آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت بخار نکردن اتو و تعمیرات آن در منزل

علت بخار نکردن اتو و تعمیرات آن در منزل
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در صورتی که در هنگام استفاده از اتو به موارد مختلف مربوط به آن تسلط نداشته باشیم و راهنمای استفاده از ان را ندانیم، این ایرادات می‌‌توانند بیشتر هم شوند که یکی از این ایرادات هم علت بخار نکردن اتو می‌‌ باشد که بیشتر به دلیل عدم استفاده مناسب از این دستگاه به وجود می‌‌آید. در ادامه به صورت کامل علت بخار ندادن اتو را بررسی کرده و راه های برطرف نمودن مشکل بخار نکردن اتو را نیز مرور می‌‌کنیم.

در ادامه با ما در هوم خانه همراه بمانید.

چرا اتو بخار نمی کند؟

برای بررسی علت بخار نکردن اتو بخار لازم است موارد مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد. از مهم ترین علت بخار نزدن اتو بخار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خراب شدن ترموستات
  • عدم رسوب زدایی
  • کم بودن آب مخزن اتو
  • کم بودن دمای اتو

4 دلیل بخار نکردن اتو

اتو و هر وسیله خانگی دیگری دائما در معرض خرابی هایی قرار دارد. یادگیری روش استفاده از این دستگاه ها به صورت اصولی می‌‌تواند تا حدی مانع از بروز این ایرادات در دستگاه شما شود. البته برخی از ایرادات نیز اجتناب ناپذیر بوده و در هر شرایطی ممکن است اتفاق بیفتند. با بررسی علت بخار ندادن اتو به 4 دلیل عمده برای آن می‌‌رسیم. این 4 دلیل به شرح زیر هستند:

  • خرابی و بروز ایراد در ترموستات اتو
  • عدم رسوب زدایی اتو
  • کم بودن آب مخزن اتو
  • پایین بودن دمای اتو

در ادامه هر 4 دلیل مذکور را با هم بررسی می‌‌کنیم تا کاربرانی که با این مشکلات روبرو هستند بهراحتی در خانه نسبت به تعمیر آن اقدام نمایند.

خرابی ترموستات علت بخار نکردن اتو بخار

چرا اتو بخار نمی دهد، برای پاسخ به این سوال باید ترموستات را بررسی کنید:

ترموستات یکی از حساس‌تری قطعات در اتو است که اتفاقا کاربری فراوانی هم دارد و استفاده زیاد از اتو می‌‌تواند باعث بروز ایراداتی در این قطعه شود. ترموستات وظیفه تنظیم دمای اتو را به عهده دارد. وقتی شما اتو را در یک دما تنظیم می‌‌کنید بایستی این دما توسط ترموستات به این حد برسد. در صورت خرابی ترموستات، این قطعه در رساندن دمای اتو به حد مورد نظر با ایراد روبرو شده و در نتیجه دستگاه نمی‌‌تواند به دمای مورد نظر برسد. این مشکل باعث می‌‌شود تا آب به دمای بخار خود نرسیده و در نتیجه بخار ایجاد نمی‌‌شود یا بخار کمی‌‌تولید می‌‌گردد.

راه حل این مشکل تعمیر و یا تعویض ترموستات است. البته ممکن است تنظیمات آن به هم خورده باشد. در هر صورت برای این منظور باید دستگاه را باز کرده و این قطعه را کاملا بررسی کنید. در صورت وجود خرابی ظاهری روی آن احتمالا باید از قطعه فابریک جایگزین استفاده کنید. اگر نیاز به کمک داشتید هم می‌‌توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات اتو در هوم خانه کمک بگیرید.

عدم رسوب زدایی علت بخار نزدن اتو بخار

عدم رسوب زدایی علت بخار نکردن اتو می‌‌باشد. در ادامه این ایراد را بررسی می‌‌کنیم:

استفاده از آب شیر به دلیل املاح زیادی که در آن است به مرور باعث ایجاد رسوب هایی در اتو می‌‌شد. این رسوب ها که آهکی هستند می‌‌توانند منافذ کف اتو شما را پر کنند. در برخی مواقع هم شاهد ریختن این آهک ها از زیر اتو به روی لاس های خود خواهید بود. این رسوبات به صورت کلی عملکرد اتو را تحت تاثیر قرار می‌‌دهند که یکی از این موارد هم بخار نکردن آن است.

با رسوب زادیی اتو در یک بازه زمانی مشخص می‌‌توانید مانع از این امر شده از دستگاه خود به راحتی استفاده کنید. برای رسوب زدایی آن نیز می‌‌توانید از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید. این ترکیب را در مخزن بریزید و بعد از 10 دقیقه که اتو کارکرد آن را خالی نمایید. سپس کف اتو را نیز تمیز کنید. به همین راحتی می‌‌توانید اتو را رسوب زدایی نموده و دوباره از آن استفاده کنید.

کم بودن آب مخزن علت کار نکردن دکمه بخار اتو

کم بودن آب مخزن علت بخار نزدن اتو بخار است. در این بخش این ایراد را بررسی می‌‌کنیم:

یکی دیگر از عواملی که می‌‌تواند مانع از بخار کردن اتو شود، کم بودن آب در مخزن این دستگاه است. با فراهم بودن همه شرایط اگر آب مخزن کنم باشد. اتو نمی‌‌تواند بخار لازم را ایجاد نماید. مخزن اتوهای امروزی دارای درجه بندی هستند و کاربران می‌‌توانند به نسبت حجم لباس هایی که برای اتو در نظر دارند این مخزن را پر کنند. آب مخزن را خیلی کم نکنید تا بخار در آن ایجاد شود. در صورت باقی ماندن آب دار مخزن حتما بعد از اتمام فرایند نسبت به خالی کردن آن اقدام نمایید. آب باقی مانده در مخزن می‌‌تواند رسوبات بیشتری برای آن به ارمغان بیاورد.

پایین بودن دما علت بخار ندادن اتو

پایین بودن دما از عواملی که می‌‌تواند علت بخار ندادن اتو باشد. در ادامه به بررسی این موضوع می‌‌پردازیم:

ایراد آخری که در علت بخار نکردن اتو به آن می‌‌پردازیم، کم بودن دمای دستگاه است. اگر دمای اتو را بر حسب جنس لباس ها تنظیم نکرده و آن را روی دمایی پایین تری گذاشته باشید، اتو نمی‌‌تواند دمای لازم برای ایجاد بخار را ایجاد کرده و در نتیجه این عیب در آن به وجود می‌‌آید.

راهکارهای جلوگیری از مشکل بخار نکردن اتو

اگر می خواهید از بروز علت بخار نزدن اتو بخار جلوگیری کنید، می توانید موارد زیر را رعایت نمایید:

  • همواره با توجه به جنس پارچه، درجه ترموستات را تغییر دهید.
  • در زمان پر کردن مخزن اتو از آب، مقدار آن را به صورت استاندارد نگه دارید.
  • برخی از لباس ها دارای زیر دکمه و یا بخش های فلزی هستند که در زمان اتوکشی باید به آن ها دقت نمایید تا سطح فلزی اتو به آن ها آسیب نرساند.
  • حتما پس از اتمام کار اتو کشی، مخزن آب آن را تخلیه کنید.
  • ماندگاری طولانی مدت آب در داخل مخزن می تواند باعث زنگ زدگی و یا خرابی اتو شود.

نتیجه گیری از علت بخار نکردن اتو در هوم خانه

نتیجه گیری از علت بخار نزدن اتو بخار در هوم خانه به شرح زیر است:

در بررسی دلایل بخار نکردن اتو به 4 دلیل عمده و اصلی برای این مورد پرداختیم روش های حل آنها را نیز برشمردیم. کاربران علاقمند می‌‌توانند برای برطرف کردن این ایراد در دستگاه خود از این مقاله استفاده نمایند. در صورت نیاز به کمک نیز می‌‌توانید با ما در هوم خانه تماس بگیرید. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات اتو در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست