آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت به جوش نیامدن چای ساز

علت به جوش نیامدن چای ساز
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله قصد داریم به علت به جوش نیامدن چای ساز و روش‌های تعمیر آن از زبان تعمیرکار نمایندگی هوم خانه بپردازیم. به طور کلی سرعت بالا چای‌ ساز در به جوش آوردن آب باعث می‌شود تا در وقت کاربران صرفه‌جویی شود. از این رو  افراد زیادی از این دستگاه استفاده می‌نمایند؛ اما خراب شدن قطعات در این دستگاه باعث می‌شود تا آب در دستگاه جوش نیاید. در ادامه به بررسی دلیل داغ نشدن آب در چایساز خواهیم پرداخت.

 هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات اسپرسوساز در تهران شرایطی برای صرفه‌جویی 75 درصدی هزینه‌ها برای کاربران فراهم نموده است

چرا آب چای ساز جوش نمی آید؟

به طور کلی با در نظر گرفتن ساختار چای ساز، بروز دو مشکل می تواند مانع از به جوش آمدن آب چای ساز شود:

  • خرابی المنت
  • ایراد در اتصالات المنت

مهم ترین عاملی که می تواند منجر به داغ نشدن آب در چایساز شود، خرابی المنت دستگاه می باشد. المنت قطعه ای است که در چای ساز جریان الکتریکی را به جریان گرمایی تبدیل می کند. از این رو باعث می شود تا دستگاه داغ شده و در نهایت آب جوش آید. عوامل مختلفی وجود دارد که در صورت بروز هر کدام می تواند مانع از جوش آمدن آب چای ساز شود. در ادامه این عوامل را برای شما بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

عیب یابی خرابی المنت و به جوش نیامدن چای‌ ساز

المنت قطعه‌ای در چای‌ ساز است که جریان الکتریکی وارد شده به چای‌ ساز را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. از این رو برای اینکه المنت کارکرد خود را در چای‌ ساز داشته باشد بایستی حتماً انرژی الکتریکی به آن برسد. از این رو تمام ایراداتی که می‌توانند دلیل بر عدم نرسیدن جریان برق به المنت شما باشند، نیز از علت به جوش نیامدن چای ساز هستند. با این حال دو عامل اصلی در خرابی المنت چای‌ ساز نقش ایفا می‌کنند. ممکن است خود المنت دستگاه شما سوخته باشد.

دلایل زیادی مانند نوسانات جریان برق یا داغ شدن چای‌ ساز و یا خراب شدن سنسور حرارتی می‌توانند باعث شوند تا این ایراد در المنت دستگاه شما به وجود آید. در این مواقع چاره‌ای به جز تعویض المنت دستگاه نخواهید داشت. همچنین ایراد دومی که در المنت به وجود می‌آید خرابی اتصالات آن است. در ادامه به بررسی هر دوی این موارد در المنت چای‌ ساز می‌پردازیم.

خرابی المنت علت جوش نیامدن آب در چایساز

اگر المنت دستگاه شما خراب شده باشد، ابتدا باید این قطعه را تست کنید. برای تست کردن نیاز به اهم‌متر خواهید داشت. دو طرف ترمینال المنت را از دستگاه چای‌ ساز خود جدا کرده و آن را به اهم‌متر وصل کنید. اگر المنت دستگاه شما هنوز سالم باشد، اهم‌متر باید عدد 27 اهم را نشان دهد. در غیر این صورت المنت دستگاه خراب شده و یا سوخته است. در چنین مواردی حتماً باید نسبت به تعویض المنت چای‌ ساز خود اقدام نمایید.

ایراد در اتصالات المنت از دلایل داغ نشدن آب در چای‌ ساز

در مواقعی هم ممکن است خود المنت ایرادی پیدا نکرده باشد و تنها اتصالات آن خراب شده باشد. در صورت خراب شدن اتصالات المنت جریان الکتریکی به این اطمینان رسیده و در نتیجه المنت گرما تولید نمی‌کند. برای اینکه بتوانید اقدام به رفع مشکل جوش نیامدن آب در چایساز خود کنید باید آن را باز کرده و اتصالات مربوط به المنت را چک کنید.

خراب شدن این اتصالات ممکن است به دلیل پوسیدگی آنها باشد. با تعویض اتصالات پوسیده و خراب می‌توانید دوباره دستگاه خود را مانند روز اول استفاده نمایید. برای تعویض اتصالات پوسیده المنت خود احتمالاً نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات چای‌ ساز خواهید داشت.

ویژگی‌های المنت چای‌ ساز

المنت چای‌ ساز یک المنت الکتریکی گرمایی است. این المنت از یک سیم دارای مقاومت الکتریکی تشکیل شده است که عبور جریان الکتریکی از آن باعث تولید گرما می‌شود. بیشتر المنت‌ها در چای‌ ساز از جنس نیکل و کروم هستند. این مواد مقاومت الکتریکی بسیار بالایی داشته و عبور جریان برق برای مدت طولانی ایرادی در آن به وجود نمی‌آورد. المنت‌های به کار رفته در تولید چای‌ ساز‌های امروزی دارای قدرت و شرایط مختلفی هستند که بسته به برند و مدل این دستگاه طول عمر مختلفی نیز دارند.

نتیجه‌گیری از علت به جوش نیامدن چایساز در هوم خانه

طبق گفته‌های بالا و نتیجه‌گیری از آنها دریافتیم که جوش نیامدن چای‌ ساز دو ایراد اصلی زیر را نشان می‌دهد:

  • خرابی المنت علت به جوش نیامدن چای ساز
  • ایرادات اتصالات المنت از دلایل داغ نشدن آب در چای‌ ساز

در این مقاله به بررسی هر دوی این ایرادات در چای‌ ساز پرداختیم. همچنین روش‌های رفع و تعمیرات آنها را نیز از زبان تعمیرکار نمایندگی بیان کردیم. البته با توجه به اینکه تعمیر المنت و یا تعویض آن نیاز به تخصص و تجربه دارد، در صورتی که در این امر تجربه لازم را نداشته باشید ممکن است با باز کردن چای‌ ساز باعث بروز ایرادات بیشتر در آن شوید. از این رو در این مواقع بهتر است از تعمیرکار چای‌ ساز کمک بگیرید.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات چای‌ ساز در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست