آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

تعمیرات جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی یکی از کاربردی ترین وسایل و تجهیزات صنعتی و مکانیزه برای نظافت به شمار می رود. این دستگاه جهت جمع آوری و مکش آلاینده های جامد و مایع انباشته در محیط های وسیع استفاده می شود. دستگاه های جاروبرقی صنعتی نیز مانند سایر تجهیزات مکانیزه به منظور افزایش عمر مفید و بهبود کارایی، نیازمند نگهداری و تعمیر به موقع هستند. به طور کلی عیب یابی و تعمیرات جاروبرقی صنعتی به صورت ماهانه و سالانه می تواند عمر دستگاه را طولانی تر نماید. در این مطلب به بیان نحوه تعمیر و رفع عیب جاروبرقی صنعتی خواهیم پرداخت.

کاربران گرامی، اگر فنی هستید و قصد دارید، جاروبرقی صنعتی خود را در منزل تعمیر کنید، میتوانید از مشاوره رایگان و آنلاین تعمیرکاران هوم خانه در قسمت دیدگاه انتهای همین صفحه بهره مند شوید.

نحوه استفاده از خدمات تعمیرات جاروبرقی صنعتی در تهران

تعمیرات جاروبرقی صنعتی، امری کاملا تخصصی می باشد، از این رو بهتر است در زمان نیاز به خدمات تعمیر آن، از تعمیرکار و تکنسین ماهر آن کمک بگیرید. یکی از نمایندگی های معتبر در سطح شهر تهران که امکان استفاده از خدمات تعمیرات جاروبرقی صنعتی را برای مصرف کنندگان مهیا نموده است، هوم خانه می باشد. شما می توانید به کمک تکنسین های ماهر هوم خانه، اقدامات لازم را برای تعمیر جاروبرقی صنعتی خود انجام دهید.

تعمیرکار جاروبرقی صنعتی

تعمیرکار جاروبرقی صنعتی باید به صورت مستمر و دوره ای اطلاعات تعمیراتی خود را به روز کند. از این رو در مجموعه هوم خانه این شرایط به وجود امده است تا تمامی تکنسین ها و تعمیرکاران جاروبرقی صنعتی، اطلاعات خود را در ومرد محصولات جدید و مشکلاتی که برای این دستگاه رخ می دهد به روز کنند. تمامی تکنسین های هوم خانه به امر تعمیرات جاروبرقی صنعتی واقف بوده و سرعت و مهارت این افراد بسیار چشمگیر می باشد.

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی معمولا در ساختمان های بزرگ اداری، شرکت ها، فرودگاه ها، ایستگاه های اتوبوس، قطار و کارخانجات صنعتی که دارای ساختمان های بزرگ هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو کارکرد بیشتری دارند و قطعات مختلف آن ها به سرعت دچار مشکل و خرابی خواهد شد. بیشترین قطعاتی که در اینگونه جاروبرقی ها دچار مشکل می گردند شامل موتور، فیلتر، چرخ های جاروبرقی و کوپل بدنه و اتصالات هستند. در این شرایط بهترین راه جهت رفع عیب جاروبرقی صنعتی، استفاده از خدمات سرویس و تعمیرات دستگاه می باشد.

دستگاه جاروبرقی صنعتی مانند هر دستگاه دیگری ممکن است در هنگام استفاده دچار مشکلاتی شود. از جمله این مشکلات می توان به عدم روشن شدن دستگاه اشاره نمود. دلایل روشن نشدن جاروبرقی نیز می تواند مربوط به عدم اتصال پریز، اشکال در زغال موتور و سوختن فیوز باشد که باید یه طور دقیق عیب یابی شود. همچنین ممکن است تعمیرات جاروبرقی صنعتی در زمینه کاهش قدرت مکش دستگاه باشد که علت آن می تواند مربوط به مسدود شدن فیلتر، سوراخ شدن فیلتر و ‌.. باشد. از جمله تعمیرات رایج جاروبرقی صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

عیب یابی جاروبرقی صنعتی

تعمیرات عدم روشن شدن جاروبرقی صنعتی

گاهی اوقات جاروبرقی صنعتی به دلایل مختلفی مانند مشکل موتور و یا اتصالی سیم ها خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. برای تعمیر و رفع عیب جاروبرقی صنعتی در این مواقع، ابتدا باید مطمئن شوید که پریز برق و کابل جاروبرقی مشکلی ندارند و می توانند برق را بدون مشکل به موتور جاروبرقی برسانند. پس از اینکه از درستی آن ها اطمینان حاصل نمودید، کلید روشن و خاموش تعبیه شده بر روی جاروبرقی صنعتی را بررسی کنید و در صورت خراب بودن، آن ها را تعویض نمایید. در صورتی که قادر به تعمیر دستگاه نبودید، به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. اگر جاروبرقی صنعتی به صورت مکرر روشن و خاموش می شود، کلید، فن و کابل جاروبرقی را بررسی کنید و در صورت عدم وجود مشکل، باید به سراغ تعمیر موتور جاروبرقی بروید.

تعمیر صدای اضافی جاروبرقی صنعتی

جهت رفع عیب مشکل ایجاد صدای اضافی در جاروبرقی صنعتی، ابتدا باید محفظه جاروبرقی را باز نموده و هرگونه آشغال و کثیفی را از داخل آن خارج نمایید و به طور کامل آن را تمیز کنید. سپس لازم است که فیلترهای جاروبرقی صنعتی را تمیز و یا تعویض کنید. در صورتی که پس از انجام این اقدامات باز هم صدای دستگاه قطع نشد، باید به سراغ فن و تسمه جاروبرقی بروید. پس از تعویض هریک قسمت های معیوب، رابط فن را سفت نمایید.

تعمیرات عدم کارکرد صحیح جاروبرقی صنعتی

از آنجایی که جاروبرقی صنعتی در هنگام کارکرد بدون وقفه روشن است و استراحت کافی به دستگاه داده نمی شود، در نتیجه ممکن است دستگاه دچار مشکلاتی نظیر داغ شدن موتور جاروبرقی، نیم سوز شدن کلاف ها، گرم شدن آرمیچر، سوختن موتور و … شود. این مشکلات موجب می شود تا دستگاه زودتر از عمر مفید خود نیاز به خدماتی شامل رفع عیب و تعمیرات جاروبرقی صنعتی داشته باشد.

تعمیر فیلتر جاروبرقی صنعتی

تعمیرات و رفع عیب فیلتر جاروبرقی صنعتی یکی از مهمترین بخش های نگهداری از این دستگاه می باشد. به طور کلی فیلتر جاروبرقی صنعتی پس از مدتی استفاده دچار گرفتگی می شود و باید تمیز و یا تعویض شود. تعویض فیلتر و رفع عیب جاروبرقی صنعتی باید به صورت کاملا ایمن و با استفاده از دستکش انجام شود. در صورتی که مشکل گرفتگی فیلتر جاروبرقی صنعتی با شستن آن حل شود، می توان مجددا از فیلتر استفاده نمود. همچنین در برخی از مدل های جاروبرقی صنعتی سیستم تکاننده خودکار و دستی فیلتر نیز تعبیه شده است تا عملکرد دستگاه در بهترین وضع ممکن بوده و مختل نشود. به هیچ عنوان نباید از دستگاهی که فیلتر آن مسدود شده است، استفاده نمود. همچنین تعویض فیلتر باید مطابق با دفترچه راهنمای جاروبرقی صنعتی و به طور دقیق انجام شود.

تفاوت تعمیرات جاروبرقی صنعتی و خانگی

به طور کلی سیستم عملکرد جاروبرقی های صنعتی و خانگی به صورت یکسان می باشد و تنها تفاوت آن ها در ابعاد دستگاه است. همچنین از آنجایی که جاروبرقی های صنعتی برای محیط های گسترده تر مورد استفاده قرار می گیرند، برای سیستم داخلی آن ها از سه الی چهار موتور استفاده می شود. اما در جاروبرقی های خانگی تنها از یک موتور قدرتمند استفاده می گردد. در جاروبرقی های صنعتی هنگامی که دستگاه روشن می شود، موتور با قدرت زیاد شروع به کار می کند و افراد می توانند قدرت مکش آن را با قطع نمودن تعداد موتورهای در حال کار به راحتی کنترل نمایند.

پیچیدگی سیستم داخلی جاروبرقی های صنعتی نسبت به جاروبرقی های خانگی کمتر بوده و در طراحی آن ها از سه یا چهار کلید مخصوص جهت کنترل تعداد موتورهای در حال کار استفاده شده است. تعمیر جاروبرقی صنعتی نیز نسبت به جاروبرقی خانگی نیاز به تخصص کمتری دارد؛ زیرا تعمیرکار جاروبرقی خانگی باید علاوه بر تعمیرات موتور جاروبرقی به تعمیرات الکترونیکی نیاز تسلط کاملی داشته باشد.

نکات ایمنی تعمیرات جاروبرقی صنعتی

جهت انجام تعمیرات جاروبرقی صنعتی بهتر است از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای در این زمینه استفاده نمایید. همچنین لازم است در هنگام تعمیر جاروبرقی صنعتی به نکات زیر توجه نمایید:

  • برای تعمیر جاروبرقی صنعتی از ابزارهای مناسب استفاده نمایید؛ زیرا ابزارهای نامناسب ممکن است باعث آسیب جدی به دستگاه شوند.
  • پیش از شروع کار تعمیر جاروبرقی صنعتی حتما دستگاه را به دقت بررسی کرده و مشکل را تشخیص دهید. شناسایی و تعمیر اشتباه دستگاه می تواند منجر به از کار افتادگی آن شود.
  • افرادی که قصد تعمیر جاروبرقی صنعتی را دارند، باید از تجهیزات حفاظتی مانند کفش مناسب و دستکش استفاده کنند.
  • تعمیرکاران و نیروهای خدماتی باید به دفترچه راهنمای جاروبرقی و دستورالعمل های موجود در آن تسلط کاملی داشته باشند.
  • پیش از انجام تعمیر و یا تعویض قطعات جاروبرقی صنعتی مطمئن شوید که سیم دستگاه به برق متصل نباشد.
  • تعمیر موتور و بخش های داخلی جاروبرقی صنعتی نیز باید حتما توسط تکنسین مجرب و آموزش دیده انجام گردد.
  • جاروبرقی صنعتی جز در مدل های مخصوص، به هیچ عنوان نباید برای جمع آوری مواد و ذرات سمی، انفجاری و اشتعال زا استفاده گردد. این ذرات تنها در صورتی قابل جمع آوری هستند که مخزن جاروبرقی با آن ها سازگار باشد.
  • استفاده از فیلتر متناسب با مواد جمع آوری شده و نصب صحیح فیلتر مکنده از دیگر موارد تعمیرات جاروبرقی صنعتی و اقدامات احتیاطی کار با این دستگاه می باشد.
  • به هیچ وجه نباید افراد غیرمتخصص اقدام به تعمیر و رفع عیب جاروبرقی صنعتی نمایند.

تعمیر جاروبرقی هتل، کارواش، بیمارستان

جاروبرقی صنعتی، یکی از وسایل پر استفاده در محل های بزرگ مانند هتل، کارواش و بیمارستان می باشد. این وسیله کاربرد بسیاری در محل های گفته شده داشته و جزو وسایل پر استفاده به شمار می آید. از این رو امکان دارد که بیش تر در معرض آسیب قرار بگیرد. در صورتی که می خواهید جاروبرقی هتل، کارواش، بیمارستان را تعمیر نمایید، می توانید از خدمات تعمیر جاروبرقی صنعتی هوم خانه استفاده نمایید.

نتیجه گیری از تعمیرات جاروبرقی صنعتی در هوم خانه

در این بخش از مطلب سعی نموده ایم به صورت خلاصه تعمیرات جاروبرقی صنعتی را برای شما شرخ دهیم:

  • در صورتی که می خواهید مشکل روشن نشدن جاروبرقی صنعتی را برطرف کنید، بهتر است در ابتدا از سلام پریز برق اطمینان خاطر کسب کنید. پس از آن حتما سلامت سیم و دو شاخه را بررسی نمایید. این امکان وجود دارد که کلید روشن و خاموش دستگاه دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد.
  • برای رفع مشکل صدای زیاد جاروبرقی صنعتی، حتما لوله ها و همین طور کیسه را بررسی کنید. در صورتی که در لوله ها گرفتگی وجود داشته باشد، صدای ناهنجاری تولید خواهد شد. پر بودن کیسه نیز می تواند باعث ایجاد صدای ناهنجار در جاروبرقی صنعتی شود.
  • اگر جاروبرقی صنعتی شما به درستی کار نمی کند، حتما قطعات داخلی آن مانند آرمیچر، کلاف ها و موتور را بررسی کنید. چرا که جاروبرقی صنعتی به صورت مداوم روشن بوده و این امکان وجود دارد که قطعات داخلی آن مانند موتور دچار آسیب شوند.
  • فیلتر یکی از بخش های مهم جاروبرقی صنعتی می باشد که باید به صورت مستمر و دوره ای تمیز و یا تعویض شود. در صورتی که می خواهید مشکلات جاروبرقی صنعتی خود را برطرف کنید، می توانید به بررسی فیلتر بپردازید. فیلتر جاروبرقی صنعتی باید بر اساس دفترچه راهنمای فارسی آن به صورت کامل شسته شود و با رعایت نکات ایمنی در جای خود قرار بگیرد. از استفاده جاروبرقی صنعتی که فیلتر آن مسدود شده است، به شدت خودداری کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست