راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

تفاوت ماکروفر و آون توستر

تفاوت ماکروفر و آون توستر
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ماکروفر و آون توستر هر دو لوازم برقی آشپزخانه محسوب می شوند که به منظور طبخ و پخت غذا های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اما لازم است نکاتی را در مورد تفاوت ماکروفر و آون توستر بدانید تا هیچ گاه این دو دستگاه کارآمد را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

کاربر گرامی، شما می توانید در صورت نیاز با تعمیرکار لوازم خانگی هوم خانه تماس حاصل فرمایید، تا تعمیرکاران خبره با بررسی مشکل ماکروفر شما اقدام به تعمیر دستگاه کنند.

تفاوت ماکروفر و آون توستر در چیست؟

مقایسه ماکروفر و آون توستر و همین طور بررسی کاربرد هر کدام، جزو مواردی است که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه تصمیم دارد در این مطلب به آن بپردازد. توجه داشته باشید که این دستگاه کارایی های متفاوتی دارند. هر چند که از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر می باشند، اما حتی در واقع در ساختار نیز با هم متفاوت می باشند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم نمود.

آون توستر چیست؟

آون توسر با فر برقی رو میزی، از نظر ظاهری شباهت زیادی به ماکروویو دارد. اما کاربرد های آن بیش تر شبیه به فر می باشد. این دستگاه ها در مدل های گوناگون که مجهز به یک جوجه گردان و ولوم های مختلف و یا کلید های لمسی به منظور تنظیم زمان و درجه حرارت پخت مواد غذایی می باشند. شما می توانید از طریق پنل تعبیه شده بر روی این دستگاه تنظیمات دلخواه خود را بر اساس نوع کارایی که نیاز دارید، تنظیم نمایید.

آون توستر ها از طریق المنت های مختلف و با تولید حرارت، می توانند پخت مواد غذایی مختلف را انجام دهند. چرا که عملکرد آن ها مانند فر بوده و می توانند جایگزین مناسبی برای فر محسوب شوند.

کاربرد های آون توستر

تفاوت ماکروفر و آون توستر، حتی در کارایی نیز دیده می شود. در واقع مدل های مختلفی از آون توستر ها در بازار موجود هستند که هر کدام بر اساس قابلیت هایی که دارند، کارایی های مختلفی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

مدل های پشرفته تری که از آون توستر ها در بازار موجود هستند، دارای قابلیت هایی هم چون گریل، کانوکشن و… می باشند.

فواید آون توستر

در ادامه مطلب مقایسه ویژگی های ماکروفر و آون توستر، به شرح فواید آون توستر می پردازیم:

  • قیمت مقرون به صرفه
  • جایگزین مناسب برای فر گازی و فر برقی
  • کارکرد آسان
  • نظافت و تمیز کردن آسان
  • مناسب برای افرادی که به پخت شیرینی و کیک علاقه دارند.

ماکروفر چیست؟

حال که می خواهیم تفاوت ماکروفر و آون توستر را شرح دهیم، بهتر است بیش از پیش با ماکروفر نیز آشنا شوید. از این رو ماکروویو نسبت به آون توستر شناخته شده تر می باشد و از گذشته تا به امروز در بسیاری از آشپزخانه های ایرانی مشاهده شده است.

مایکروفر به دلیل استفاده از المنت های تابشی و امواج مایکرو که از طریق لامپ مگنترون ساطع می شود، سرعت پخت و پز در ماکروویو سرعت بیش تری بخشیده شده است. به همین خاطر بیش تر ویتامین های موجود در مواد غذایی حفظ می شود.

معرفی انواع مایکروفر

مایکروفر ها به طور کلی در سه نوع توکار، رومیزی و کشویی با ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید شده اند. شما بر اساس محل قرار گیری ماکروفر، باید مناسب ترین نوع آن ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تفاوت ماکروفر و آون توستر، نیز در تنوع بسیار زیاد ماکروویو ها می باشد. هم چنین قابلیت ها و امکانات مایکروفر بیش تر از آون توستر می باشد.

کاربرد های ماکروویو

ماکروفر دستگاهی چند منظوره محسوب می شود که بر اساس قابلیت هایی که دارد، می تواند خدمات مختلفی از جمله پخت کیک و شیرینی در ماکروفر، یخ زدایی مواد غذایی، گرم کردن خوراکی ها، پخت پیتزا در ماکروفر و… را به مصرف کنندگان ارائه دهد. توجه داشته باشید که هر چه امکانات و قابلیت های مایکروفر بیش تر باشد، قطعا قیمت بیش تری خواهد داشت.

بررسی فواید مایکروفر

برای بررسی دقیق تفاوت ماکروفر و آون توستر، لازم است با فواید ماکروویو نیز آشنا شوید:

  • کم مصرف
  • دوستدار محیط زیست
  • گنجایش بیش تر نسبت به آون توستر
  • پخت غذا با کمک رطوبت موجود در مواد غذایی
  • حفظ ارزش، ویتامین ها و مواد مغذی موجود در مواد غذایی

بررسی تفاوت های ماکروویو و آون توستر از دیدگاه تعمیرکاران هوم خانه

در این مطلب سعی کردیم تا تمامی نکات و تفاوت های ماکروویو و آون توستر را از دیدگاه های مختلف برای شما شرح دهیم. هم چنین فواید هر یک را برای شما شرح دادیم تا در زمان خرید هرکدام، بتوانید انتخاب مناسب و متناسبی از آن ها داشته باشید. توجه داشته باشید که برای خرید مایکروفر و یا خرید آون توستر، باید در ابتدا نیاز ها و اولویت های خود را مشخص نمایید.

امتیاز

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست