آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت بوی نامطبوع آبمیوه گیری

یکی از وسایلی که کاربرد زیادی در آشپزخانه هر خانه ایرانی دارد، آبمیوه گیری می باشد. آبمیوه گیری نیز همانند سایر لوازم خانگی ممکن است در هنگام استفاده دچار ایراداتی شود و شما را سردرگم و کلافه نماید. در مواقعی که احساس می کنید آبمیوه گیری شما دچار مشکلاتی در کارکرد خود شده است، باید سریعا به عیب یابی و تعمیر دستگاه بپردازید تا ایرادات آن منجر به خرابی سایر قطعات نشود. از این رو ما در این مقاله سعی کرده ایم تا علت بوی نامطبوع آبمیوه گیری، شایع ترین مشکل این دستگاه را پیدا نموده و روش های ساده ای را برای رفع این مشکل بیان کنیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه تجربه یا نظر یه خصوصی در مورد علت بوی نامطبوی آبمیوه گیری دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با تعمیرکاران لوازم خانگی هوم خانه بپردازید.

چرا دستگاه آبمیوه گیری بوی نامطبوعی می دهد؟

در بعضی از مواقع افراد پس از روشن کردن دستگاه آبمیوه گیری و گذشت مدت زمانی از کارکرد آن، متوجه بوی بدی می شوند که از دستگاه می‌ آید. به طور کلی علت بوی نا‌مطبوع آبمیوه گیری ممکن است به دلیل رخ دادن مشکلات مختلفی در دستگاه باشد که برای رفع این مشکلات، ابتدا باید هریک از این موارد را به خوبی شناسایی و بررسی کنید. در صورتی که قادر به عیب یابی و یا تعمیر آبمیوه گیری خود نیستید، می توانید از تعمیرکار متخصص در این زمینه کمک بگیرید. از جمله دلایل بوی نامطبوع آبمیوه گیری می توان به این موارد اشاره کرد:

  • داغ کردن موتور دستگاه
  • نشت مایعات به قسمت داخلی دستگاه
  • جذب رطوبت هوا توسط موتور آبمیوه گیری
  • جمع شدن تفاله داخل محفظه دستگاه

داغ کردن موتور دستگاه علت بوی نامطبوع آبمیوه گیری

در صورتی که دستگاه آبمیوه گیری بیش از اندازه داغ شود، علاوه بر اینکه بوی ناخوشایندی مانند بوی سوختگی در دستگاه ایجاد می شود، باعث آسیب جدی به موتور آبمیوه گیری و سایر قطعات نیز خواهد شد. هنگامی که دستگاه شما شروع به داغ شدن می کند، برای تعمیر و رفع عیب آن عجله نکنید. در بسیاری از موارد، دلیل داغ شدن موتور مربوط به این مسئله است که میوه های ریخته شده در داخل محفظه دستگاه تمام شده است و پس از آن موتور دستگاه درجا شروع به کار می کند.

  • در مواردی ممکن است برخی از قطعات مانند محور شفت از جای خود خارج شده باشد که در این شرایط باید برای تعویض آن اقدام کنید.
  • از رایج ترین دلایل بوی نامطبوع آبمیوه گیری و داغ شدن آن، نیم سوز شدن موتور دستگاه می باشد که علاوه بر اینکه تا حد زیادی باعث داغ شدن دستگاه می شود، بوی بد سوختگی را نیز ایجاد می نماید.
  • در صورتی که متوجه وجود این حالت در دستگاه آبمیوه گیری خود شدید، به سرعت دستگاه را خاموش نمایید و اقدام به تعمیر و یا تعویض موتور آن کنید.

نشت مایعات به قسمت داخلی از دلایل بوی نامطبوع آبمیوه گیری

یکی از مواردی که به هنگام استفاده و کار با دستگاه آبمیوه گیری باید در نظر داشته باشید، این است که به هیچ عنوان اجازه ندهید مایعات با قطعات الکتریکی مانند موتور آبمیوه گیری تماس پیدا کند؛ چرا که موجب سوختن آن خواهد شد. همچنین این مسئله موجب می شود که به هنگام کارکرد دستگاه بوی بسیار بدی نیز ایجاد شود. خرابی واشرها و صافی آبمیوه گیری می توانند از دلایل نشت مایعات و علت بدی نامطبوع آبمیوه گیری باشند.

  • در این شرایط برای تعمیر و رفع عیب دستگاه آبمیوه گیری علاوه بر خشک کردن موتور و دستگاه، باید واشر موجود در آن را نیز بررسی کنید.
  • در صورتی که واشر موجود در دستگاه آبمیوه گیری دچار آسیب دیدگی و یا پوسیدگی شود، مایعات به داخل قطعات نشت کرده و باعث سوختن موتور و ایجاد بوی بد سوختگی خواهد شد.
  • همچنین قسمتی که مربوط به عبور آب از دستگاه می باشد، باید توسط واشر به درستی آب بندی گردد.
  • با تعویض واشر آبمیوه گیری، دستگاه به صورت صحیح آب بندی خواهد شد.

جذب رطوبت هوا توسط موتور علت بوی نامطبوع آبمیوه گیری

رطوبت هوای جذب شده توسط موتور دستگاه نیز می تواند یکی از دلایل بوی نامطبوع آبمیوه گیری باشد. در برخی مواقع موتور دستگاه آبمیوه گیری، رطوبت موجود در هوا را به طریق مختلفی به خود جذب می نماید. این اتفاق معمولا در مکان هایی رخ می دهد که از رطوبت هوای بالایی برخوردار هستند و یا اینکه ممکن است اندکی آب بر روی بدنه دستگاه ریخته و باعث ایجاد این مشکل شده باشد. در این شرایط می توانید با خشک کردن موتور آبمیوه گیری، بوی نامطبوع آن را از بین ببرید. با این کار از آسیب دیدن موتور دستگاه نیز جلوگیری خواهید کرد.

جمع شدن تفاله داخل دستگاه از دلایل بوی نامطبوع آبمیوه گیری

در بعضی موارد ممکن است بوی ناخوشایندی از دستگاه آبمیوه گیری بروز نماید و علت بوی نامطبوع آبمیوه گیری به دلیل جمع شدن تفاله میوه در محفظه و عدم تخلیه آن باشد. در این شرایط اولین کاری که باید انجام دهید این است که تفاله ها را از داخل دستگاه خارج کنید. همچنین باید تیغه ها و سایر قطعات آبمیوه گیری را پس از هر بار استفاده جدا نموده و آن ها را به خوبی بشویید. حتما باید پارچ دستگاه را نیز به خوبی بشویید تا به اطراف و دهانه آن تفاله ای نچسبیده باشد.

نکات جلوگیری از مشکل بوی نامطبوع آبمیوه گیری

در بسیاری از مواقع با رعایت برخی نکات ساده می توان از ایجاد بوی ناخوشایند در دستگاه و آسیب دیدگی قطعات آبمیوه گیری جلوگیری نمود. در این بخش به بیان چند نکات در جهت پیشگیری از بروز این مشکل در دستگاه آبمیوه گیری شما خواهیم پرداخت:

  • همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که پس از هر بار استفاده از دستگاه آبمیوه گیری قسمت های قابل شستشو مانند پارچ، تیغه ها و ‌… را جدا نموده و سپس به تمیز کردن و شستن آن ها بپردازید. این کار باعث جمع شدن تفاله های موجود در دستگاه شده و از بوی بد آن نیز جلوگیری خواهد کرد.
  • به هیچ عنوان اجازه ندهید مایعات و آب با بدنه و موتور دستگاه آبمیوه گیری تماس پیدا کند؛ این کار باعث ایجاد بوی سوختگی و در نهایت سوختن موتور دستگاه می شود.
  • برای جلوگیری از داغ شدن موتور دستگاه و ایجاد بوی سوختگی، از فشار زیاد به آبمیوه گیری خودداری کنید. سعی کنید پس گذشت مدت زمان طولانی از کار با دستگاه، آن را خاموش کرده و به موتور کمی استراحت دهید.
  • دستگاه آبمیوه گیری خود را در مکان هایی که دارای رطوبت هوای بالایی است، قرار ندهید و یا از یک پوشش مناسب برای آن استفاده کنید.

نتیجه گیری از علت بوی نامطبوع آبمیوه گیری در هوم خانه

امیدواریم که مطلب آموزش عیب یابی علت بوی نامطبوع آبمیوه گیری و روش های رفع عیب دستگاه برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از این مطالب مشکلات دستگاه خود را در منزل شناسایی کرده و آن ها را برطرف نمایید. در برخی از موارد مانند آسیب دیدگی و یا سوختگی موتور آبمیوه گیری که قادر به تعمیر آن نیستید، می توانید از تعمیرکاران متخصص و مجرب تعمیرگاه مجاز هوم خانه کمک بگیرید تا مشکل دستگاه شما در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست