آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

آشنایی با قطعات ساندویچ ساز

ساندویچ ساز ها دستگاه های کوچک و پر استفاده ای هستند که امروزه در هر خانه ای دیده می شوند. این دستگاه های کاربردی، از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده اند که با نام قطعات ساندویچ ساز شناخته می شوند. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به شما کمک خواهد کرد تا یک به یک اجزای ساندویچ ساز آشنا شوید و نحوه عملکرد هر کدام در این دستگاه را بدانید. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد قطعات ساندویچ ساز دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تعمیرکار هوم خانه به اشتراک بگذارید.

بررسی کاربرد قطعات مختلف ساندویچ ساز 

ساندویچ ساز با این که ظاهری ساده دارد، اما از بخش ها قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام در جهت عملکرد صحیح ساندویچ ساز، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. با ایراد در عملکرد هر یک از اجزای ساندویچ ساز، کارکرد این دستگاه با اخلال مواجه شده و شما مجبور به عیب یابی و تعمیر ساندویچ ساز خواهید شد. حال اگر به خوبی با تمامی قطعات ساندویچ ساز آشنا باشید و وظیفه هر کدام را بدانید، می توانید در زمان بروز ایراد، با بررسی همان بخش مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید.

قفل درب از اجزای ساندویچ ساز

از مهم ترین اجزای ساندویچ ساز که بر وری دسته ها تعبیه شده است، قفل آن می باشد. در واقع با بستن و محکم کردن قفل درب، ساندویچ ساز فعالیت خود را به خوبی انجام می دهد. در صورتی که قفل خراب شود، کفه های ساندویچ ساز گرم نشده و به طور کلی عملکرد این دستگاه با اخلال مواجه می شود.

سینی تست با روکش نچسب از لوازم ساندویچ ساز

سینی تست همان طور که از نامش مشخص می باشد، سینی مخصوص قرار گرفتن نان تست در داخل ساندویچ ساز است. در واقع سطحی که در دستگاه ساندویچ ساز برای قرار گیری ساندویچ ها تعبیه شده است، سینی تست خوانده می شود که از مهم ترین لوازم ساندویچ ساز به شمار می آید. این سینی قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد تا پس از هر بار استفاده آن را تمیز کنید!

بدنه از مهم ترین اجزای ساندویچ ساز

بدنه ساندویچ ساز، از خارجی ترین اجزای ساندویچ ساز می باشد که به طور معمول از جنس های مقاومی مانند چدن و یا آلومینیوم تهیه می شود. دلیل انتخاب این متریال ها برای بدنه، جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه در اثر حرارت و گرمای تولید شده توسط خود ساندویچ ساز می باشد. جالب است بدانید که رنگ هایی که برای آن استفاده می شود نیز به گرما و حرارت مقاوم هستند.

دستگیره یکی از قطعات اصلی ساندویچ ساز

دستگیره ها از دیگر اجزای ساندویچ ساز هستند که در بخش خارجی دستگاه تعبیه شده و به بدنه اتصال پیدا کرده اند. این قطعه بیش تر از جنس های عایق و مقاوم ساخته می شوند تا مانع از انتقال گرما و حرارت شده و این امکان را به شما بدهند تا به راحتی درب ساندویچ ساز را باز کنید. قفل درب ساندویچ ساز نیز بر روی دستگیره تعبیه شده است.

نشانه گر برق ورودی دستگاه از دیگر لوازم ساندویچ ساز

نشانه گر برق ورودی که از دیگر قطعات ساندویچ ساز می باشد، در واقع چراغی است که با نام لامپ خبر هم شناخته می شود. هنگامی که دستگاه را به برق متصل می کنید، چراغ نیز روشن می شود و به شما اطلاع می دهد که برق به دستگاه ورود پیدا کرده است. معیوب شدن این چراغ می تواند مانع از روشن شدن ساندویچ ساز شود.

المنت های حرارتی مهم ترین اجزای ساندویچ ساز

المنت ها که از مهم ترین قطعات ساندویچ ساز به حساب می آیند، وظیفه گرم کردن کفه های بالا و پایین ساندویچ ساز را بر عهده دارند. این قطعه به طور معمول و در بیش تر مدل های این دستگاه، در کارخانه تنظیم می شوند. به همین دلیل اگر دچار خرابی شوند، دستگاه ساندویچ ساز گرم نشده و باید المنت ها تعویض شوند.

ترموستات از دیگر لوازم ساندویچ ساز

از دیگر اجزای ساندویچ ساز که از حساسیت بسیاری برخوردار شده است، می توانیم به ترموستات اشاره کنیم. معیوب شدن ترموستات نیز می تواند از گرم شدن ساندویچ ساز جلوگیری کند. چرا که وظیفه انتقال دما و گرم کرده کفه های بالا و پایین ساندویچ ساز را برای درجه حرارتی مشخص بر عهده دارد. ترموستات نیز همانند المنت در زمان خراب شدن، باید به طور کامل تعویض شود و امکان تعمیر آن وجود ندارد.

نتیجه گیری از آشنایی با قطعات ساندویچ ساز 

بخش ها و اجزای ساندویچ ساز شامل موارد مختلفی می شود که هر کدام وظیفه ای منحصر به فرد را در عملکرد این دستگاه بر عهده دارند. برخی از آن ها مانند بدنه، دستگیره، نشانه گر برق ورودی، قفل درب و… قابل مشاهده هستند. اما برخی دیگر از قطعات ساندویچ ساز که وظیفه کنترل و متعادل کردن گرمای داخلی دستگاه را بر عهده دارند، مانند المنت، ترموستات، سیم کشی ها و… در بخش های داخلی و زیر کفه ها به کار گرفته شده اند که امکان مشاهده آن ها وجود نداشته و تعمیر ساندویچ ساز برای بررسی هر کدام باید بدنه دستگاه باز گردد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست