آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
2 سال پیش

چرا پارچ مخلوط کن نشت می کند؟

چرا پارچ مخلوط کن نشت می کند؟ یکی از مشکلاتی است که امکان دارد در زمان استفاده از مخلوط کن با آن مواجه شوید، علت نشتی پارچ مخلوط کن می باشد که به دلایل مختلفی رخ می دهد. دلیل نشتی پارچ مخلوط کن به طور کلی به دو عامل خرابی تیغه و واشرها بستگی دارد که تعمیرکار متخصص هوم خانه تصمیم دارد به صورت کامل در این مطلب به شرح آنها و رفع مشکل دستگاه بپردازد.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد علت نشت پارچ مخلوط کن دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

چرا مایعات درون پارچ مخلوط کن نشت می کند؟

در صورتی که تیغه مخلوط کن آسیب ببیند و یا واشرهای زیر پیچ شش ضلعی خراب شود، ممکن است که دلیل نشتی پارچ مخلوط کن تلقی شوند. برای رفع مشکل نشتی پارچ مخلوط کن لازم است اقداماتی را به صورت تخصصی انجام دهید. در این مطلب یک به یک این موارد و اقدامات لازم را برای شما شرح خواهیم داد. بنابراین چنانچه شما نیز با این مشکل در دستگاه خود مواجه شده اید، می توانید به مطالعه و بررسی ادامه این مقاله بپردازید.

2 علت نشتی پارچ مخلوط کن

همانطور که پیش تر گفته شد، به طور کلی 2 مورد وجود دارد که می توان آن ها را علت نشتی پارچ مخلوط کن تلقی کرد:

  1. خراب شدن تیغه مخلوط کن
  2. آسیب دیدن واشرهای زیر پیچ شش ضلعی

خرابی تیغه علت نشتی پارچ مخلوط کن

در صورتی که تیغه علت نشتی پارچ مخلوط کن شما باشد، باید پیچ شش ضلعی را مورد بررسی قرار دهید. این امکان وجود دارد که به تدریج جداره ها ساییده شده و مایعات از داخل پارچ مخلوط کن عبور کنند و به روی کوپلینگ بریزند. بهتر است برای رفع مشکل نشتی پارچ مخلوط کن، بهتر است این پیچ شش ضلعی را تعویض کنید.

ساییده شدن پیچ شش ضلعی دلیل نشتی پارچ مخلوط کن

در برخی مواقع ممکن است علت نشتی پارچ مخلوط کن شما، واشرهای زیر پیچ شش ضلعی باشند. این واشرها وظیفه آب بندی دستگاه را بر عهده دارند و ممکن است به مرور زمان دچار فرسایش شوند. به شما توصیه می کنیم که برای رفع مشکل نشتی حتما واشرها را تعویض نمایید.

نکات مهم جهت رفع مشکل نشتی پارچ مخلوط کن

برای اینکه مشکل نشت هرگونه مایعات از مخلوط کن خود در حین کار را رفع نمایید، به شما توصیه می شود نکاتی که در ادامه آورده شده است را مد نظر قرار دهید:

  • به منظور جلوگیری از نشت مایعات از پارچ مخلوط کن و بی نیاز بودن به رفع آن به شما توصیه می کنیم که به صورت دوره ای، واشرهای زیر پیچ شش ضلعی را بررسی کنید.
  • همچنین در صورت خوردگی و یا فرسوده شدن، آنها را تعویض نمایید.

نتیجه گیری از علت نشت پارچ مخلوط کن

در مطالب بالا به این مسئله اشاره کردیم که علت نشت مایعات از پارچ مخلوط کن به دو عامل بستگی دارد. این موارد شامل خراب شدن تیغه مخلوط کن و آسیب دیدن واشرهای زیر پیچ شش ضلعی می باشند. توجه داشته باشید که برای رفع مشکل نشتی پارچ مخلوط کن، باید پیچ شش ضلعی و همینطور واشر تعبیه شده در زیر آن را تعویض کنید. در صورتی که قادر به رفع مشکل دستگاه خود نیستید، می توانید از تعمیرکاران متخصص هوم خانه برای تعمیرات مخلوط کن خود کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست