راهنمای استفاده از لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

نحوه تمیز کردن آبمیوه گیری

نحوه تمیز کردن آبمیوه گیری در چند ترفند ساده خلاصه می شود. با استفاده از روش ها و ترکیباتی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، کاربران می توانند به راحتی نسبت به تمیز کردن این وسیله اقدام نمایند. برای تمیز کردن آبمیوه گیری در صورتی که به موقع اقدام نکنید با مشکلاتی روبرو خواهید شد که در ادامه این مشکلات را نیز مرور می کنیم.

مواد لازم برای تمیز کردن آبمیوه گیری

مواد لازم برای تمیز کردن آبمیوه گیری به شرح زیر می باشد:

برای تمیز کردن آبمیوه گیری به دو دسته مواد و ابزار نیاز خواهید داشت.

  • برس نرم برای تمیز کردن لکه های نرم
  • مسواک یا برس ناخن برای تمیز کردن لکه های سخت
  • جوش شیرین
  • سرکه سفید
  • آب لیمو تازه
  • پارچه های نرم
  • نمک
  • مایع شوینده ظرف

مراحل تمیز کردن آبمیوه گیری

در این بخش به بررسی مراحل تمیز کردن آبمیوه گیری می پردازیم:

برای تمیز کردن این دستگاه در منزل می بایست قطعات آن را به صورت مجزا تمیز کنید. هر چند تمیز کردن آبمیوه گیری در اکثر موارد ساده است اما در برخی موارد نیز پیچیدگی هایی در این امر وجود دارد. در ادامه سعی داریم به ترتیب مراحل تمیز کردن این دستگاه را با شما مرور کنیم. استفاده از این روش ها به زمان تمیز کردن نیز بستگی دارد. اگر خیلی این مراحل را عقب نیندازید، می توانید راحت تر نسبت به این امر اقدام کنید.

جدا کردن قطعات آبمیوه گیری برای تمیز کردن آن

جدا کردن قطعات آبمیوه گیری برای تمیز کردن آن به شرح زیر است:

در قدم اول در نحوه تمیز کردن آبمیوه گیری بایستی قطعات این وسیله را به صورت کامل از هم جدا کنید. بعد از اینکه دستگاه را از برق جدا کردید، تفاله های میوه ها را از داخل مخزن آن جمع کنید. همچنین با استفاده از یک قاشق تفاله های چسبیده را نیز جدا کنید. سپس همه قطعات را مطابق با راهنمای آبمیوه گیری خود باز کرده و از هم جدا کنید.

شستن قطعات زیر آب روان برای تمیز شدن آبمیوه گیری

شستن قطعات زیر آب روان برای تمیز شدن آبمیوه گیری به شرح زیر است:

قطعات آبمیوه گیری دارای دو نوع لکه می باشند. لکه های اولیه نرم بوده و به راحتی شسته می شوند. برای از بین بردن این لکه ها تک تک قطعات آبمیوه گیری را یک بار زیر آب روان شیر آب بگیرید تا تفاله های باقی مانده روی آنها کاملا تمیز شوند. همچنین برای این که گوشه ها نیز کاملا تمیز شوند می توانید از برس ها یا مسواک استفاده نمایید. در این مرحله همچنین می توانید از مواد شوینده نیز برای تمیز کردن قطعات استفاده کنید. برای این کار سینک ظرفشویی را از آب پر کرده و مقداری مواد شوینده به آن اضافه کنید. سپس قطعات را درون آن قرار داده و آنها را تمیز کنید.

خیساندن و شستشو با برس قطعات در نحوه تمیز کردن آبمیوه گیری

خیساندن و شستشو با برس قطعات در نحوه تمیز کردن آبمیوه گیری به شرح زیر است:

گاها امکان تمیز کردن برخی از لکه ها مخصوصا لکه های رنگی با استفاده از روش قبل برای شما مهیا نخواهد بود. همچنین تمیز کردن توری دستگاه نیز کمی سخت خواهد شد. برای تمیز کردن این موارد می توانید چند دقیقه آنها را در ترکیب آب با مواد شوینده طبیعی که در اوایل مقاله به آنها اشاره کردیم بخوابانید. آب لیمو تازه، سرکه سفید و جوش شیرین بهترین مواد برای این منظور هستند. بعد از خارج کردن قطعات از این ترکیبات آنها را با برس تمیز نموده و با پارچه به خوبی روی آنها را بکشید.

بعد از اتمام همه این مراحل، قطعات دستگاه را در مکانی قرار دهید که کاملا خشک شوند. سپس آنها را جمع کرده و آبمیوه گیری خود را دوباره متصل کنید.

تمیز کردن لکه های سخت از روی آبمیوه گیری

تمیز کردن لکه های سخت از روی آبمیوه گیری به شرح زیر است:

اگر کمی دیر اقدام به تمیز کردن آبمیوه گیری نمایید، امکان دارد برخی لکه ها روی آن خیلی سخت شوند. در این مواقع تنها راه چاره استفاده از ترفندهایی است که برای از بین بردن لکه های سخت می توان از آنها استفاده نمود. برای این کار بایستی قطعات را در ترکیبات درست شده از مواد تمیز کننده بخوابانید و بعد از گذشت چند ساعت اقدام به تمیز کردن آنها کنید.

علاوه بر موارد اشاره شده در بند قبل می توانید از قرص تمیز کننده دندان مصنوعی نیز برای تمیز کردن لکه های سخت روی آبمیوه گیری استفاده کنید. در هنگام تمیز کردن با پارچه نیز با اسپری ترکیب سرکه و آب را روی لکه ها بپاشید و سپس آنها را با پارچه تمیز کنید. همچنین می توانید کمی نمک نیز به محلول اولیه اضافه کنید تا تأثیرپذیری از آن بیشتر شود.

نکات مهم در تمیز کردن آبمیوه گیری

نکات مهم در تمیز کردن آبمیوه گیری به شرح زیر است:

  • استفاده از آبمیوه گیری هایی که تمیز کردن آنها ساده تر است می تواند گزینه عالی برای شما باشد.
  • سعی کنید تمیز کردن آبمیوه گیری را بعد از استفاده از آن خیلی به تاخیر نیندازید
  • همچنین در نهایت برای تیز کردن لکه های خیلی سخت می توانید از الکل کمک بگیرید.

نتیجه گیری از طرز تمیز کردن آبمیوه گیری در هوم خانه

نتیجه گیری از طرز تمیز کردن آبمیوه گیری در هوم خانه به شرح زیر است:

به بررسی ترفندهای مختلف تمیز کردن آبمیوه گیری پرداختیم. این ترفندها و مراحل می تواند کیفیت بهتری در دستگاه شما ایجاد نماید. همچنین برای تمیز کردن لکه های سخت نیز ترفندهایی را معرفی کردیم که بتوانید به راحتی آنها را از بین ببرید.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات آبمیوه گیری در تهران در صورت بروز هر ایرادی در این دستگاه آماده تعمیر و تعویض قطعات آن می باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این مطلب شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست