آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت روشن نشدن ساندویچ ساز

در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن ساندویچ ساز می‌پردازیم. دو دسته ایرادات می‌توانند باعث بروز این مشکل در ساندویچ ساز شوند. دسته اول ایرادات برقی هستند که کاربران با کمی دقت می‌توانند نسبت به رفع عیب آنها در منزل اقدام نمایند و دسته دوم هم ایرادات فنی ساندویچ ساز هستند که معمولا نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات ساندویچ ساز برای رفع آنها خواهید داشت. در ادامه ترفندهای لازم برای برطرف کردن همه این ایرادات را بررسی خواهیم نمود.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات ساندویچ در تهران شرایطی برای صرفه‌جویی 75 درصدی هزینه‌ها برای کاربران فراهم نموده است.

در ادامه با هوم خانه همراه بمانید.

چرا ساندویچ ساز روشن نمی شود؟

در صورتی که به دنبال علت روشن نشدن ساندویچ ساز خود هستید،  حتما موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • قطع بودن برق خانه
  • پریدن فیوز منزل
  • خرابی پریز برق
  • معیوب بودن سیم و دو شاخه
  • آسیب دیدن دکمه پاور ساندویچ ساز

عیب‌یابی روشن نشدن ساندویچ ساز در خانه

ساندویچ ساز یکی از وسایل امروزی و مدرنی است که به تازگی استفاده از آن در بین خانواده‌های ایرانی زیاد شده است. از آنجایی که این دستگاه یک وسیله برقی است؛ در نتیجه ممکن است گاهی با مشکل مواجه شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است مصرف‌کننده را بسیار نگران نماید، مشکل روشن نشدن ساندویچ ساز است که دلایل آن به شرح زیر است:

ایرادات برقی مربوط به علت روشن نشدن ساندویچ ساز عبارتست از:

  • قطعی برق خانه
  • پریدن فیوز منزل
  • ایرادات مربوط به پریز برق
  • خرابی سیم دو شاخه دستگاه
  • خرابی دکمه پاور دستگاه

ایرادات فنی مربوط به علت روشن نشدن ساندویچ ساز عبارتست از:

  • خرابی ترموستات
  • خرابی برد الکتریکی
  • خرابی فیوز حرارتی دستگاه

در ادامه به بررسی دلایل بروز این ایرادات و ترفندهای رفع آنها می‌پردازیم.

ایرادات برقی مربوط به روشن نشدن ساندویچ ساز

بیشتر مواردی که معمولا مانع از روشن شدن ساندویچ ساز می‌شوند، مربوط به ایرادات برقی هستند. هر دلیلی که مانع از رسیدن برق به مدارهای دستگاه شود به گونه‌ای مانع از روشن شدن دستگاه نیز خواهد شد. در زیر به رفع مشکل آنها اشاره کرده‌ایم.

 قطعی برق خانه علت روشن نشدن ساندویچ ساز

قطعی برق خانه می تواند علتی برای روشن نشدن ساندویچ ساز باشد.اگر ساندویچ ساز شما روشن نمی‌شود، در قدم اول باید چک کنید که اصلا در منزل برق دارید یا برق خانه قطع شده است. اگر برق نداشتید باید به دنبال دلیل آن بگردید. ممکن است برق منطقه قطع شده باشد که در این مواقع می‌توانید علت را از اداره برق جویا شوید. در غیر این صورت از موارد بعدی برای رفع عیب روشن نشدن ساندویچ ساز استفاده کنید.

پریدن فیوز منزل دلیلی بر روشن نشدن ساندویچ ساز

در قدم دوم باید به بررسی پریدن فیوز منزل که می‌تواند دلیلی بر روشن نشدن ساندویچ ساز باشد؛ بپردازید. اگر فیوز خانه پریده باشد، مسلما دستگاه نیز برق نداشته و روشن نخواهد شد. چک کنید ایراد مربوط به پریدن فیوز به چه دلیلی است. در صورتی که موفق به برطرف کردن ایراد فیوز نشدید باید از یک برقکار برای این منظور کمک بگیرید.

ایرادات مربوط به پریز برق از موانع روشن شدن ساندویچ ساز

بررسی ایرادات مربوط به پریز برق نیز می تواند گاهی از موانع روشن شدن ساندویچ ساز باشد.قدم سوم در بررسی برق ساندویچ ساز مربوط به چک کردن برق پریزی است که از آن برای روشن کردن ساندویچ ساز استفاده می‌نمایید. در صورت بروز اختلال در اتصالات پریز، برق به آن نرسیده و در نتیجه دستگاه شما نیز روشن نمی‌شود. البته اگر برای روشن کردن ساندویچ ساز از سه‌راهی برق استفاده می‌کنید ممکن است ایراد از سه‌راهی باشد. در این مواقع هر دو پریز و سه‌راهی را باید چک کنید. دستگاه را مستقیم به پریز وصل کنید؛ اگر روشن شد قاعدتا ایراد از سه‌راهی است.

خرابی سیم دو شاخه دستگاه از عوامل روشن نشدن ساندویچ ساز

خرابی سیم دو شاخه دستگاه از عوامل دیگری در روشن نشدن ساندویچ ساز است. در صورتی که ایرادی به موارد قبلی وارد نباشد، ممکن است سیم دو شاخه دستگاه ایراد پیدا کرده باشد. اگراز دستگاه مدت زمان زیادی است که استفاده می‌کنید؛ ممکن است سیم پوسیده شده و یا پاره شده باشد. سوختگی‌های سیم نیز می‌تواند دلیلی بر خرابی آن باشد. تنها راه چاره در این مواقع تعویض این قطعه است. برای تعویض سیم دو شاخه دستگاه می‌توانید از مراکز ارائه‌دهنده این خدمات استفاده کنید. هوم خانه ارائه‌دهنده قطعات فابریک وسایل برقی مانند ساندویچ ساز در تهران است.

خرابی دکمه پاور دستگاه از موانع روشن شدن ساندویچ ساز

گاهی مشکل روشن شدن ساندویچ ساز خرابی دکمه پاور دستگاه است. در واقع آخرین ایراد برقی که می‌تواند مانع از روشن شدن ساندویچ ساز شود، خرابی دکمه پاور دستگاه است. ممکن است دکمه پاور شکسته باشد یا اتصالات داخلی آن ایراد پیدا کرده باشد. در این صورت تنها چاره کار تعویض دکمه و یا تعویض اتصالات داخلی است. به خاطر داشته باشید که سیم‌های اتصال ممکن است به دلیل استفاده زیاد پوسیده شده باشند.

ایرادات فنی مربوط به علت روشن نشدن ساندویچ ساز

و اما دلایل فنی هم می‌توانند مانعی برای روشن شدن ساندویچ ساز باشند. بررسی این ایرادات معمولا نیاز به تجربه و تخصص دارند. از این رو در صورتی که به چنین مواردی شک کردید بهتر است از تعمیرکار حرفه‌ای ساندویچ ساز کمک بگیرید. همانطور که در بالا اشاره کردیم ایرادات فنی که باعث روشن نشدن ساندویچ ساز می‌شوند، عبارتند از:

  • خرابی ترموستات
  • خرابی برد الکتریکی
  • خرابی فیوز حرارتی دستگاه

خرابی ترموستات دلیلی بر روشن نشدن ساندویچ ساز

خرابی ترموستات می تواند دلیل فنی بر روشن نشدن ساندویچ ساز باشد. ترموستات وسیله‌ای برای کنترل دما در داخل ساندویچ ساز است. در صورتی که ایراد پیدا کرده باشد، دستگاه روشن نخواهد شد. برای تعمیر دستگاه در این شرایط نیاز به تهیه ترموستات جدید و جایگزینی آن خواهد بود.

خرابی برد الکتریکی دلیل روشن نشدن ساندویچ ساز

بررسی خرابی برد الکتریکی به شما کمک می‌کند تا اگر مشکل روشن نشدن ساندویچ ساز از برد الکترونیکی است، بتوانید آن را تعمیر نمایید. یکی دیگر از ایرادات فنی که می‌تواند مانع از روشن نشدن ساندویچ ساز شود، خرابی برد دستگاه است. برای بررسی خرابی‌های برد و تعمیر و یا تعویض آن باید حتما از نمایندگی مجاز و رسمی تعمیرات ساندویچ ساز کمک بگیرید. سپردن دستگاه به افراد ناشی می‌تواند منجر به از بین رفتن کیفیت دستگاه شما شود.

خرابی فیوز حرارتی دستگاه از موانع روشن شدن ساندویچ ساز

فیوز حرارتی که نقش مهمی را در دستگاه ساندویچ ساز ایفا می‌کند، در صورت خرابی می‌تواند باعث روشن نشدن ساندویچ ساز شود. در واقع بروز ایراد در فیوز حرارتی می‌تواند مانعی برای روشن شدن ساندویچ ساز باشد. فیوز حرارتی وظیفه کنترل دستگاه را در دماهای زیاد و داغ شدن آن دارد. برای تعویض فیوز حرارتی نیز می‌توانید از خدمات هوم خانه استفاده کنید.

نتیجه‌گیری از علت روشن نشدن ساندویچ ساز در هوم خانه

در این مقاله به بررسی دو دسته اصلی ایراداتی که می‌توانند مانعی برای روشن شدن ساندویچ ساز باشند؛ پرداختیم. دسته اول ایرادات برقی هستند که امکان تعمیر  و رفع آنها برای کاربران معمولی وجود دارد. دسته دوم هم ایراداتی هستند که بیشتر فنی بوده و تعمیر آنها نیاز به تخصص و تجربه دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که مشکل دستگاه ساندویچ ساز شما جز مشکلات دسته دوم بود، حتما دستگاه را برای تعمیر به دست تعمیرکاران و متخصصانی که در این زمینه تخصص دارند؛ بسپارید. کارشناسان هوم خانه می‌توانند به شما در تعمیر دستگاه ساندویچ سازتان کمک کنند و اگر نیازی به تعویض قطعات در دستگاه شما بود، از قطعات فابریک در دستگاه شما استفاده نمایند.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات ساندویچ ساز در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن است.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست