آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آخرین بروزرسانی
3 سال پیش

علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

یکی از لوازم برقی که نیاز به نگهداری و استفاده صحیح دارد، چرخ گوشت می باشد. در برخی موارد ممکن است چرخ گوشت ها به دلیل استفاده نادرست مصرف کنندگان و اشکال در قطعات داخلی با ایراداتی مواجه شوند. در این شرایط نیاز به تعمیر و یا تعویض بعضی از قطعات چرخ گوشت می باشد. یکی از مشکلات رایجی که برای چرخ گوشت ایجاد می شود، نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت است. در این مطلب با ما همراه باشید تا علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت و روش های رفع این مشکل را برای شما بیان نماییم.

کاربران گرامی؛ چنانچه در هنگام استفاده از چرخ گوشت با مشکل نچرخیدن مارپیچ مواجه شدید با همراهی تعمیرکاران لوازم خانگی هوم خانه در این مقاله به عیب یابی و حل این مشکل در منزل بپردازید.

علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

در بسیاری از موارد مشاهده می شود که چرخ گوشت روشن شده اما عملیات چرخ شدن گوشت در آن با مشکل روبرو می شود. یکی از رایج ترین دلایلی که باعث ایجاد این مشکل می گردد، نچرخیدن اسکرول و یا مارپیچ چرخ گوشت است. در بعضی مواقع دیده می شود که اسکرول چرخ گوشت پس از روشن شدن دستگاه شروع به چرخیدن می نماید اما پس از ورود گوشت به دستگاه، چرخش آن متوقف می گردد. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با شناختن آنها می توانید در زمینه رفع مشکل دستگاه اقداماتی را انجام دهید.

از جمله مهمترین علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هرز شدن آرمیچر
  • ساییدگی انتهای مارپیچ چرخ گوشت
  • خرابی چرخ دنده گیربکس چرخ گوشت
  • خرابی شفت موتور یا پین فنر

هرز شدن آرمیچر یکی از علل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

آرمیچر یکی از مهمترین قطعات داخلی چرخ گوشت است که در چرخیدن مارپیچ دستگاه نقش بسیار مهمی دارد. این قطعه با استفاده از برق حرکت می کند و به کمک چرخش خود، مارپیچ یا اسکرول دستگاه را به چرخش درمی آورد. در نتیجه هرز شدن یا خرابی آرمیچر باعث می شود تا چرخش این قطعه با مشکل مواجه شده و در انتها باعث نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت شود. در صورتی که آرمیچر دچار هرزشدگی شود، باید برای تعمیر آن اقدام نمود. برای این کار نیز می توانید از نمایندگی های تعمیرات چرخ گوشت کمک بگیرید تا تعمیرکار متخصص قطعه مورد نظر را تعویض نماید.

ساییدگی انتهای مارپیچ علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

در قسمت انتهایی مارپیچ یا اسکرول چرخ گوشت یک قطعه شش گوش بسیار مستحکم از جنس فلز وجود دارد. با توجه به استحکام بسیار بالایی که این قطعه دارد، فرسودگی آن بسیار کم اتفاق می افتد. در برخی موارد در اثر استفاده نامناسب و غیراصولی از چرخ گوشت، ممکن است این قطعه دچار ساییدگی گردد. ساییدگی این قطعه می تواند علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت باشد. در بیشتر موارد مشکل ساییدگی این قطعه با تراشکاری توسط فرد ماهر حل می شود اما ممکن است تکنسین متخصص تشخیص دهد که این قطعه کارایی خود را از دست داده و باید تعویض شود.

خرابی چرخ دنده گیربکس از دلایل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

بروز و ایجاد خرابی چرخ دنده گیربکس در چرخ گوشت می تواند از علل اصلی نچرخیدن مارپیچ باشد، که جزء تعمیرات پر هزینه در چرخ گوشت محسوب می شود و می توان با رعایت چند نکته از آن جلوگیری کرد. چرخ دنده گیربکس چرخ گوشت یکی از اجزای شش ضلعی است که مارپیچ در آن قسمت قرار گرفته است. این قطعه می تواند اسکرول چرخ گوشت را برای حرکت صحیح و اصولی هدایت نماید.

در صورتی که چرخ دنده دچار مشکلاتی نظیر شکستگی، خرابی و ساییدگی شود، مارپیچ چرخ گوشت نمی تواند به چرخش درآید. در هنگام مواجهه با این مشکل، بهترین کار تماس با مرکز تعمیرات چرخ گوشت و تعویص قطعه مورد نظر می باشد. خرابی چرخ دنده گیربکس می تواند اصلی ترین علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت باشد که از جمله تعمیرات مهم و اصلی نیز محسوب می شود.

اما بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل در چرخ گوشت خود، موارد زیر را رعایت نمایید:

  • استفاده از تکه‌های ریز و کوچک گوشت برای چرخ شدن در دستگاه
  • نریختن گوشت به همراه استخوان و پوست در داخل محفظه چرخ گوشت
  • عدم فشار دادن بیش از حد گوشت به داخل چرخ گوشت
  • استفاده از چرخ گوشت در مدت زمان مناسب و کوتاه

خرابی شفت موتور یا پین فنر علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

شفت موتور و پین فنر از جمله قطعاتی هستند که وجود هرگونه آسیب دیدگی، خرابی و یا شکستن آنها می تواند باعث نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت شود. در صورتی که پس از بررسی دقیق چرخ گوشت خود متوجه شدید که پین فنر و یا شفت موتور آن دچار ایراداتی شده است، باید آن را سریعا تعمیر کنید. از آنجایی که تعمیر این قطعات کاری بسیار تخصصی است، بهتر است از نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت برای این کار کمک بگیرید و خودتان اقدام به تعمیر دستگاه نکنید. تعمیرکار مجرب می تواند این قطعات را به بهترین نحو ممکن تعمیر و یا تعویض نماید.

نکات رفع ایراد نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

به طور کلی پس از عیب یابی و یافتن مشکل دقیق دستگاه می توانید در حد توان مشکلات جزئی را به راحتی رفع نمایید. در این بخش در زمینه نحوه مشکلات مربوط به علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت به شما پیشنهاداتی را ارائه خواهیم کرد:

  • ابتدا باید قسمتی که آرمیچر در آن تعبیه شده را پیدا کنید. سپس آرمیچر را از چرخ گوشت خارج نموده و آن را به صورت دقیق بررسی کنید. اگر پس از خارج نمودن و کارشناسی آرمیچر، متوجه هرز بودن آن شدید، باید این قطعه را در جای خود محکم کرده و یا آن را تعویض کنید.
  • به طور کلی در ساختار داخلی چرخ گوشت، چرخ دنده هایی وجود دارد که درون جعبه دنده دستگاه قرار گرفته اند. اگر مشکل نچرخیدن اسکرول چرخ گوشت از جعبه دنده دستگاه باشد، باید آن را باز نموده و قسمت های خراب آن را تعویض کنید.
  • پس از بررسی موارد بالا، باید برای بررسی آخرین قسمت یعنی مارپیچ چرخ گوشت اقدام کنید. برآمدگی موجود در انتهای مارپیچ که باعث چرخش بخش حلزونی می شود را بررسی کنید. اگر اطمینان پیدا نمودید که مشکل از قسمت مارپیچ است، وجود ساییدگی در آن را بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید.
  • در بحث تعمیر و رفع ایراد چرخ گوشت پیشنهاد می شود تا در صورت اطلاع پیدا کردن از هرگونه خرابی و نقص در قطعات مختلف دستگاه، نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. همچنین در صورت نداشتن تخصص و دانش فنی، می توانید از خدمات تعمیرات و رفع عیب چرخ گوشت در تعمیرگاه های مجاز نظیر هوم خانه استفاده نمایید.

نتیجه گیری از علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت در هوم خانه

در این مقاله سعی بر آن شد تا رایج ترین دلایلی که علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت هستند را بیان نماییم و به رفع مشکل و تعمیر آن بپردازیم. همچنین سعی کردیم تا در هر مورد از علل ها، نحوه عیب یابی و تعمیر قطعات را بیان نماییم. اگر چرخ گوشت شما دچار مشکلات جزئی شده است، می توانید بدون حضور تعمیرکار برای رفع مشکل آن اقدام کنید. در صورت نیاز می توانید به کمک ترفندهای ارائه شده در این مقاله نسبت به رفع ایراد هریک از دلایل نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت اقدام کنید.

اگر خرابی دستگاه به علت خرابی قطعات اصلی آن باشد، باید از تعمیرکار نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت در هوم خانه کمک بگیرید. هوم خانه به عنوان نمایندگی مرکزی تعمیرات چرخ گوشت در سراسر شهر تهران آماده تعمیر و تعویض قطعات چرخ گوشت در صورت بروز هرگونه ایرادی در آن می باشد. تعمیرکاران و تکنسین های متخصص مجموعه هوم خانه در همه حال بهترین خدمات عیب یابی و تعمیرات چرخ گوشت را به مشتریان عزیز ارائه می دهند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

دیدگاهی بنویسید

دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست