آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

آشنایی با قطعات آبمیوه گیری

امروزه در تمامی خانه های ایرانی دستگاهی به نام آبمیوه گیری مشاهده می شود که به دلیل کارایی و سرعت عملی که در خرد کردن و مخلوط نمودن مواد غذایی دارد، به روند پخت و پز سرعت می بخشد. آشنایی با قطعات آبمیوه گیری به شما کمک می کند تا همانند یک کاربر حرفه ای از این دستگاه استفاده کنید و اهمیت هریک از اجزای آبمیوه گیری را به خوبی درک کنید. در این صورت می توانید با مراقبت و نگهداری بیشتر از لوازم آبمیوه گیری، به  طول عمر مفید آن بیفزایید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد قطعات آبمیوه گیری دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

نحوه کارکرد قطعات آبمیوه گیری

امروزه آبمیوه گیری ها در مدل های مختلف چند کاره و تک کاره در ابعاد و اندازه های مختلف موجود هستند. اما به طور کلی قطعات آبمیوه گیری در تمامی برند ها و مدل ها یکسان بوده و کارکرد منظم و مطلوب اجزای آبمیوه گیری کمک به کارایی آن می کند. از این رو با شناخت کارکرد هریک از این قطعات می توانید با وظیفه آنها آشنایی پیدا کرده و به هنگام خرابی آبمیوه گیری خود بتوانید اقدامات لازم را جهت رفع عیب هریک از قطعات آن انجام دهید.

معرفی اجزای آبمیوه گیری

همان طور که گفته شد، اجزای آبمیوه گیری بخش های مختلفی را در بر می گیرد که در این بخش از آن ها نام خواهیم برد:

  • مخزن آبمیوه گیری
  • صفحه بالای موتور
  • موتور
  • صافی یا توری
  • تیغه
  • کلید روشن و خاموش
  • لوله خروج آبمیوه

آشنایی با مخزن آبمیوه گیری

مخزن، یکی از مهم ترین لوازم جانبی آبمیوه گیری محسوب می شود که بر روی صفحه بالای موتور تعبیه شده است. لازم است برای آبگیری میوه ها، این مخزن را پر کرده و سپس درب آن را ببندید تا فرآیند آبگیری آنها شروع شوند. بسته به ابعاد و سایز دستگاه، این لوازم آبمیوه گیری حجم مختلفی دارد.

نقش صفحه بالای موتور در آبمیوه گیری

در صورتی که مخزن آبمیوه گیری را از جای خود خارج کنید، یک صفحه فلزی در کف مخزن مشاهده خواهید کرد که دقیقا در بالای موتور تعبیه شده است. این یکی از اجزای آبمیوه گیری، از ورود آبمیوه ها به محفظه موتور و قسمت های داخلی دستگاه جلوگیری می کند.

بررسی کارکرد لوله خروج آبمیوه در آبمیوه گیری

یکی دیگر از قطعات آبمیوه گیری لوله خروج آب میوه می باشد. این لوله در واقع از یک سمت مخزن خارج شده و آب میوه ها را از مخزن به ظرف هدایت می کند. در صورتی که این بخش از لوازم آبمیوه گیری به دلیل ورود تفاله ها به مخزن دچار گرفتگی شود، آب میوه به درستی از دستگاه خارج نخواهد شد. حتما پس از هر بار استفاده از دستگاه، لوازم جانبی آبمیوه گیری را به خوبی تمیز کنید.

بررسی عملکرد موتور آبمیوه گیری

موتو، علاوه بر این که جزو قطعات آبمیوه گیری می باشد، همانند قلب دستگاه نیز عمل می کند. موتور آبمیوه گیری وظیفه روشن کردن و هماهنگ نمودن سایر اجزای آبمیوه گیری را بر عهده دارد تا آب میوه به درستی گرفته شود. برای اینکه موتور آبمیوه گیری عملکرد بهتری از خود نشان دهد، حتما آن را بر روی سطحی صاف و تراز قرار دهید.

نقش تیغه در آبمیوه گیری

تیغه یکی از اصلی ترین اجزای آبمیوه گیری به شمار می آید. چرا که آب گیری میوه ها از طریق تیغه ها صورت می پذیرد. در صورتی که تیغه ها کند شوند و یا تغییر شکل دهند، آب میوه ها به طور کامل گرفته نخواهد شد. تیغه های در زمان روشن بودن آبمیوه گیری، با چرخش سرعتی، آب گیری میوه ها را انجام می دهند.

آشنایی با صافی یا توری آبمیوه گیری

صافی یا توری از دیگر لوازم جانبی آبمیوه گیری محسوب می شود که در اطراف تیغه ها تعبیه شده است. این قطعه از اجزای آبمیوه گیری وظیفه دارد تا تفاله های میوه را جمع آوری کند. توری با جلوگیری از وورد تفاله به داخل آب میوه و سایر قسمت های دستگاه، کیفیت آب میوه خروجی را افزایش می دهد.

بررسی نقش کوبه در آبمیوه گیری

کوبه از دیگر قطعات آبمیوه گیری می باشد که شکلی شبیه به لوله دارد. کوبه وظیفه فشردن و هدایت تکه های میوه را در لوله آبمیوه گیری بر عهده دارد. شما می توانید با استفاده از کوبه آبمیوه گیری، میوه ها را به سمت مخزن بهتر و سریع تر هدایت کنید.

بررسی کلید روشن و خاموش آبمیوه گیری

پس از این که میوه ها برای آب گیری آماده شدند، می توانید با فشردن کلید روشن و خاموش که یکی از لوازم آبمیوه گیری محسوب می شود، دستگاه را روشن کنید. این قطعه از قطعات آبمیوه گیری به صورت چراغ های سبز و قرمز و یا دکمه های ON و OFF بر روی بدنه آبمیوه گیری مشخص شده است.

نتیجه گیری از معرفی قطعات آبمیوه گیری

لازم است برای اینکه استفاده بهتر و راحت تری از دستگاه آبمیوه گیری داشته باشید، به خوبی با یک به یک قطعات آبمیوه گیری آشنا شوید و نحوه کارایی و عملکرد هر کدام را در ساختار این دستگاه بدانید. هوم خانه به صورت کامل اجزای آبمیوه گیری را برای شما معرفی نمود و وظیفه هر کدام را شرح داد. در این صورت می توانید استفاده مطلوب تری از آبمیوه گیری خود داشته باشید. در صورتی که هریک از قطعات آبمیوه گیری شما با مشکل مواجه شده است، برای تعمیر آبمیوه گیری خود می توانید با متخصصین هوم خانه تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست