آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علت نشتی آب از اتو و تعمیرات آن

علت نشتی آب از اتو و تعمیرات آن
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله به بررسی علت نشتی آب از اتو و علت آب دادن اتو بخار می‌‌پردازیم. اتو هم مانند سایر وسایل خانه در معرض ایراداتی قرار دارد که یکی از این ایرادات همین نشتی از سوراخ ها و یا سایر قسمت های آن است. کاربرانی که تمایل به رفع علت ریزش آب از کف اتو را دارند، می‌‌توانند از ترفندهای ارائه شده در ادامه مقاله از هوم خانه برای این کار اقدام نمایند.

چرا اتو آب می دهد؟

برای بررسی علت آب دادن اتو بخار، بهتر است موارد مختلفی را در نظر بگیرید. در این بخش از مطلب به صورت کامل علت ریزش آب از کف اتو را برای شما شرح داده ایم:

  • تنظیمات نادرست آب اتو
  • تنظیم نبودن ترموستات
  • عدم تنظیمات درست دمای اب اتو
  • ضربه خوردن و شکستن بدنه اتو
  • بستن نادرست دریچه مخزن
  • ازدحام جرم و رسوب در کف اتو

بررسی 6 علت ریزش آب از کف اتو

در بخش اول مقاله به بررسی پاسخ های سوال چرا آب از اتو نشت می‌‌کند؟ به شرح زیر می‌‌پردازیم. ریزش آب از کف اتو می‌‌تواند به چند دلیل عمده باشد. این دلایل را می‌‌توان به شرح زیر بیان کرد:

  • پر بودن بیش از حد مخزن
  • پایین بودن درجه حرارت اتو
  • تنظیم نبودن ترموستات
  • عدم دقت در بستن دریچه مخزن
  • آسیب های فیزیکی به بدنه
  • جرم های زیاد و پر شدن سوراخ های اتو

دار ادامه قصد داریم به صورت تک به تک این موارد را بررسی کرده و ترفندهای برطرف کردن آنها را نیز مرور کنیم.

پر بودن بیش از حد مخزن علت ریزش آب از کف اتو

پر بودن بیش از حد مخزن می‌‌تواند علت نشتی آب از اتو باشد. بررسی این موضوع به شرح زیر است:

استفاده از اتو دارای استانداردهایی است. یکی از این استانداردها هم میزان آبی است که باید درون مخزن بریزیم. همچنین آب مخزن را بعد از اتمام کار هم باید بیرون بریزید. اگر به درستی دقت کرده باشید، مخزن اتو دارای یک درجه بندی مشخص است. در این درجه بندی نهایت میزان آبی که می‌‌توانید در مخزن بریزید، مشخص شده است. اگر حجم آب مخزن از این مقدار بیشتر شود، می‌‌تواند علت ریزش آب از کف اتو باشد. از این رو حتما باید به این مورد دقت داشته باشید.

پایین بودن درجه حرارت دلیل نشتی آب از اتو

پایین بودن درجه حرارت اتو می‌‌تواند علت آب دادن اتو بخار شود. بررسی این موضوع به شرح زیر است:

جالب است که اگر در هنگام کار با اتو درجه حرارت آن را از میزان لازم کمتر در نظر بگیرید، این امر می‌‌تواند دلیلی بر نشتی آب از اتو باشد. در صورتی که دمای مناسبی تنظیم نکرده باشید، عملکرد بخار اتو با ایراد روبرو شده و از سوراخ های کف اتو شاهد چکه کردن آب از اتو خواهید بود. برای رفع این مشکل یا باید دمای اتو را درست تنظیم کنید و یا سیستم بخار اتو را خاموش کنید. البته با توجه به کاربرد بخار اتو بهتر است درجه حرارت را دوباره تنظیم نمایید.

تنظیم نبودن ترموستات علت آب دادن اتو بخار

تنظیم نبودن ترموستات هم می‌‌تواند باعث علت آب دادن اتو بخار باشد. در ادامه به بررسی این موضوع می‌‌پردازیم:

پیش از این اشاره کردیم که تنظیم نبودن درست درجه حرارت می‌‌تواند علت آب پس دادن اتو باشد. در صورتی که ترموستات دستگاه تنظیم نشده باشد و ایراد پیدا کرده باشد، شما نمی‌‌توانید دمای اتو را تنظیم کنید. با قرار دادن درجه حرارت روی عدد مشخصی اتو با دمای دیگری کار خواهد کرد. در این مواقع نیاز به تنظیم دوباره ترموستات خواهید داشت. برای تنظیم ترموستات می‌‌توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات اتو در تهران استفاده کنید. باز کردن ترموستات برای کاربران عادی می‌‌تواند کمی‌‌سخت باشد.

عدم دقت در بستن دریچه مخزن علت ریختن آب از اتو بخار

شرح عدم دقت در بستن دریچه مخزن علت آب ریختن از کف اتو به قرار زیر است:

حتما دقت کنید که بعد زا پر کردن مخزن اتو اگر در پوشی روی آن وجود دارد، حتما دریچه مخزن را ببندید. همچنین اگر در هنگام پر کردن دریچه آب از لبه ها به بیرون ریخت، ابتدا اتو را خشک کنید و سپس از آن استفاده نمایید. این قطرات آب می‌‌توانند باعث بروز لکه در لباس ها شوند.

آسیب های فیزیکی به بدنه علت اب دادن اتو مخزن دار

آسیب های فیزیکی به بدنه نیز از موارد علت نشتی آب از اتو هستند. بررسی این موضوع به شرح زیر است:

ممکن است اتو در اثر برخورد با زمین شکسته و یا ترک برداشته باشد. در این مواقع اگر ترک از کف باشد، آب از این قسمت نفوذ کرده و روی لباس های شما چکه می‌‌کند. در این مواقع سعی نکنید با چسب بدنه را به هم بچسبانید. برای تعویض قطعات شکسته می‌‌توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات اتو در هوم خانه استفاده کنید.

وجود جرم های زیاد علت آب پس دادن اتو

بررسی جرم های زیادی علت ریزش آب از اتو بخار به شرح زیر است:

داغ شدن آب در اتو باعث ایجاد آهک می‌‌شود. این آهک ها را در کتری ها نیز مشاهده می‌‌کنید. عدم جرم گیری اتو در زمان های مشخص می‌‌تواند علت نشتی آب از اتو باشد. همچنین خود این آهک ها نیز از عوامل ایجاد لکه در روی لباس ها هستند.

برای جرم گیری اتو می‌‌توانید زا ترکیب آب  و سرکه استفاده کنید. آن را درون مخزن بریزید و بعد از روشن کردن اتو 10 دقیقه به دستگاه فرصت دهید. همچنین در برخی از برندها گزینه های با عنوان تمیز کردن خودکار وجود دارد که اتو با این فناوری به تمیز کردن و جرم گیری خودش می‌‌پردازد. از این قابلیت نیز می‌‌توانید برای جرم گیری اتو استفاده نمایید.

نکات استفاده بهینه و جلوگیری از ریزش آب از اتو بخار

در این بخش به ارائه نکاتی برای استفاده بهینه تر از اتو و جلوگیری از نشتی آب در اتو به شرح زیر می‌‌پردازیم:

  • حتما سعی کنید به اندازه کافی نه زیاد، مخزن اتو را از آب پر کنید.
  • درجه حرارت اتو را بر حسب نوع پارچه و جنس آن انتخاب کنید.
  • جرم گیری به موقع اتو می‌‌تواند طول عمر دستگاه شما را بالا ببرد.
  • ریختن آب روی لباس ها می‌‌تواند باعث بروز لکه روی آنها شود. از این رو حتما به این نکات برای جلوگیری از نشتی آب در اتو دقت کنید.
  • هر ماه یک بار اتو را با ترکیبات مخصوص جرم گیری کنید.

نتیجه گیری از علت نشتی آب از اتو و  تعمیرات آن در هوم خانه

نتیجه گیری از علت نشتی آب از اتو و  تعمیرات آن در هوم خانه به شرح زیر است. در بررسی ایراداتی که می‌‌توانند باعث ریختن آب از اتو بخار شوند، به موارد زیر پرداختیم:

  • پر بودن بیش از حد مخزن
  • پایین بودن درجه حرارت اتو
  • تنظیم نبودن ترموستات
  • عدم دقت در بستن دریچه مخزن
  • آسیب های فیزیکی به بدنه
  • جرم های زیاد و پر شدن سوراخ های اتو

برخی از این ایرادات با استفاده درست از اتو برای همیشه برطرف خواهند شد. از این رو سعی کنید با استفاده از راهنمای استفاده از اتو همیشه این وسیله را به بهترین کیفیت نگهدارید. هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیر اتو در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست