آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
4 سال پیش

آموزش تعمیرات ساندویچ ساز

در این مقاله به معرفی آموزش تعمیرات ساندویچ ساز و مشکلات و ایرادات متداول آن پرداخته‌ایم، همچنین آموزش نحوه تعمیر و عیب‌یابی در منزل، نگهداری و نکات ایمنی حین استفاده از ساندویچ ساز را به شما آموزش می‌دهیم.

هوم خانه به عنوان نمایندگی تعمیرات ساندویچ در تهران شرایطی برای صرفه‌جویی 75 درصدی هزینه‌ها برای کاربران فراهم نموده است.

با پیشرفت و بروز شدن تکنولوژی استفاده از دستگاه ساندویچ ساز در زندگی امروزی رونق گرفته است. اکثر افراد برای آسان کردن کار خود از این دستگاه جهت درست کردن انواع ساندویچ‌ها استفاده می‌کنند. چنانچه شما جز افرادی هستید که در منزل خود از این دستگاه استفاده می‌کنید؛ اگر یکی از قطعات دستگاه ساندویچ ساز شما مشکل پیدا کرد شرکت تعمیرات هوم خانه با متخصصین مجرب و دوره دیده در استان تهران آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. در این مقاله در مورد آموزش تعمیرات ساندویچ ساز صحبت خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله می‌توانید با تمام قطعات بکار رفته در دستگاه ساندویچ ساز آشنا شوید. همچنین می‌توانید به هنگام روبه‌رو شدن با مشکل تا حد امکان دست به کار شده و دستگاه را تعمیر کنید. در این بخش از مقاله با ما جهت معرفی و آموزش قطعات ساندویچ ساز همراه باشید.

معرفی قطعات و آموزش تعمیر ساندویچ ساز

ساندویچ سازها دستگاه‌های کوچکی هستند که امروزه به دلیل علاقه افراد به ساندویچ استفاده از این دستگاه در هر خانه و محیط کار به گونه‌ای ضروری شده است. اگر این دستگاه در مدت استفاده دچار خرابی و مشکلاتی شود، می‌توانید با مطالعه مقاله آموزش تعمیرات ساندویچ ساز این مشکلات را رفع کنید. در صورت خرابی وسیع دستگاه ساندویچ ساز توصیه می‌شود از یک تعمیرکار حرفه‌ای دستگاه ساندویچ ساز کمک بخواهید. دستگاه ساندویچ ساز از 9 بخش متعدد تشکیل شده است. هر کدام از این قطعات در عملکرد خوب دستگاه نقش دارند و خرابی آنها منجر به اختلال در کار دستگاه خواهد شد. شما زمانی نیاز به تعمیرات ساندویچ ساز پیدا می‌کنید که هر کدام از این قسمت‌ها دچار نقص و یا مشکل شده باشند. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم تمام قطعات به کار رفته در ساختمان دستگاه ساندویچ ساز را معرفی کنیم که این قطعات عبارتند از:

  • ترموستات ساندویچ ساز
  • سنسور ساندویچ ساز
  • المنت‌های حرارتی ساندویچ ساز
  • فیوز حرارتی ساندویچ ساز
  • بدنه دستگاه ساندویچ ساز
  • سینی گریل ساندویچ ساز
  • نشانگر برق ساندویچ ساز
  • نشانگر آماده به کار ساندویچ ساز
  • قفل درب ساندویچ ساز

تعمیر قطعات ساندویچ ساز در تهران

در صورت بروز مشکل و خرابی در هر یک از قطعات ساندویچ ساز می‌توانید با استفاده از مقاله آموزش تعمیرات ساندویچ ساز و یا مراجعه به یک تعمیرکار حرفه‌ای از تجربه و مهارت وی کمک گرفته و دستگاه را تعمیر کنید. مرکز تعمیراتی هوم خانه از تعمیرکاران برجسته و با تجربه‌ای تشکیل شده است که تمام تلاش آنها این است که ساندویچ سازهای خراب شما را با بالاترین کیفیت تعمیر کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما برسانند. خدماتی که در واحد تعمیراتی هوم خانه برای تعمیر ساندویچ ساز ارائه می‌گردد؛ شامل عیب‌یابی و تعمیر و تعویض قطعات انواع ساندویچ ساز می‌شود که در زیر مهم‌ترین این خدمات را مشاهده می‌کنید:

  • تعمیر ترموستات یا سنسور انواع ساندویچ ساز
  • تعویض ترموستات یا سنسور انواع ساندویچ ساز
  • تعمیر فیوز حرارتی انواع ساندویچ ساز
  • تعویض فیوز حرارتی انواع ساندویچ ساز
  • تعمیر و تعویض المنت‌های انواع ساندویچ ساز
  • تعمیر و تعویض بدنه انواع ساندویچ ساز
  • تعمیر و تعویض سینی گریل انواع ساندویچ ساز
  • تعمیر و تعویض نشانگر برق انواع ساندویچ ساز
  • تعمیر و تعویض نشانگر آماده به کار انواع ساندویچ ساز
  • تعویض قفل درب انواع ساندویچ ساز
  • رفع مشکل روشن نشدن انواع ساندویچ ساز
  • رفع مشکل حرارت غیر طبیعی بالا یا پایین انواع ساندویچ ساز

در این بخش از مقاله قصد داریم درباره  مشکلات و ایرادات متداول ساندویچ ساز و همچنین راهکارهای رفع ایرادات آن توضیحاتی را ارائه کنیم. اگر به دنبال علت‌ها و ایرادهای دستگاه ساندویچ ساز و همچنین آموزش تعمیرات ساندویچ ساز خود هستید؛ در ادامه مقاله با ما همراه باشید. همچنین با مطالعه بخش بعدی این مقاله می‌توانید درباره رفع این مشکلات با خبر شوید.

مشکلات و ایرادات متداول ساندویچ ساز

از دلایل عمده بروز مشکلات در دستگاه ساندویچ ساز می‌توان به نوسانات برق، کم کیفیت بودن قطعات داخلی و … اشاره کرد. در این بخش به معرفی عمده‌ترین مشکلات و ایرادات پیش آمده برای دستگاه ساندویچ ساز می‌پردازیم. با ما در ادامه مقاله آموزش تعمیرات ساندویچ ساز همراه باشید.

  • ساندویچ ساز خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود.
  • حرارت ساندویچ ساز نسبت به قبل بسیار کم شده است.
  • ساندویچ ساز یک طرف ساندویچ‌ها را می‌سوزاند.
  • ساندویچ ساز روشن می‌شود ولی دستگاه کار نمی‌کند.
  • ساندویچ ساز دارای حرارت غیرطبیعی و بسیار بالاست.
  • ساندویچ ساز به سرعت ساندویچ‌ها را می‌سوزاند.
  • چراغ نشانگر ساندویچ ساز به درستی کار نمی‌کند.
  • ترموستات ساندویچ ساز خراب شده است.
  • سیم رابط و دوشاخه ساندویچ ساز پاره شده است.
  • فیوز حرارتی ساندویچ ساز قطع شده است.
  • مدار الکتریکی ساندویچ ساز خراب شده است.
  • المنت ساندویچ ساز دچار مشکل شده است.
  • کلید و دکمه ساندویچ ساز کار نمی‌کند.

در این بخش از آموزش تعمیرات ساندویچ ساز با مشکلات و ایرادات آن آشنا شدید. اما برای آموزش روش‌های رفع این ایرادات با ما همراه باشید.

آموزش تعمیرات و رفع ایرادات و مشکلات ساندویچ ساز

 اگر می‌خواهید از مشکلات دستگاه ساندویچ ساز آگاه شده و راه‌های رفع آنها را بیاموزید توصیه می‌کنیم این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه نمایید. با مطالعه این مقاله می‌توانید با آموزش تعمیرات ساندویچ ساز به خوبی آشنا شوید.

چرا حرارت ساندویچ ساز نسبت به قبل بسیار کم شده است؟

گرم نشدن دستگاه ساندویچ ساز یا کم شدن حرارت آن طبق آنچه متخصصان اعلام می‌کنند به عوامل مختلفی بستگی دارد در این بخش به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

کار نکردن خروجی مورد استفاده دستگاه ساندویچ ساز

در صورتی که دستگاه ساندویچ ساز به خروجی وصل باشد؛ اما هیچ‌گونه قدرتی در آن وجود نداشته باشد، دستگاه ساندویچ ساز گرم نخواهد شد. برای رفع این ایراد در مرحله اول، خروجی دستگاه را مورد بررسی قرار داده و مشکل آن را رفع کنید. اگر باز ساندویچ ساز گرم نشد، می‌توانید برای مطمئن شدن از سالم بودن خروجی دستگاه یک دستگاه دیگر را به خروجی متصل کنید. اگر دستگاه دوم نیز کار نکرد، در این صورت خروجی دستگاه ساندویچ ساز، قدرت لازم را تامین نمی‌کند.

خراب بودن اتصالات دستگاه ساندویچ ساز

گاهی اوقات ممکن است سیم دستگاه پاره شده باشد و یا آسیب دیده باشد. همچنین ممکن است احتمال قطع اتصال بین پلاگین و سیم‌کشی داخلی وجود داشته باشد. در این صورت نیز دستگاه ساندویچ ساز گرم نمی‌شود؛ زیرا عناصر گرمایشی انرژی لازم را دریافت نمی‌کنند. برای رفع این مشکل بایستی سیم‌کشی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت پارگی سیم اتصالات آنها را تعویض نمایید.

خراب بودن سیم‌کشی عنصر حرارتی دستگاه ساندویچ ساز

طبق آموزش تعمیرات ساندویچ ساز اگر عنصر حرارتی آن دچار مشکل شده باشد، دستگاه نیز گرم نمی‌شود. در صورتی که بین سیم‌کشی داخلی و عنصر حرارتی مشکلی وجود داشته باشد؛ باعث می‌شود دستگاه حرارت کمی داشته باشد. برای رفع این مشکل در صورتی که سطح بالایی دستگاه گرم شده و سطح پایینی آن گرم نمی‌شود، باید جابجایی اجزای الکتریکی پایین را مورد بررسی قرار دهید. اما اگر سطح بالا گرما نداشته باشد، جابجایی اجزای الکتریکی بالا را چک کنید. در صورتی که سطح پایه گرم می‌شود، اما سطح بالایی گرم نمی‌شود مشکلی بین عنصر گرما و سیم‌های برق وجود دارد.

خراب بودن دستگیره قفل ساندویچ ساز

بر اساس آموزش تعمیرات ساندویچ ساز خراب بودن قفل دستگیره ساندویچ ساز باعث گرم نشدن دستگاه می‌شود. هنگامی که قفل دستگیره مشکل داشته باشد برای رفع این ایراد بایستی آن را تعمیر یا تعویض کنید. برای تعمیر و تعویض این قطعه می‌توانید از تعمیرکاران مجرب این مرکز کمک بگیرید. در صورتی که قفل دستگاه روشن باشد؛ اما دستگاه به درستی بسته نشده باشد، قفل مشکل دارد. برای رفع آن نیز باید قفل را تعویض نمایید. برای این کار می‌توانید دو پیچی که در انتهای قفل قرار دارند را باز کنید و قفل را به سمت بیرون بکشید.

روشن نشدن چراغ سبز دستگاه ساندویچ ساز

برای بررسی این ایراد دستگاه ساندویچ ساز طبق آموزش تعمیرات ساندویچ ساز بایستی از سالم بودن چراغ مطمئن شوید. برخی مواقع هر دو سطح دستگاه گرم می‌شود در این حالت نیز یکی از چراغ‌های سبز روشن می‌گردد. اگر دستگاه به برق متصل باشد و هر دو سطح گرم باشند؛ اما نور سبز روشن نباشد، در این حالت ممکن است سوئیچ حرارتی دستگاه ساندویچ ساز خراب شده باشد. برای رفع این مشکل باید سوئیچ دستگاه را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل اساسی آن را تعمیر نمایید. البته اگر از عهده این کار برنیایید، می‌توانید از تجربه تعمیرکاران کمک بگیرید.

خراب بودن المنت دستگاه ساندویچ ساز

از جمله ایراداتی که در ساندویچ سازها متداول است، گرم نشدن بشقاب و المنت است. این خرابی معمولاً به در اثر عدم اتصال درست به برق و خراب بودن کلید کنترل درجه حرارت و یا خرابی المنت رخ می‌دهد. در برخی از دستگاه‌های ساندویچ ساز جهت محافظت دستگاه در برابر نوسانات برق در ورودی از فیوز‌های سیلیکونی بهره گرفته شده است. هنگامی که جریان برق زیادتر از حد مجاز به دستگاه وارد شود، این فیوز ذوب شده و دستگاه خاموش می‌شود و دیگر روشن نخواهد شد. برای اینکه این مشکل را رفع کنید باید فیوز تعویض شود. استفاده از قطعه اصل می‌تواند در این مورد باعث افزایش کیفیت عملکرد دستگاه شود.

روشن نشدن دستگاه ساندویچ ساز

بر اساس آنچه در آموزش تعمیرات ساندویچ ساز آمده است علت روشن نشدن دستگاه ساندویچ ساز به دلایل مختلفی بستگی دارد. در این بخش از مقاله به بررسی و عیب‌یابی این علت‌ها می‌پردازیم:

  • قطع شدن ترموستات: ترموستات از جمله قطعات بسیار حساسی است که به هنگام قطع شدن باعث روشن نشدن این دستگاه می‌شود. تعمیر این قطعه نیازمند تخصص است. به هنگام خرابی ترموستات دستگاه ساندویچ ساز توصیه می‌کنیم از تعمیرکاران نمایندگی جهت تعمیر آن استفاده کنید تا قطعه معیوب را بهتر از روز اول تعمیر کنند.
  • قطع شدن فیوز حرارتی: قطع شدن فیوز حرارتی نیز یکی از دلایل روشن نشدن دستگاه ساندویچ ساز به حساب می‌آید. برای رفع این ایراد بایستی فیوز حرارتی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.
  • قطع شدن فیوز برق خانگی:  این دلیل روشن نشدن دستگاه به دو دلیل نوسان برق و یا کوتاهی سیم‌های نول و فاز اتصال است. در این مورد می‌بایست برق و سیم‌ها بررسی گردد تا مشکل روشن نشدن دستگاه حل شود.

برای اینکه دستگاه ساندویچ ساز شما طول عمر زیادی داشته باشد باید با نحوه نگهداری و استفاده از آن آشنا شوید. به همین منظور در ادامه این مقاله نکاتی در رابطه با نحوه نگهداری و استفاده از آن ذکر شده است. بنابراین بخش بعدی آموزش تعمیرات ساندویچ ساز را از دست ندهید.

نحوه نگهداری از دستگاه ساندویچ ساز

اگر خواستار استفاده طولانی مدت از ساندویچ ساز خود هستید باید آن را در مکان مناسبی و به دور از تماس با مایعات نگهداری کنید. از مناسب بودن ولتاژ برق منزل با ولتاژ لازم برای کار دستگاه مطمئن شوید. همچنین بعد از خاموش کردن ساندویچ ساز مراقب خود باشید تا دست‌تان نسوزد؛ زیرا به هنگام استفاده صفحات داخلی ساندویچ سازها بسیار داغ می‌شوند و معمولاً خنک شدن آنها مدت زمانی طول می‌کشد. از آنجایی که بدنه بیرونی و دسته ساندویچ سازها عایق حرارتی هستند و حرارت را منتقل نمی‌کنند، می‌توانید مطمئن باشید که هنگام باز و بسته کردن درب آن مشکلی پیش نمی‌آید. اما مراقب باشید که هنگام برداشتن ساندویچ‌ها دست خود را نسوزانید. اغلب ساندویچ سازها دارای پایه‌هایی ضد لغزش نیز هستند. حتی بر روی دستگیره آنها یک چفت برای محکم بسته شدن درب قرار دارد.

هوم خانه نمایندگی تعمیرات انواع ساندویچ ساز

با مطالعه کامل و با دقت این مقاله می‌توانید با قطعات به کار رفته در ساختمان ساندویچ ساز و همچنین مشکلات متداولی که ممکن است به هنگام کار با آن مواجه شوید؛ آشنا خواهید شد. همچنین این مقاله با آموزش تعمیرات ساندویچ ساز قصد دارد به شما کمک کند تا در موارد بعدی خرابی این محصول بتوانید آن را به راحتی در منزل عیب‌یابی و تعمیر کنید.

با توجه به آنچه که در این مقاله گفته شد بهترین گزینه برای عیب‌یابی و تعمیر ساندویچ ساز استفاده از خدمات هوم خانه در تهران است. تعمیرکارانی که در این نمایندگی تعمیرات وجود دارند با دسترسی به تمامی قطعات به کار رفته در انواع مدل‌های دستگاه ساندویچ ساز، کار تعمیر را در کمترین زمان انجام می‌دهند. همچنین تعمیرکاران مجرب این مرکز می‌توانند در صورت رضایت شما در محل تعیین شده حضور داشته باشند و بدون نیاز به هیچ حمل و نقلی نسبت به تعمیر دستگاه شما اقدام کنند. این موارد بر سرعت عمل تعمیر و نحوه عملکرد دستگاه تاثیر فوق‌العاده ای دارد.

9 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
avatar
علی 17 اسفند 1399

لطفا طریقهذتست المنت را در توضیحات مباحث تعمیراتی بگذارید ،خیلی مطالب خوبی را توضیح دادید واقعا عملی وکار بردیو... بسیار از لطف شما تشکر می کنم

پاسخ دادن
    avatar
    مهدی کریمی 31 خرداد 1400

    المنت بالایی گرم میشه ولی المنت پایینی اصلاگرم نمیشه مشکل از کجاست المنت پایینی چندتا سیم بهش وصل باید باشه دستگاه باز کردم المنت پایینی به یک طرفش سیم وصل شده طرف دیگه المنت سیمی اتصال نداره بهش

    پاسخ دادن
      avatar
      تیم هوم خانه 05 تیر 1400

      با سلام؛ به احتمال بسیار زیاد علت این مشکل وجود اتصالی در پایه های متصل به المنت هستش که باید چک بشن.

      پاسخ دادن
        avatar
        زهرا 14 آبان 1402

        سلام اگر بدنه ساندویچ ساز دچار خرابی بشه آیا قابل تعمیر قسمت لولا در که باز و بسته میشه و یه تیکه از همون قسمت که پیچ میخوره

        پاسخ دادن
          avatar
          homekhane3 14 آبان 1402

          درود، خیر امکان تعمیر آن نمی باشد.

avatar
مینا 21 آذر 1401

سلام خسته نباشید من داشتم از سانویج ساز استفاده میکردم یهو خاموش شد و دیگه روشن نمیشه مشکل از کجاست؟

پاسخ دادن
    avatar
    homekhane3 22 آذر 1401

    سلام. فیوز حرارتی دستگاه سوخته و باید تعویض شود.

    پاسخ دادن
avatar
سعیدی 14 تیر 1402

سلام روز بخیر ساندویچ ساز من اون قسمت لولا که دو طرف ساندویچ ساز رو بهم وصل می‌کنه شکسته آیا قابل تعمیر است؟

پاسخ دادن
    avatar
    homekhane3 14 تیر 1402

    درود، خیر قابل تعمیر نیست.

    پاسخ دادن