آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
1 سال پیش

علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز

علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز
0 دیدگاه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه چای ساز رخ دهد، پریدن فیوز در زمان روشن کردن دستگاه است. در این زمان شما باید برای بررسی علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز اقدام نمایید. در این مطلب هوم خانه عواملی که به عنوان دلیل پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز شناخته می شوند را مورد بررسی قرار داده است. با ما همراه باشید.

کاربر گرامی، چنانچه سوالی در مورد علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز دارید، می توانید آن را در انتهای این مطلب با تعمیرکار لوازم خانگی هوم خانه به اشتراک بگذارید.

چرا با روشن کردن چایساز فیوز می پرد؟ 

ممکن است در طول استفاده از دستگاه چای ساز، متوجه ایراد پریدن فیوز منزل با روشن کردن چای ساز شوید. این ایراد در صورتی که برطرف نشود، می تواند به سلامت سایر لواز برقی نیز آسیب وارد کند. لازم است علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز را به خوبی بررسی نمایید. در ادامه 2 عامل اصلی این ایراد را نام برده و سپس هر کدام جداگانه مورد بررسی قرار داده ایم:

  1. اتصالی در دستگاه چای ساز
  2. ایراد در برق خانه

اتصالی در دستگاه، علت پریدن فیوز با روشن شدن چای ساز

ساختار دستگاه چای ساز تا حدی پیچیده بوده و هر گونه اتصالی و ایراد در اتصالات آن می تواند دلیل پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز باشد. توصیه می کنیم تمامی بخش ها و اجزای مختلف چای ساز را به خوبی عیب یابی کنید و در صورت مشاهده هر گونه اتصالی آن را برطرف نمایید. چنانچه در این امر مهارت کافی ندارید، با تعمیرکار چای ساز در تماس باشید.

ایراد در برق منزل، دلیل پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز

در صورتی که برق ساختمان و منزل شما با مشکل مواجه شود، ممکن است دلیل پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز تلقی شود:

  • برای بررسی جریان برق خانه از فازمتر استفاده کنید.
  • در صورت امکان پریز دیگری را بررسی نمایید.
  • اگر مشکل از یک پریز بود، آن را برطرف کنید.
  • چنانچه مشکل از برق ساختمان باشد، باید برای رفع آن از برقکار ساختمان کمک بگیرید.

نتیجه گیری از علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای ساز 

به طور کلی دو عامل زیر را می توان به عنوان علت پریدن فیوز با روشن شدن چای ساز به شمار آورد. لازم به ذکر است که باید برای عیب یابی و تعمیر چای ساز از تعمیرکار کمک بگیرید تا به سایر بخش های سالم دستگاه آسیبی وارد نشود. در صورتی که در امر تعمیر چای ساز مهارت کافی را ندارید، حتما با تکنسین چای ساز در تماس باشید:

  • اتصالی در دستگاه چای ساز
  • ایراد در برق خانه

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست