راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

نحوه تمیز کردن توستر

استفاده از دستگاه توستر معمولا هر روز اتفاق می افتد. اما شاید تمیز کردن توستر جزو کار های باشد که افراد هر روز برای آن زمان کافی را نگذارند. نظافت توستر برای حفظ طعم نان های جدید ضروری می باشد. چرا که باقی ماندن خرده نان ها، می تواند با گذشت زمان، علاوه بر ایجاد دود، طعم نان های تازه و جدید را نیز تحت تاثیر قرار دهد. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه در این مطلب به شما یاری می دهد تا با انجام 5 مرحله، به راحتی کار های مربوط به پاک کردن توستر را انجام دهید. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد نحوه تمیز کردن توستر دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تعمیرکار مرکز تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن توستر

شما می توانید با به کار گیری ساده ترین ابزار ها و تنها با انجام 5 مرحله، برای نظافت توستر اقدام کنید. در ادامه لوازم مورد نیاز برای پاک کردن توستر را عنوان کرده ایم:

  • قلم موی شیرینی پزی
  • سینک ظرفشویی یا یک ظرف بزرگ
  • اسفنج یا پارچه ظرف
  • پارچه میکروفایبر
  • سطل زباله
  • آب گرم
  • مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • سرکه سفید مقطر
  • اسفنج ملامین

مراحل تمیز کردن توستر نان

در صورتی که روزانه از دستگاه توستر استفاده می کنید، بهتر است به صورت دوره ای و هفته ای یک بار زمان کافی را برای تمیز کردن توستر بگذارید تا تمامی خرده نان های باقی مانده از ان زدوده شوند. باقی ماندن خرده نان ها می تواند علاوه بر ایجاد بوی سوختگی، طعم نان ها را نیز تغییر دهد. مراحل پاک کردن توستر را در ادامه برای شما آورده ایم.

مرحله اول: اتصال برق توستر را قطع کرده و صبر کنید تا خنک شود

پیش از اینکه برای نظافت توستر اقدام کنید، لازم است دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید تا به طور کامل خنک شود. سپس می توانید برای تمیزکاری آن اقدام کنید.

مرحله دوم: تکان دادن توستر برای بیرون ریختن خرده نان ها

توستر را بر روی سطح زباله و یا سینک ظرفشویی بگیرید. حال با سر و ته کردن دستگاه و تکان دادن آن خرده نان هایی که در شکاف های توستر گیر کرده اند را بیرون بیاورید.

مرحله سوم: خارج کردن ذرات ریز از توستر با کمک قلمو

وقت آن رسیده است که با کمک یک قلمو شیرینی پزی، به سراغ خرده نان هایی بروید که هم چنان در داخل دستگاه توستر باقی مانده اند. ممکن است این خرده نان ها به دیواره های داخلی دستگاه چسبیده باشند که در طولانی مدت می توانند باعث دود کردن توستر شوند. انگشتان خود را در داخل شکاف ها قرار ندهید چرا ممکن است قطعات داخلی دستگاه دچار آسیب شوند.

مرحله چهارم: تمیز و پاک کردن سطح بیرونی توستر

زمانی که تمامی خرده نان های چسبیده را با قلمو جدا کردید، پس از آن باید اسفنج و یا پارچه را به محلول آب صابون آغشته نمایید و سطوح خارجی دستگاه توستر را به خوبی پاک کنید. اسفنج را به خوبی  آب گیری کنید تا در زمان پاک کردن توستر، فقط کمی مرطوب باشد. پس از این که تمامی قسمت های بیرونی را به خوبی تمیز کردید و دیگر اثری از لکه و کثیفی بر روی آن دیده نمی شد، یک اسفنج دیگر را به آب آغشته کنید و اثرات باقی مانده از صابون را تمیز نمایید.

مرحله پنجم: راه اندازی مجدد دستگاه توستر

پس از به پایان رسیدن مراحل نظافت توستر، می توانید سیم و دو شاخه آن را به پریز برق متصل نمایید و نان های تست خود را برای گرم کردن، به داخل دستگاه هدایت کنید. توصیه می کنیم حتما برای تمیز کردن توستر هفته ای یک بار زمان خود را به آن اختصاص دهید.

نتیجه گیری از نحوه تمیز کردن توستر

تمیز کردن توستر از جمله کار هایی است که می تواند به بیش تر طول عمر مفید این دستگاه کمک کند. همین طور کیفیت نان های گرم شده بیش تر شده و شما دیگر طعم سوختگی را متوجه نخواهید شد. چرا که باقی ماندن خرده نان ها در توستر، می توانند در طولانی مدت باعث ایجاد طعم سوختگی در نان های جدید شده و همین طور با سوختن به دلیل حرارت دستگاه، منجر به دود کردن توستر شوند. لازم است برای نگهداری بهتر و حفظ سلامت دستگاه، حتما هفته ای یکبار زمان کافی را در جهت نظافت توستر بگذارید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست