راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه تمیز کردن سرخ کن و از بین بردن بوی بد روغن در آن

در این مقاله قصد داریم چند مورد مهم را درباره سرخ کن  با هم مرور کنیم. در درجه اول نحوه تمیز کردن سرخ کن را با هم بررسی خواهیم کرد و مراحل آن را یکی پس از دیگری بیان می کنیم.  در قدم بعدی هم نحوه از بین بردن بوی بد روغن و همچنین علت سرریز شدن روغن را نیز در این دستگاه بررسی می‌کنیم.  کاربران این دستگاه می توانند با استفاده از مطالب بیان شده  عملکرد بهتری از دستگاه خود انتظار داشته باشند.

در ادامه با ما در هوم خانه همراه بمانید.

اهمیت تمیز کردن سرخ کن

تمیز کردن سرخ کن یکی از مواردی است که باید در جهت حفظ و نگهداری آن انجام دهید. این کار باعث افزایش طول عمر سرخ کن شده و بهتر است که این کار را به صورت دوره ای انجام دهید. در ادامه به صورت تخصصی در مورد اهمیت تمیز کردن سرخ کن برای شما صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

علت سر ریز شدن روغن از سرخ کن

در این بخش از مقاله نحوه تمیز کردن سرخ کن به بررسی علت سر ریز شدن روغن از در این دستگاه به شرح زیر می پردازیم:

علت سر ریز شدن روغن از سرخ کن مربوط به شرایط استفاده از آن است. سر ریز شدن روغن در سرخ کن دو دلیل اصلی و عمده دارد. گذاشتن مواد غذایی پر از آب در داخل دستگاه سرخ کن اولین دلیل سر ریز شدن روغن در دستگاه است. همچنین اگر قبل از سرخ شدن مواد غذایی، نمک زیادی به آن اضافه کنید این امر نیز می تواند دلیل سر ریز شدن روغن در سرخ کن باشد.

نحوه از بین بردن بوی بد روغن سرخ کن در خانه

نحوه از بین بردن بوی بد روغن سرخ کن در خانه به شرح زیر می باشد:

قدم اول همه پنجره ها را باز کنید و دستگاه تهویه را روشن نمایید.

برای اینکه حجم بوی روغن در منزل را حذف کنید می توانید در ابتدا پنجره ها را باز کرده و دستگاه تهویه را نیز روشن نمایید. به یاد داشته باشید که می توانید از این مراحل برای از بین بردن بوی بد روغن در هر شرایطی استفاده نمایید.

قدم دوم از ورود بوی روغن به سایر اتاق های منزل جلوگیری کنید.

سعی کنید بلافاصله درب اتاق های دیگر را ببندید تا بوی روغن به آنها سرایت نکند.

قدم سوم گذاشتن دارچین و شکر در فر برای خوش بو کردن منزل

برای اینکه بتوانید بوی خوبی در منزل خود به راه بیندازید می توانید مقداری دارچین، شکر و یا حتی کره را در دمای 200 درجه در فر قرار دهید. این امر باعث می شود تا بوی خوشی غالب بر بوی روغن در خانه شما به وجود بیاید.

قدم چهارم جوشاندن سرکه در آب

همچنین در قدم بعدی می توانید مقداری سرکه را با آب مخلوط کرده و آن را در روی اجاق گاز بجوشانید. بوی سرکه به سرعت بوی بد روغن را در خانه شما برطرف خواهد نمود.

قدم پنجم از بین بردن بوی بد روغن سرخ کن در منزل با دانه قهوه و جوش شیرین

اگر هنوز با بوی بد روغن مشکل دارید می توانید چند دانه قهوه و یا جوش شیرین را در فضای باز قرار دهید تا از این طریق بوی بد روغن از خانه خارج شود.

مراحل تمیز کردن سرخ کن در منزل

در این بخش مراحل تمیز کردن سرخ کن در منزل را با هم به شرح زیر مرور می کنیم:

تمیز کردن سرخ را باید به صورت مرتب رد بازه های زمانی مشخص انجام دهید. در ادامه مراحل تمیز کردن سرخ کن را با هم مرور می کنیم:

دستگاه را از برق جدا کنید

در قدم اول باید دستگاه را از برق جدا کرده و صبر کنید تا خنک شود. عدم دقت به این نکته می تواند خطراتی را هم برای خود شما و هم برای دستگاه به دنبال داشته باشد.

باقیمانده مواد را از دستگاه خارج نمایید

در قدم بعدی باید روغن های سوخته و باقیمانده را از داخل سرخ کن خارج نمایید. برای این کار دقت کنید که این مواد را با احتیاط و در ظرفی مخصوص خالی کنید. همچنین برای جدا کردن این مواد سعی کنید از وسایل متفرقه مانند قاشق استفاده نکنید.

سبد سرخ کن را در زیر آب بشویید

برای تمیز کردن سبد سرخ کن باید آن را درون سینک پر از آب بگذارید. همچنین می توانید برای کارکرد بهتر از چند قطره ماده ظرفشویی یا جوش شیرینی در آب سینک هم استفاده نمایید.

روی دستگاه را دستمال بکشید

در این مرحله بایستی با پارچه تمام قسمت های دستگاه خود را دستمال بکشید. این موضوع شامل سینی و سبد و خود دستگاه می شود.

المنت های حرارتی را تمیز کنید

المنت های حرارتی به دلیل جایی که در سرخ کن دارند ممکن است روغنی شده و باقیمانده روغن روی آنها وجود داشته باشد. از این رو باید روی آنها را تمیز کنید. برای تمیز کردن المنت های خیلی به آنها فشار نیاورید و با رعایت دقت و احتیاط این امر را انجام دهید. برای این کار می توانید از یک اسفنج نرم و چند قطره مایع ظرفشویی نیز کمک بگیرید.

درون سرخ کن را پر از آب کرده و تمیز کنید

برای اینکه درون سرخ کن را تمیز کنید می توانید داخل آن را پر از آب داغ کنید. آب سرد نمی تواند چربی های حاصل از روغن را تمیز کند.

فیلتر و سینی سرخ را تمیز کنید

برای تمیز کردن فیلتر بهتر است از دستمال و مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای تمیز کردن سینی هم باید آن را پر از آب داغ کرده و همچنین با دستمال و مایع ظرفشویی آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن سینی از سیم ظرفشویی استفاده نکنید زیرا ممکن است روی آن را خط و خشی ایجاد کنید.

برای تمیز کردن بیشتر می توانید از جوش شیرین استفاده نمایید

همچنین به خاطر داشته باشید در هر مرحله برای تمیز کردن سرخ کن می توانید از کمی جوش شیرین نیز استفاده نمایید. اضافه کردن جوش شیرین به آب می تواند قدرت تمیز کنندگی آب را افزایش دهد.

نکاتی برای تمیز کردن سرخ کن

در این بخش به بررسی نکاتی برای تمیز کردن سرخ کن به شرح زیر می پردازیم:

  • حتما بعد از شستن کامل سرخ اجازه دهید تا تمام قطعات آن خشک شوند.
  • در صورت نیاز بایستی نسبت به تعویض فیلتر سرخ کن اقدام نمایید.
  • برای تمیز کردن هر چه بیشتر روغن از روی اجزا می توانید از فرچه استفاده کنید.
  • به صورت دائم سطح خارجی سرخ کن را تمیز کنید.
  • بعد از هر بار استفاده یک بار دستگاه را دستمال بکشید.
  • مراقب باشید تا آب به قسمت های داخلی و الکتریکی سرخ کن نخورد.

نتیجه گیری از نحوه تمیز کردن سرخ کن و از بین بردن بوی بد روغن در آن در هوم خانه

نتیجه گیری از نحوه تمیز کردن سرخ کن و از بین بردن بوی بد روغن در آن در هوم خانه به شرح زیر می باشد:

به بررسی مراحل تمیز کردن سرخ کن در منزل برای کاربران دستگاه پرداختیم همچنین نکاتی را نیز برای استفاده بهینه تر از این دستگاه با هم مرور کردیم تا کاربران در هنگام استفاده از آن با خیالی راحت تر بهترین کارکرد را از آن در دسترس داشته باشند.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات سرخ کن در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن می باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست