آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت خاموش شدن ناگهانی چای ساز چیست؟

علت خاموش شدن ناگهانی چای ساز چیست؟
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 6 دقیقه

علت خاموش شدن ناگهانی چای ساز چیست و چگونه می‌توانید این عیب را در منزل رفع کنیم؟ در این مقاله با بررسی دلایل خاموش شدن چای ساز در حین کار، روش‌ها و ترفندهای برطرف کردن آنها را نیز از زبان تعمیرکار نمایندگی هوم خانه مرور خواهیم نمود تا کاربران بتوانند به راحتی نسبت به تعمیر این دستگاه در خانه اقدام کنند.

کاربران گرامی، نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه شرایطی برای صرفه‌جویی 75 درصدی هزینه‌ها برای شما فراهم نموده است.

چرا چای ساز در حین کار خاموش می شود؟

خاموش شدن چایساز در حین کار، یکی از مشکلات عمده این دستگاه محسوب می شود. اما به دلیل عوامل مختلفی رخ می دهد:

  • روشن بودن دکمه خاموش خودکار و یا تایمر
  • خارج شدن آهنربای زیر مخزن از محل خود
  • خرابی در سیم و دو شاخه
  • خاموش شدن برخی از مدل های چایساز بعد از 90 ثانیه در برخی از مدل ها

مدل‌هایی که به صورت خودکار خاموش می‌شوند

برخی از مارک‌های سازنده چای‌ ساز مدل‌هایی به بازار روانه می‌نمایند که این مدل‌ها به صورت خودکار بعد از 90 ثانیه روشن ماندن بدون استفاده کاربر خود به خود خاموش می‌شوند. این دستگاه‌ها معمولا ابعاد خیلی بزرگی نداشته و به اصطلاح چای‌ سازهای تک نفره یا دو نفره به حساب می‌آیند. در صورتی که از این مدل چای‌ ساز‌ها استفاده می‌کنید در صورت خاموش شدن ناگهانی چای ساز باید نکته بالا را در نظر داشته باشید.

3 علت خاموش شدن ناگهانی چای‌ ساز

در این بخش به بررسی عیب‌یابی علت خاموش شدن ناگهانی چای ساز از زبان تعمیرکار نمایندگی هوم خانه می‌پردازیم:

عیب‌یابی این ایراد نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد این مشکل اصلا ایراد فنی نبوده و تنها به مدل دستگاه برمی‌گردد. در واقع کاربرانی که از نحوه استفاده از چای‌ ساز خود اطلاع ندارند، معمولا با مشکلاتی مواجه می‌شوند که می‌توانند این مشکلات را به راحتی برطرف نمایند. از این رو علاوه بر اینکه به صورت همزمان در حال مطالعه موارد مختلف علت خاموش شدن ناگهانی چای‌ساز هستید، باید راهنمای استفاده از چای‌ ساز را نیز مطالعه نموده تا از این پس با مشکلات این چنین روبه‌رو نشوید. در نهایت در ادامه موارد زیر را برای بررسی علت خاموش شدن چای‌ ساز در حین کار بررسی خواهیم نمود:

  1. روشن بودن تایمر خاموشی
  2. جابجا شدن آهنربای نگهدارنده زیر مخزن چای‌ ساز
  3. ایرادات سیم دو شاخه چای‌ ساز

دو مورد اول را می‌توانید به راحتی با استفاده از راهنمای استفاده از چای‌ ساز نیز برطرف نمایید و دو مورد دوم را با استفاده از ترفندهایی که مرور می‌کنیم می توانید رفع نمایید و البته ممکن است در برخی موارد هم نیاز به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات چای‌ ساز برای تعمیر و یا تعویض قطعات آن داشته باشید.

روشن بودن تایمر خاموشی علت خاموش شدن ناگهانی چای ساز

روشن بودن تایمر خاموشی از دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی چای‌ ساز به شمار می‌رود که در زیر بیشتر آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

برخی دیگر از مدل‌های به روز چای‌ ساز نیز قابلیتی دارند که می‌توانید با استفاده از آن برای دستگاه خود تایمر زمان خاموش شدن تنظیم کنید. البته همه مدل‌ها این قابلیت را ندارند. در این شرایط در صورتی که دکمه تایمر خاموشی خودکار چای‌ ساز روشن باشد، دستگاه بعد از مدت تنظیم شده به صورت خودکار خاموش خواهد شد. اگر از این قابلیت دستگاه خود خبر نداشتید هرچه سریعتر نسبت به مطالعه راهنمای استفاده از چای‌ ساز اقدام کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که این قابلیت آنقدرها هم بد نیست و نیازی نیست که آن را برای همیشه از کار بیندازید. بلکه در صورتی که با زمان خاموشی دستگاه مشکل دارید می‌توانید این زمان را روی عدد بزرگترین تنظیم کنید. این مهم باعث می‌شود تا در مصرف برق نیز صرفه‌جویی کرده و همچنین طول عمر دستگاه خود را نیز بالا ببرید.

جابجا شدن آهنربای نگهدارنده مخزن دستگاه از علل خاموش شدن چای‌ ساز

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند علت خاموش شدن چای‌ ساز در حین کار باشد، جابجا شدن و یا شکستن آهنربای اتصال‌دهنده مخزن به دستگاه است. در صورتی که این آهنربا شکسته باشد و یا از جای خود حرکت کرده باشد، مخزن به المنت دستگاه و برق آن وصل نشده و در نتیجه به صورت ناگهانی خاموش می‌شود. در این مواقع باید نسبت به رفع عیب و تعمیر آهنربای نگهدارنده مخزن بپردازید. البته اگر تجربه کافی در این باره نداشتید و به نظر ایراد وارده خیلی سنگین بود، می‌توانید از تعمیرکار نمایندگی برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

ایرادات سیم دو شاخه علت خاموش شدن چایساز در حین کار

ایرادات سیم دو شاخه نیز از دیگر دلایل  خاموشی ناگهانی چای‌ ساز به شمار می‌رود که باید این مورد بررسی و رفع گردد.

آخرین ایرادی که برای خاموش شدن ناگهانی چای‌ ساز به آن می‌پردازیم، ایرادات مربوط به سیم دو شاخه آن است. گاها مشاهده شده که به دلیل استفاده نادرست در هنگام اتصال سیم به چای‌ ساز بعد از مدتی سوکت اتصال چای‌ ساز خراب شده و سیم سر جای خودش نمی‌ماند و در این مواقع باید نسبت به تعمیر این سوکت اقدام کنید. همچنین این ایراد می‌تواند از انتهای سیم دو شاخه خود چای‌ ساز باشد که در این مواقع چاره‌ای جز تعویض سیم دو شاخه نخواهید داشت.

نتیجه‌گیری از علت خاموش شدن ناگهانی چای‌ ساز در هوم خانه

در این مقاله به بررسی ایراداتی که می‌توانند باعث خاموش شدن چای‌ ساز در حین کار شوند، پرداختیم. این ایرادات در برخی موارد به مدل دستگاه بازمی‌گردند به طور مثال: جایی که کاربر از وجود تایمر خاموشی خودکار دستگاه اطلاع ندارد، خاموش شدن ناگهانی آن را یک ایراد می‌پندارد. در این مقاله در نهایت به بررسی جابه‌جایی آهنربای زیر مخزن و البته خرابی سیم دو شاخه آن برای بررسی علت خاموش شدن ناگهانی چای ساز پرداختیم و نکات مربوط به رفع آنها را نیز مرور کردیم. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات چای‌ ساز در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست