن دستگاه را بررسی کنید تا پر نشده باشد. در صورت پر شدن مخزن باید آن را خالی کرده و دوباره دستگاه را راه‌اندازی کنید.

کثیف بودن زیاد فیلتر از دلایل موثر در خاموشی ناگهانی جارو شارژی

کثیف بودن زیاد فیلتر نیز از دلایل موثر در خاموش شدن ناگهانی جارو شارژی است. در صورتی که فیلتر دستگاه شما خیلی کثیف شده باشد، بایستی اقدام به تمیز کردن آن نمایید. اگر فیلتر قابلیت تمیز شدن نداشته باشد و خیلی کثیف شده باشد، بایستی این قطعه را تعویض کنید.

نتیجه‌گیری از علت خاموش شدن جارو شارژی در حین کار در هوم خانه

در این مقاله به طور مفصل به بررسی علت خاموش شدن جاروشارژی پرداختیم و گفتیم که چهار عامل اصلی چون تمام شدن شارژ باتری جارو شارژی، ایرادات مربوط به برد الکتریکی جارو شارژی، پر بودن مخزن دستگاه جارو شارژی، کثیف بودن زیاد فیلتر جارو شارژی در خاموشی جارو شارژی بسیار تاثیرگذارند. همچنین ترفندهایی برای رفع ایرادات را نیز با هم مرور کردیم که کاربران می‌توانند با استفاده از آنها هر کدام از این ایرادات را در منزل رفع و رجوع کرده و دوباره از دستگاه خود استفاده کنند.

البته در برخی موارد هم بررسی ایرادات تخصصی بوده و نیاز به استفاده از خدمات تعمیر کار جارو شارژی است. برای این موارد هم می‌توانید از خدمات تعمیرات جارو شارژی در هوم خانه کمک بگیرید. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات جارو شارژی در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن ‌است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست