آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

افزایش طول عمر جاروبرقی

جاروبرقی از مهم ترین و پر استفاده ترین لوازم خانگی برقی می باشد که در صورت آسیب دیدن پروسه نظافت خانه با مشکل مواجه خواهد شد. از این رو در این مطلب هوم خانه راهکار هایی را برای افزایش طول عمر جاروبرقی به شما ارائه خواهد داد تا در زمان نگهداری از جاروبرقی بتوانید به صورت مطلوب و مناسب از این وسیله مراقبت کنید. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه تجربه و یا سوالی در مورد افزایش طول عمر جاروبرقی خود دارید، می توانید آن ها را در انتهای این مطلب با تکنسین ها و سایر کاربران هوم خانه درمیان بگذارید.

 

برای افزایش طول عمر جاروبرقی چه کاری انجام دهیم؟

افزایش طول عمر جاروبرقی به طور کلی شامل دو مرحله می شود که هوم خانه در ادامه به شرح آن ها پرداخته است:

  1. تمیز کاری و نظافت جاروبرقی
  2. نگهداری از جاروبرقی

تمیز کاری جاروبرقی یعنی چی؟

تمیزی جاروبرقی به فعالیت هایی گفته می شود که باید به صورت دوره ای انجام شوند. شما با انجام آن ها می توانید عملکرد ر را در سطح مطلوب نگه دارید. لازم است بدانید که تعویض به موقع برخی از قطعات مانند پاکت جاروبرقی و یا فیلتر جاروبرقی می توانید باعت افزایش طول عمر جاروبرقی شود.

6 نکته برای افزایش طول عمر جاروبرقی

6 نکته ای که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم، به شما در جهت افزایش طول عمر جاروبرقی کمک شایانی خواهند نمود:

  1. کیسه جاروبرقی را پیش از هر بار استفاده بررسی کنید:

لازم است بدانید که پر بودن پاکت جاروبرقی می تواند باعث وارد کردن فشار به موتور شده و در نهایت منجر به سوختن موتور و کار نکردن جاروبرقی شود. این مسئله برای شما زحمت بررسی علائم سوختن موتور جاروبرقی را به همراه خواهد داشت. از این رو پیش از هر باز استفاده از خالی بودن کیسه دستگاه اطمینان خاطر کسب کنید.

  1. استفاده از برس های مختلف و متناسب با سطوح

تمامی برس هایی که برای دستگاه شما تعبیه شده اند، برای جارو زدن سطحی مناسب می باشند. از این رو بهتر است در زمان جارو کشیدن با جاروبرقی، سری و برس مناسبی را انتخاب کنید.

  1. از جمع آوری تکه های بزرگ شیشه، اجسام نوک تیز و سخت خودداری کنید:

تکه های بزرگ شیشه و سایر اجسام نوک تیز می تواند باعث پاره شدن کیسه جاروبرقی و آسیب رساندن به لوله خرطومی شود. بهتر است این دسته از زباله ها را با دست جمع آوری کنید.

  1. به پریز زدن و یا از پریز کشیدن در حالی که جاروبرقی روشن می باشد:

پیش از این که برای استفاده از جاروبرقی اقدام کنید، حتما مطمئن باشید که دستگاه خاموش بوده و سپس دو شاخه آن را به پریز برق متصل کنید.

  1. عدم نگهداری مناسب از جاروبرقی

تمیز کردن برس جاروبرقی، شستن فیلتر جاروبرقی و تخلیه و تعویض پاکت جاروبرقی، کار های دشواری نیستند. بهتر است این کار ها را به صورت دوره ای و مستمر برای افزایش طول عمر جاروبرقی خود انجام دهید.

  1. از جمع آوری مایعات و غذای خیس اجتناب کنید

مطلب دیگری که باید در مورد افزایش طول عمر جاروبرقی بدانید، عدم جمع آوری مایعات و آب با جاروبرقی می باشد. این کار می تواند باعث آب خوردگی موتور جاروبرقی شده و منجر به سوختن موتور شود.

نظافت جاروبرقی برای افزایش طول عمر دستگاه

همان طور که پیش تر اشاره شد، بهتر است به صورت دوره ای برای شست و شو قطعات و لوازم جانبی جاروبرقی اقدام کنید. این مورد می تواند باعث افزایش طول عمر جاروبرقی شما شود. در ادامه نکاتی را در این باره خواهیم گفت:

خالی کردن کیسه جاروبرقی

خالی کردن پاکت جاروبرقی، جزو کار هایی است که باعث افزایش طول عمر جاروبرقی خواهد شد. بهتر است زمانی برای تخلیه کیسه اقدام کنید که دو سوم آن پر شده باشد.

لوله های جاروبرقی

لوله های جاروبرقی جزو آسیب پذیر ترین و حساس ترین قطعات جاروبرقی به شمار می آیند. بهتر است پیش از هر بار استفاده از عدم انسداد و گرفتگی آن ها اطمینان حاطر کسب کنید. برای رفع گرفتگی می توانید از یک سیخ که سر تیز ندارد استفاده نمایید. توجه داشته باشید که گرفتگی لوله های منجر به کاهش مکش جاروبرقی خواهند شد.

برس جاروبرقی

تفاوتی ندارد که از کدام برس یا سری برای جارو کشیدن استفاده می کنید، بهتر است برس ها و سری ها را پس از هر بار استفاده به طور کامل تمیز کنید. تمامی آلودگی ها مانند نخ، مو و.. را از آن ها بزدایید.

نکاتی در مورد نگهداری صحیح از جاروبرقی

همان طور که تمیز کردن دستگاه باعث افزایش طول عمر جاروبرقی می شود، نگهداری و تعمیرات جاروبرقی نیز در افزایش طول عمر جاروبرقی تاثر دارد. در ادامه نکاتی را در این زمینه برای شما آورده ایم:

دو شاخه و سیم جاروبرقی

به منظور رعایت نکات ایمنی و برای افزایش طول عمر جاروبرقی، از جمع نمودن سیم به تاب دار خودداری کنید. این کار می تواند به سلام سیم جمع کن جاروبرقی آسیب های جدی وارد کند. بهتر است پیش از این که دو شاخه را به پریز متصل کنید، از سلامت پریز و جریان برق مطمئن باشید.

از سری ها و برس های مختلف استفاده کنید.

برای جارو کشیدن هر سطح، حتما از برس و سری مخصوص استفاده کنید. این کار می تواند باعث افزایش طول عمر جاروبرقی شما شود.

تسمه جاروبرقی

در صورتی که تسمه دستگاه دچار آسیب شود، کارایی دستگاه کم شده و مانند سابق کثیفی ها را تمیز نمی کند. یکی از نشانه های خرابی تسمه، داغ شدن بیش از اندازه جاروبرقی می باشد. البته لازم به ذکر است که پاره شدن تسمه با نشانه دیگری مانند سر و صدای بیش از اندازه جاروبرقی نیز همراه می باشد.

فیلتر جاروبرقی

فیلتر نقشی مهم و حیاتی در افزایش طول عمر جاروبرقی دارد. باید به صورت دوره ای و مستر برای تعویض فیلتر جاروبرقی خود اقدام کنید. فیلتر وظیفه دارد تا مانع از نفوذ گرد و غبار به موتور جاروبرقی شود.

زباله های بزرگ و درست را با جاروبرقی جمع نکنید.

برای این که بتوانید به افزایش طول عمر جاروبرقی کمک کنید، بهتر است زباله های بزرگ را با دست و یا با جارو دستی جمع کنید. جمع کردن زباله های بزرگ با جاروبرقی می تواند باعث گرفتگی در لوله هاف کیسه و حتی وارد شدن فشار به موتور شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست