راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

ترفند های جالب با ماکروفر

بیش تر افراد از دستگاه ماکروفر، به منظور پخت مواد غذایی گوناگون و یا گرم کردن آن استفاده می کند. اما آشنایی با ترفند های جالب با ماکروفر به شما خواهد آموخت که این دستگاه پر استفاده، کاربرد های دیگری نیز دارد.

معرفی ترفند های جالب با ماکروفر

ترفند های جالب با ماکروفر، شامل موارد مختلفی می شود که تصمیم داریم در این مطلب به صورت کامل یک به یک آن ها را شرح دهیم. با کمک این مطلب می توانید مانند یک کاربر حرفه ای، از ماکروفر استفاده استاندارد و اصولی داشته باشید. هوم خانه به معرفی ترفند های کاربردی با ماکروویو پرداخته است.

معرفی 11 ترفند جالب با ماکروفر

تصمیم داریم به صورت کامل 11 ترفند کاربردی و جالب با ماکروفر را برای شما نام ببریم:

  1. ترفند یخ زدایی مواد غذایی
  2. پخت مواد غذایی در 10 دقیقه
  3. گرم کردن محصولات آرایشی با مایکروفر
  4. پخت سیب زمینی با ماکروویو
  5. کباب کردن غذا ها با ماکروفر
  6. ترفند نرم کردن نان و شیرینی بیات شده
  7. نرم کردن عسل با استفاده از مایکروفر
  8. بخارپز کردن مواد غذایی به کمک مایکروفر
  9. پختن سبزیجات با کمک ماکروفر
  10. راحت تر کردن آب گیری میوه ها با ماکروویو
  11. برشته کردن آجیل، نارگیل و تست کردن نان در ماکروویو

آشنایی با ترفند یخ زدایی مواد غذایی

این امکان وجود دارد که در زمان پخت و پز، زمان کافی برای صبر کردن آب شدن یخ مواد غذایی منجمد شه نداشته باشید. از این رو می توانید از قابلیت یخ زدایی دستگاه ماکروفر خود استفاده کنید. در واقع این یکی از بهترین ترفند های جالب با ماکروفر محسوب می شود که سرعت پروسه پخت و پز را سرعت می بخشد.

پخت مواد غذایی در 10 دقیقه

از دیگر ترفند های جالب با ماکروفر، پخت مواد غذایی در 10 دقیقه می باشد این امکان میسر شده است تا بتوانید سرخ کردن، پختن، بخارپز کردن مواد غذایی را با ماکروویو انجام دهید. صرفا لازم است برای طبخ هر نوع غذا مدت زمان آن را تعیین کنید.

گرم کردن محصولات آرایشی با مایکروفر

برخی افراد عادت دارند که کرم های آرایشی خود را در یخچال نگهداری کنند. اما خب صبر کردن برای به دمای محیط رسیدن کرم های آرایشی بسیار خوصله سر بر می باشد. از این رو می توانید برای متعادل کردن دمای کرم، آن را چند ثانیه ای در داخل مایکروفر قرار دهید. توجه داشته باشید که پیش از زدن کرم به صورت، دمای آن را بررسی کنید تا پوستتان نسوزد.

پخت سیب زمینی با ماکروویو

درست است که ماکروفر نمی تواند سیب زمینی را کبابی و یا برشته کند، اما می تواند در مدت زمان 4 دقیقه ای، آن را به خوبی بپزد. شما می توانید سایر مواد غذایی را نیز به طور همزمان در ماکروفر طبخ کنید. به شما توصیه می کنیم که برای استفاده از این ترفند جالب با ماکروفر، پوست سیب زمینی را با استفاده از چنگال چند سوراخ کنید.

کباب کردن غذا ها با ماکروفر

به منظور کم کردن زمان پخت سبزیجات، می توانید هر کدام را به صورت جداگانه در ماکروویو بپزید سپس آن ها را بر روی کبابپز قرار دهید. سیب زمینی ها را به مدت 2 دقیقه در دستگاه در معرض حرارت قرار دهید. سپس فلفل دلمه ای ها را برای 1 دقیقه در ماکروفر بگذارید. شما می توانید با استفاده از ترفند های جالب با ماکروفر، سرعت بیش تری به برنامه پخت مواد غذایی خود بدهید.

معرفی ترفند نرم کردن نان و شیرینی بیات شده

برای بیش تر افراد نان گرم نسبت به نان بیات شده الویت دارد. شما می توانید با بهره گیری از مایکروفر، نان های بیات شده را گرم و نرم کنید. بهتر است برای این کار، نان ها را در داخل یک کاغذ مرطوب بپیچید و برای چند دقیقه در داخل ماکروویو قرار دهید.

نرم کردن عسل با استفاده از مایکروفر

از دیگر ترفند های جالب با ماکروفر، می توانیم به نرم کردن عسل اشاره کنیم. عسل در صورتی که برای مدتی زیادی در یخچال باقی بماند، سفت می شود. شما می توانید ظرف آن را برای مدت 30 ثانیه در داخل مایکروفر قرار دهید تا به طور مطلوب نرم و قابل خوردن شود.

بخارپز کردن مواد غذایی به کمک مایکروفر

مواد غذایی که بخارپز می شوند، طعم رنگ و خاصیت غذایی آن ها بیش تر حفظ خواهد شد. از دیگر کاربرد های جالب ماکروویو می توانیم به بخارپز کردن مواد غذایی اشاره کنیم.که در مدت زمانی کوتاه، مواد غذایی را بخارپز می کند.

پختن سبزیجات با کمک ماکروفر

از دیگر ترفند های جالب با ماکروفر، می توانیم به پختن سبزیجات بدون آب اشاره کنیم. شما می توانید سبزیجات را به صورت یک لایه داخل یک بشقاب پهن کنید و با پلاستیک سطح بشقاب را بپوشانید و با حرارت بالا آن ها را بپزید.

توجه داشته باشید که پخت سبزیجات مختلف، متفاوت است. در صورتی که سبزیجات شما ترد می باشند مانند اسفناج، قارچ و یا نخود فرنگی، بهتر است آن ها را بعد از 30 ثانیه بیرون بیاورید. اما برای سبزیجات دیگر مانند هویج بهتر است 4 دقیقه زمان بدهید.

راحت تر کردن آب گیری میوه ها با ماکروویو

پرفتن آب میوه هایی مانند پرتقال و یا لیمو شیرین، هنگامی که از یخچال خارج می کنید، به دلیل سرد بودن، کار کمی دشوار می باشد. شما می توانید به منظور راحت تر شدن آب گیری میوه ها، آن ها را چند ثانیه ای در داخل ماکروویو قرار دهید.

برشته کردن آجیل، نارگیل و تست کردن نان در ماکروویو

از مهم ترین ترفند های جالب با ماکروفر، می توانیم به برشته کردن آجیل، نان و… اشاره کنیم. در صورتی که بخواهید این کار را با ماکروویو انجام دهید، باید زمان زیادی را صرف کنید. در صورتی که با مایکروفر، فقط چند دقیقه زمان خواهد برد.

بررسی ترفند های کاربردی با ماکروفر

ترفند های کاربردی با ماکروویو، شامل مواردی می شود که استفاده از هر یک از آن ها می تواند سرعت پخت و پز را افزایش دهد. شما می توانید با بهره گیری از ترفند های جالب با ماکروفر که پیش تر به شما معرفی شدند، استفاده بهینه تری از دستگاه مایکروفر خود داشته باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست